HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Mac fråga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2011/12/25 :  21:09:48  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ja har inte jobbat något med Mac, så därför denna (kanske dumma) fråga.
Om jag har en miniMac kopplad till stereon, måste jag ha en skärm kopplad till den också, eller kan den starta upp och jag styr den från en iPad med typ Apple Remote app eller Team viewer eller liknande?

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2011/12/26 :  01:46:27  Show Profile Send Harry_up a Private Message  Reply
Skulle föreslå Jump så kan du styra Mac eller PC.

mvh/Harryup

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/12/26 :  03:47:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Och jag rekommenderar definitivt Mocha VNC Lite aom är gratis och väl fungerande för fjärrstyrning lokalt. Nehöver du fjärrstyra mellan olika LAN så är LogMeIn Ignition oslagbart.
Skaffa VNC Lite och slå i gång Fjärrskrivbord på din Mac så klarar du dig utan bildskärm, till 98% iaf. :)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2011/12/26 :  19:45:35  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Toppen!
Tack ska ni ha för tipsen:)
Jag tar dom med mig så får vi se var ja hamnar.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2011/12/26 :  21:33:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Själv kör jag CoRD som fjärrstyrningsprogram. Funkar rätt bra. Det är oxå gratis.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2011/12/27 :  12:28:25  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Tack Bosse, ja kollar upp det också

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2013/03/10 :  11:52:28  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ja kanske är lite seg, det va ju ett tag sedan sist men nu har ja en fråga till
Om man tänker sig en Mac i stället för cd, kan jag spela upp en cd skiva genom något av uppspelnings programmen typ (Amarra, Audirvana, Puré Music) direkt eller måste ja rippa den först?

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/03/10 :  17:39:47  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Lite seg?
Hehe, nerå, ta dig din tid du!

Jag kan spela CD-skivor i Macen via Bit Perfect, inte med Amarra verkar det som....
Alltså, iTunes i botten i båda fallen... De andra vet jag inte hur de funkar, jag gillar ju iTunes användarvänlighet!

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2013/03/10 :  22:20:23  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Coolt! Då kan ja ju sälja hela min nuvarande rigg
Ja har läst i "Den digitala kokboken" om att rippa med XLD, och det verkar lite knöligare än med Windows programmen, är de det eller är det bara en vanesak?
Mac ska ju va så enkelt!

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000