Har tröttnat på den gamla skräpkolven och tänkte uppgradera till en lödstation istället priset bör ligga på max 500-600kr. Kan man få något vettigt för det, dom flesta verkar rekommendera weller men dom ligger tyvärr lite högt i pris. Det som ska lödas är mest delningsfilter, kablar och kretskort. Velleman verkar ha endel vettiga stationer för rätt pengar men omdömet om dessa verkar tyvärr vara lite negativt.
quote:Så ös på med köptips gärna med egna erfarenheter, jag är ingen avancerad användare men jag vill ändå ha en vettig station som fungerar som tänkt.
Med ditt tempo in i DIY världen så är du snart avancerad användare
Annars har jag en begagnad Ersa MS6000 på gång är det nått att ha, vad är en sån värd? Får väl hålla lite utkik på Ebay annars där finns det mycket stationer ute för överkomliga pengar.
Uppdatering angående lödstationen jag köpte tillslut en begagnad Ersa MS6000, stationen var i princip oanvänd. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa den då jag flyttat till hus och har prioriterat annat. Men ska försöka byta lite kondningar i en trasig Technics SL-PS700 när jag får tid över får testa den då.