Jag fortsätter min utveckling av den optimala DC-kopplade PPn. Med hjälp av Rod Coleman fick vi till det enkla servot med enbart en MOSFET där man kan välja depletion eller lateral.
Därefter hittade jag en metod att eliminera den återstående kondensatorn i fasvändaren. Detta genom att dra ner potentialen till lämpligt värde(här ca -3,5V) med hjälpt av servo MOSFETen som fungerar som en spänningskontrollerad CCS. Man måste naturligtvis kompensera för den något ökande strömmen genom anod-CCSn alt. -motståndet.
CCSn på 6B4Gs katoder kan som här utgöras av en MOSFET men LM317 alt. en BJT-variant skulle också fungera.
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ!
Intressant att läsa dina teorier ReVintage. Det där med servo joxade undertecknad och David Chessell med på Audiontiden. Men vi fick aldrig servon att hänga med transienterna riktigt så vi gav upp dessa experiment, men det kanske går att vidarutveckla, jag har sett en del servokopplingar på vissa rörförstärkare på marknaden men dessa har inte fungerat så där bra heller.