HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Uppackning av...Harmony Design DA09...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:19:35  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Efter serverkraschen igår så försvann bl.a denna tråden, så jag lägger upp alla bilderna igen, denna gången alla på en gång...

















"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:23:48  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Den svarta DA09:an på bilden tillhör en kompis, han är mkt nöjd med ljudet, och använder den både till Squuezebox och Oppo 93.
Jag lyssnade lite hastigt när den var helt ny ur lådan, lät inte alls dumt. Blir säkert ännu bättre efter uppvärmning och inspelning.
Får återkomma i ärendet.
Som ni ser har den blå lysdioden bytts till en röd (tack Mattias!)den ska tydligen gå att justera intensiteten om man lyfter på locket.
Under locket kan man även välja mellan 2 st olika digitalfilter.

RIAA:t har min kompis haft sedan innan

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:26:17  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
I den andra lådan var där också en DA09
Denna gången i silver och med hörlursutgång och volymkontrollen.
Hörlursförstärkaren ska tydligen vara den samma som i Ear 9, men med enklare strömförsörjning etc.




"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:27:05  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Någon frågade i förrgår om det fanns en DA9 för jämförelse...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:27:47  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Detta får bli svar på den frågan...


"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:41:11  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
DA9:an är från 2008, och saknar därför USB-ingång och den senaste digitala ingångskortet.
Denna version av DA9 lät inte (i mina öron) lika bra som min Benchmark DAC1 USB

Så därför kommer det så klart bli ett test framöver mellan dessa 3 DAC:ar, kanske blir det även Audiolab M-DAC Cambridge m.fl.

Ska bli mkt intressant eftersom jag just läste detta på Harmony Designs hemsida ang uppgraderingen av DA9 som denna enhet saknar:
"På senare tid har DA9 börjat kännas dammig. Med den uppdatering som gjordes 2010-08 så fick den visserligen ett riktigt bra system för undertryckning av jitter och spelade därmed skjortan av Benchmark som tidigare ansetts likvärdig eller ett uns bättre"

Så med andra ord måste därför DA09:an slå min DAC1:a på fingrarna...
Men som sagt DAC1 börjar bli till åren nu, första revisionen kom väl redan 2002, den har väl i vissa delar uppdaterats under tiden, men DAC-lösningen är nog den samma...

Har inte hunnit testa den silvriga DA09:an ännu, men det kommer. Hifi:n är lite på is pga renovering där hemma och att slutsteget är på service. Hemmabiostärkaren låter helt enkelt inte lika bra...

Får börja med att spela in den och utvärdera den med hörlurar mot DAC1 och även i kombination med Ear90

Edit: Stavfel

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore

Edited by - Kilgore on 2012/01/18 12:30:22
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/01/18 :  15:38:44  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Volymkontrollen, är den för hörlurslyssning eller ska DA9 tjänstgöra som försteg också?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  17:01:43  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
DA09 kan enligt hemsidan fungera som försteg oxå, så det får man kanske prova det med...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/01/18 :  20:12:08  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Som jag skrev innan forumet dök.. Den svarta lät iaf bra. Och den gamla DA9'n är en av mina favorit-dac'ar.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/18 :  20:50:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Haft deras billigare försteg en gång i tiden, mkt bra för pengarna.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000