HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Marten demar: Coltrane 2 & M.Amp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/07 :  21:54:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det drar ihop sig till demo av ett system som det surrats om länge. Jag tog chansen att kika lite i förväg...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/07 :  21:57:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Blankpolerad metall och diamant funkar ganska bra ihop.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/08 :  06:59:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det som demas är sprillans nya högtalaren Coltrane 2 och förstärkaren M.amp från Marten.



Coltrane visades för första gången 2002. Det var nya grepp som togs med Kolfiberkabinett och diamantdiskant, det finns en hel artikel om utvecklingsarbetet och en intervju med konstruktören, Leif Olofsson, i vårat arkiv. Läs den här!

Och nu är det alltså dags för Coltrane att få en storebror, Coltrane 2. Det skall bli spännande att lyssna mer på dem ikväll.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/04/08 :  07:49:27  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Haklapp på, och några extra F5 knappar i beredskap...

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/04/08 :  08:06:00  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag gillar dem helt i svart!


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/08 :  09:13:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Japp, det är krom, svart och diamanter som gäller i det stora demorummet på Mårten center i helgen. Det enda jag saknar är lack, nitar och läder.

Undrar var Leif har gömt det?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/04/08 :  09:25:57  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag snokar runt lite.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/08 :  17:05:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Den andra nyheten som visas är förstärkaren M.amp.



Förstärkare är nytt för Marten så det skall bli skoj att se vad det här är för något.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/04/08 :  17:18:34  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Det här andas attityd....

Helsvart var vackert.

Nu har jag ännu en anledning att bevista Göteborg ..

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/04/08 :  18:25:49  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Det är så en förstärkare ska se ut.
Utan en massa lampor och displayer som lyser!
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/04/08 :  21:46:55  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Äntligen!

F5F5F5...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/09 :  08:54:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2011/04/09 :  10:54:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Undrar om man kan avboka den förbetalda långsemestern med hela familjen......egentligen med eftertanke tror jag att vi klarar oss med en bil.....med handen på hjärtat, varför ska vi bygga det där uterummet med sommarkök, det blir ju ändå inte så många kvällar per år.....tänker man ännu lite till, så undrar jag om vi behöver ett så stort hus överhuvudtaget, ett lite mindre hus som är välisolerat räcker väl....jag menar, tjejerna kan väl dela rum, det är det många familjer som är tvingade att göra.....

Coltrane 2 får en att fundera! De låter bra. De låter farligt bra.



Artphotography
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/04/09 :  20:23:21  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Här går det undan!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Oberheim
Member

59 Posts

Posted - 2011/04/10 :  06:20:17  Show Profile Send Oberheim a Private Message  Reply
Det var helt klart roligt och ett fantastiskt trevligt demo!

Fantastiskt ljud, fantastisk musik och fantastiskt sällskap. Precis som ett demo skall kännas.
Riktigt roligt att träffa dig också Pac!

Stort tack till Leif Jörgen och Anders på Marten för den härliga atmosfären och "fredagsmys-faktorn" ;). Och ytterligare tack till Pac och alla ni andra i gänget som hängde med vidare på middag senare under aftonen.


Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81643

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/10 :  10:56:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det var en riktigt trevligt träff Oberheim. Maten på Kometen senare på kvällen var pricken över i:et...

Det har sina naturliga orsaker att den här tråden tappade fart Batman, det stavas : "F" "ö" "r" "s" "t" "a" " " "v" "å" "r" "d" "a" "g" "a" "r" "n" "a". Det är svårt att sitta inne och bearbeta bilder och posta ut dem när det är så himla fint väder ute.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/04/10 :  12:14:51  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Ja ja visst är det fint vårväder. Slog första hinken golfbollar idag ! Men nu vill vi se och höra kommentarerna!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/10 :  14:12:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
hehehe, det där med att slå en hink med golfbollar påminner mig om sällskapsresan.

Du var ju där själv, vad tycker du om storebror till dina högtalare?





Hela härligheten på en och samma bild. Högtalarna står ordentligt isär flyttade så det är inte enkelt att få med allt på en och samma bild.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/10 :  14:24:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Leif demade på ett förträffligt sätt hela Fredagskvällen.



Det blev både vinyl och CD. Vinylspelaren var ganska spännande, mer om den senare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/04/10 :  14:56:39  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Det lät stort med mycket pondus. Mer bas än vad jag är van vid i Martenrummet. Den där liveinspelningen med svenska musiker, har glömt vad dom hette, lät fantastiskt bra, enorm närvarokänsla. Skulle vara kul att prova slutstegen hemma!

Ibland är beslut det enda som fattas

Edited by - Batman on 2011/04/10 14:57:44
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/10 :  17:01:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

När eftermiddagen gick emot kväll fick man chansen att sitta ensam i sweetspot...



Batman, det ser ut som om du njuter.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/04/10 :  17:43:46  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Absolut! Att få ha detta för sig själv är ju enastående! Dom svarta är helläckra!

Ibland är beslut det enda som fattas

Edited by - Batman on 2011/04/10 17:45:46
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2011/04/11 :  07:23:48  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Vaa Sitta och sova i sweetspot
Skärpning Batman
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/04/11 :  07:40:59  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Det är stor skillnad mellan att njuta och att sova!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2011/04/11 :  08:01:13  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
quote:
Det är stor skillnad mellan att njuta och att sova!

Jojo, säg det till en småbarnsförälder... ;-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2011/04/11 :  10:29:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Utanför demorummet var det utställning. Det var "we dig chicks"-tema och en massa läckra vinylomslag från 60-70-tal prydde väggarna. Det var verkligen urläckert att gå och titta på alla fina konvolut.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000