HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Samuel - Nytt modernt system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/07 :  21:06:07  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Hej

Jag har ju haft lite hifi-break och byggt en del billjud istället med rätt okej resultat. Nu när jag blev trött på sthlm och åkte upp till Umeå för att arbeta en snabbis så tog jag med band-diskanterna upp till Bengt Dahlberg för att piffa upp dem med nya band, de gamla hade ju några år på nacken och var av kapton typ. Jag har ju levt med begans högtalare i 6-7? år och aldrig direkt haft en seriös tanke på att byta bort dessa mot något annat. De gånger man väl lyssnat på "tung hifi" för några hudra tusen har man bara blivit besviken.

Jag skulle som sagt bara piffa till banden lite och kanske ge träarbetet en liten handpåläggning.. Efter lite snack så beslutade vi oss för att jag bygger ett par nya högtalar, trotts att jag bor i husvagn och förmodligen lär åka utomlans och svetsa. Sagt och gjort.

Jag tänkte ju att om jag ändå är i gång och handlar kan man ju kika lite på vad som kommit nytt på marknaden. Min gode (onde?) vän Bengt upplyste mig om usb dac. Usb-dac? ska vi spela musik genom datorn nu också? *suck* aja.. Inte trodde jag att hifi blivit så alldagligt. Har man som jag haft rätt unik elektronik från Ezon med en byggkvalite som jag tror tillfredställer de flesta så kändes det ju lite konstigt då jag från Passirati köpte en Yellowtec dac och skulle använda min laptop som speldosa..

to be...

MVH Samuel Rönnqwist

Edited by - Saro on 2011/01/07 21:52:03

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/07 :  21:18:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jaha, jag har hört att Bengt satt myror i huvudet på dig.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/07 :  21:20:58  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Mja lite.. Du vet förmodligen lite vad som är på g så det kan väl stanna så. Men jag tycker att vi arbetat fram en fruktansvärt läcker högtalare
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/07 :  21:26:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Följer med spänning..

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/10 :  20:57:23  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/10 :  22:20:01  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Mja.. dacen är lite skitig och jag orkade inte gå in på jobbet och blåsa den ren
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/10 :  23:44:37  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Jag är då nöjd med den lilla krabaten än så länge. Jag ska göra lite tester mot min cdspelare så jag får en referens på hur bra den är.. och då blir det testat cd mot flac också.. känns ju fånigt att göra på ett annat sätt då prylen är inskaffad för att spela flac istället för cd.. iaf just nu
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/01/10 :  23:53:25  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Syns inte heller på min 27":s Imac.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/11 :  19:41:17  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Men det syns på min htc telefon...

Då jag har väldigt lite att göra på kvällarna i vagnen så blir det två bilder till:




Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/11 :  20:10:08  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Fina bilder. Du får torka av skärmen på telefonen.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2011/01/11 :  23:36:16  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Dacen är dammig, prova att zooma in. Syns tydligast i mittsektionen.
En del ser ut att ha fastnat på lurarna också, tvivlar på att det är
Samuels mjäll med den hårväxten
Snygga bilder annars
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/11 :  23:42:03  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Va? Något fel på mitt hår?
Ja man är ju inget proffs men man försöker..
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/15 :  07:27:12  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
En annan sak jag gillar som hör till god hifi är:



ganska okej tweak.. är du inte nöjd så ta en till
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/30 :  21:24:05  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Lite att fundera på:

Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2011/01/31 :  08:03:38  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
magnetkåpor till excel-element!?... 8st... Kan Bernts dipoler ha flyttat!?

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2011/01/31 :  09:31:05  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
magnetkåpor till excel-element!?... 8st... Kan Bernts dipoler ha flyttat!?

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2011/01/31 :  10:20:22  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
magnetkåpor till excel-element!?... 8st... Kan Bernts dipoler ha flyttat!?

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/31 :  17:22:49  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Får nog rengöra skivan, verkar hacka lite..

Jaa.. klura på du..
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/24 :  17:59:47  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
För första gången på två år:



Sen fick jag tag i ett par hyfsade lånehögtalare med ;)

Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2011/07/24 :  19:13:07  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Ja det har sina fördelar med att saker får ta lite extra tid ibland
och högtalarna stod ju ändå mest ivägen
Tyckte du sa att tapeterna var svarta, minns jag fel eller ?
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/24 :  19:33:34  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
nja.. de är väl nazistbruna typ

Det fungerar riktigt okej här. Rummet har inte så mycket hyss för sig, helt omöblerat.
Jag sitter alltså på en solstol just nu och lyssnar. Så det ska bli kul att få in mattor soffor och gardiner.

Måste dock ha ett försteg mellan dacen och monoblocken då utnivån är oerhört hög och jag får ha volymen på bra lite och ingenting på datorn så det brusar en del.

Magnetostater har man ju haft förr i typ 7år så det känns rätt bekant :D Jag är inte ett dugg missnöjd över att det är dessa som står här.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/24 :  20:03:47  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Jag bjuder på en till på monoblocket. Är det inte underbart?

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/25 :  19:31:25  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
jag stoppade in lite saker idag.. En matta och soffa:

Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2011/07/26 :  21:57:07  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Se där ja, det tar sig . Då fattas bara gardinerna så är det klart då, eller Hur brett är rummet ?
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/26 :  22:13:25  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Det fattas en soffa, en matta gardiner, en "fondvägg" med träpersienner och lite annat krafs :P

3600
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/07/30 :  16:48:48  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Suttit i soffan varje kväll nu i veckan några timmar per kväll. Suttit hela dagen och tänkte sitta hela kvällen.. Frågan är ju vad som är bäst? Soffan eller högtalarna :D
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000