HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ni med ljudkort, vad har ni för chassie?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/03/10 :  18:09:31  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Ni som kör en musik-pc alternativt htpc med internt ljudkort - vad har ni för chassie?

Jag letar efter ett som mitt PCI-ljudkort får plats i. Chassiet ska dessutom vara relativt snyggt (diskret). Helst inga displayer, usb-portar eller annat bjäfs.

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/03/10 :  19:18:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ett sånt här har jag:
http://www.hfx.se/se/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=67

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/03/10 :  19:25:50  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag använder ett Silverstone HTPC-chassi som har en lucka på fronten som döljer i princip allt. Innanför den finns USB-portar, DVD-läsare etc.
Chassit är sig mycket rymligt och där är det inga problem att få plats med flera PCI-kort eller dyl.
Vad har Du för formfaktor på Ditt moderkort? (ATX, micro-ATX, osv?)

Edit: Denna modell av chassi har jag;
http://www.techspot.com/review/148-beautiful-htpc-cases-roundup/page8.html

Edited by - Mey on 2013/03/10 19:28:38
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/03/10 :  19:38:18  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag har ett HFX Mini.




Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2013/03/10 :  19:53:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Zalman TNN300


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2013/03/10 :  20:38:12  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply


, kör den i en HDMI i biostärkaren, blir bra bild och ljud, kommer åt hela världen med den, funkar skitbra.
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/03/10 :  20:45:49  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
@Mey: Har inget moderkort än. Men ljudkort har jag. :)
@Tobbe L: Får du plats med ett ljudkort i den lilla?
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2013/03/10 :  21:35:43  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Jag har en Intel I3 över, hör av dig via pm om det finns intresse av den.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/03/11 :  07:27:04  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jo det får man.

om man vill får man även plats med ett grafikkort.
men det blir då blir det välpackat..


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/03/11 :  07:40:51  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jag har lika samma som Berra. Får plats med det mesta. Och solid state disk. Förhållandevis tyst.
Fast lyssnar jag noga hör jag ändå ett "gnissel" från elektroniken. Hör även dataskärmen, mus och tangentbordsladdarna så de drar jag ut när jag inte använder dem...

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/03/11 :  07:42:04  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Sopwith, hur styr du din Androiddator?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2013/03/11 :  08:34:23  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Själv har jag köpt mig två(en hemma och en på jobbet) sånna här:



Just att de är helsvarta och nätet är över hela framsidan så ser de väldigt svarta ut. Priset är väldigt bra också
http://www.dustinhome.se/product/5010610638/fractal-design-minitower-core-1000-black-m-atx/

Edited by - Lovan on 2013/03/11 08:36:03
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2013/03/11 :  08:37:50  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Den funkar precis som en liten trådlös PC så det finns flera olika sätt, antingen trådlöst tgtbord och mus, eller ett litet Logitech tangetbor med inbyggd styrkula, själv kör jag min med en APP som laddades i min Samsungplatta, info om det följer med i pc stick instruktionerna.
Dessutom har jag en hårddisk kopplad i den oxå, vilket gör en NAS onödig...
Många kör den direkt i TV:n, först då blir TV:n en riktig smart sak.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/03/11 :  10:38:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det här är ett av de snyggaste i min mening:


Finns bl.a. hos:
http://www.quietpc.com/sys-fc5-z77

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/03/11 :  17:52:30  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
@AlfaGTV; hur får man plats med ett ljudkort i den där lilla rackaren?
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2013/03/11 :  18:54:38  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Alltså, jag vill inte påverka er för mkt nu, men.., med pc stickan i biostärkarens lediga HDMI så kollar jag just nu på streamad nätfilm i bra kvalle, lyssnar samtidigt på musik, den tar bla wavw och flac, har kopplat separat USB hårddisk i den, samtidigt använder jag Samsungplattan för att skriva detta och det bästa är att inga som helst lådor syns iom dess litenhet.
Ingen PC behövs, ingen laptop, ingen NAS, ingen DAC, ingen nätverksspelare, ingen CD odyl, allt är överflödigt numera...gillar den skarpt
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/03/11 :  21:41:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
hur får man plats

Tro det eller ej, men den är anpassad för ett i stickskort;
http://www.quietpc.com/st-fc5-evo
Kolla bilderna längst ned...
Finns på komplett.se - 2100:-

@Sopwith, säkert en kul tingest!

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/03/12 :  11:00:51  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
@sopwith
Men att fippla är ju en del av det roliga ;) Du har det för enkelt där ser jag ..

@AlfaGTV
Riktigt häftigt! Skall kollas upp.
edit: Har kollat upp. Det ser svårt ut att få plats med ett PCI-kort ändå.
Lådan har plats för ett instickskort men det ser ut att sitta så att man kan komma åt att använda en PCI-E-plats snarare än en PCI-plats.
Har du själv några erfarenheter av att stoppa i ett fullhöjds-pci-kort i en sådan låda?
Riktigt snyggt och bra med passiv kylning för övrigt.

Edited by - Johan4130 on 2013/03/12 11:09:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000