HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vissa CD går inte att rippa?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2012/02/09 :  21:29:33  Show Profile Send Dof a Private Message  Reply
Av de ca 200 Cd som jag rippat till AIFF i iTunes så har jag 4 st som inte funkar.
Gemensamt är att vid låt 2 så kommer ett felmeddelande att iTunes inte hittar skivan.
Om man tittar på skivan så ser lite speciella ut. Ytterst så är det ett ca 5mm brett fält som är blankare än resten av skivan. Ser ut som det inte är något präglat där.
Någon som råkat ut för detta och har något tips om hur man kommer förbi detta?

Spelar hos mig:
Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/09 :  22:05:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har u testat med XLD? Den är rätt duktig tycker jag.
Du hittar lite tips här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=85203

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2012/03/13 :  16:46:11  Show Profile Send mikaels a Private Message  Reply
Utan att veta vilka skivor det är skulle jag gissa på att det kan vara Enhanced CDs, dvs CDs som utöver musiken även innehåller ett dataspår, med t ex videos eller så på. De var populära ett tag sent 90-/tidigt 00-tal. Vet att jag ibland haft strul att läsa och tom spela dem (man måste manuellt skippa första spåret, som innehåller data).
Vet inte hur iTunes rippar, i EAC, som jag använder, kan man välja vilka spår man vill rippa, då exkluderar man helt enkelt dataspåret, så funkar det.

(Men det kan ju vara någon helt annan förklaring också...)

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000