HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Dropouts från HD kanaler
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2013/02/25 :  20:20:26  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Hoppas någon kan komma med goda uppslag.
När jag ser på HD-sändningar i SVT1/2 får jag mycket dropouts på ljudet. Korta uppehåll, som något ord ungefär. Fenomenet uppträder inte på vanlig stereokanal, eller multikanal från bluray, ej heller om jag endast lyssnar via TVns inbyggda högtalare. Jag kan inte testa multikanal från digitalboxen, eftersom den inte stöder gällande format.
Signalväg som strular: Philips TV - HDMI - Yamaha 473 receiver - 5.1

Tips för att bli av med dropoutsen?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2013/02/25 :  21:50:33  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag kan inte ge några tips men jag har själv samma problem och dessutom så händer det att bilden ibland fryser. Jag bor i ett Comhem hus så det kan vara problem med dem. En annan sak som jag funderar över är vilket frekvensomfång som SVT sänder ut. Jag trodde att man skulle få 20-20KHz via digitalboxen. Men nej det är bara 20-16KHz. Idag tittade jag på Vetenskapens värld som handlade om månen. Studioljudet var förskräckligt dåligt, faktiskt fullkomligt onjutbart. Då lyssnade jag över mina Genelec 8260 högtalare. Jag ska skriva till SVT å klaga och be om en förklaring.
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2013/03/12 :  19:16:53  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Måste haft med TVns inbyggda mottagare att göra. Fick hem en ny digitalmottagare förra veckan (Sagem-boxer) och har sedan dess inte haft dropout-problemet. Gött!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000