HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Få in alla Preem stationer i en Mio Moov 200?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/07/20 :  09:23:20  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Ja om jag junde få det skulle jag bli såååå himla

Men mitt kunnande understiger min vilja med bred marginal

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2011/07/20 :  10:12:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Har inget svar på frågan men blir nyfiken...
Varför vill du tanka Saudiarabiskt?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/07/20 :  10:57:16  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Hahaa! Där lärde jag mig något, och vaknade lite

Har aldrig reflekterat över vilket mjukt hörn oljan som blir till bensin kommer ifrån.

Mer info??

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2011/07/20 :  11:01:39  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag tankar iofs gärna där pga 18öre/liter rabatt med FirstCard-kortet.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19766 Posts

Posted - 2011/07/20 :  11:31:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det är ju en bra anledning.

Jag kanske är lite nördig efter en tidigare karriär i oljeindustrin.
Då jobbade jag för Mobil/Sabic och sen för Shell.

Mer info, okej då:

http://www.preem.se/templates/page____1245.aspx
Han verkar iofs vara seriös i sitt handlingssätt men man undrar ju om det är han själv som handlar. Man kan ju tänka sig att familjen Saud ligger bakom med tanke på de enorma summor som kan trollas fram på ett ögonblick.
Kuriosa: Jag har hört berättas att Preem gjorde mycket stora investeringar i raffinaderiet i Göteborg för att kunna köra arabisk råolja. Det blir affär för Saudi om man kan använda egen olja så det är nog troligt att man investerade i avsvavlingskapacitet i Lysekil också.

Andra raffinaderier t.ex St1-raffinaderiet i Göteborg (f.d shell/Koppartrans) har inte kapacitet att köra så högsvavlig olja, där är det bara lågsvavlig råolja från nordsjön, Nigeria och vissa ryska kvaliteter som går att köra. Det ger korta transporter också, Norge/Danmark till Göteborg. St1 är finskt så man kanske ökar från ryssen nu?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000