Author |
Topic  |
|
theseal
SW-hantering

674 Posts |
Posted - 2012/06/05 : 17:14:41
|
Hej alla
Som några av er kanske vet så jobbar jag som försäljningschef för Weller i Norden/Baltikum/ru/osv.mm och jag har vid något tillfälle lovat att fixa ihop ett gruppköp för hififorums medlemmar. Nu har vi ett bra tillfälle att köpa en bra lödstation till ett mycket lågt pris.
Weller kommer från 15/6 till 15/8 marknadsföra en av sina gamla arbetshästar PUD81 tillsammans med den nya WP65 lödpennan och WDH 10 ställ för 228 ¤, ca 20% billigare än tidigare.
Kittet kommer heta WSD 81 SE där SE står för "Save Energy" då denna kombination förbrukar ca 20% mindre energi. WP65:an är i jämförelse med den gamla hederliga WSP80 mycket snabbare och mer exakt då hela verktyget är om-designat och värmeelement och tempsensor sitter mycket närmare lödpunkten.
WSD 81 SE består av: *PUD 81 *WP 65 *WDH 10
Erbjudande för Hififorums medlemar Tillsammans med en av mina distributörer, Venso, så kan jag erbjuda medlemmar på hififorum att köpa WSD81 SE ytterligare 10% rabatt; 205¤ dvs ca 1850 kr + moms och frakt. Erbjudandet gäller både privatpersoner och företag och erbjudandet är begränsat till den 15/8, leveranstiden kommer att variera men är initialt 4 veckor.
Hur gör man då? Kontakta Fredrik Syrén på Venso +46 31 340 02 56 fredrik@venso.se
Kodordet är hififorum. Fredrik är en mycket trevlig herre med stort musikintresse, har blykoll på gammal och ny hårdrock.
länkar: PUD81 lödstation http://www.weller.de/products/product.php?pid=278 WP65 lödpenna http://www.weller.de/products/product.php?pid=5054 WDH 10 ställ http://www.weller.de/products/product.php?pid=1125 Spetsar http://www.weller.de/products/adv_search.php?keys=xnt

Happy soldering friends. |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2012/06/06 : 10:49:20
|
Detta erbjudandet har lagts under Teknik/DIY på mitt initiativ. Och varför göt jag så här då?
Jo, Niklas drivkraft för att göra det här för oss har inget med att öka försäljningen för Weller att göra. Weller är ett stooort företag i Sverige och några lödstationer hit eller dit påverkar inte över huvudtaget.
Jag vet att Niklas "brutit nacken av sig" för att hitta en lösning för att få till ett erbjudande för oss av den enkla anledningen att han vill "ge tillbaks" för alla härliga stunder på HiFiForum.
Tack Niklas!
P.S. Här är en bild från DIY-2008, Niklas är den keppsförsedde shortsklädde semi-"ynglingen" till vänster i bild.
 |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2012/06/06 : 11:36:17
|
Hmmm, hur ser du att han har shorts???
Jag använder en Wellerstation dagligen, mycket bra grejer. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts |
Posted - 2012/06/06 : 12:10:05
|
Erbjudandet är intressant. Men jag tänker först nöta på min nuvarande Weller med något annat nummer på, till dess den kajkar ihop. Vilket dessutom knappast händer under min livstid då de där stationerna brukar klara sig mååånga år under daglig yrkesmässig användning.  |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2012/06/06 : 13:59:56
|
quote: Hmmm, hur ser du att han har shorts???
Om det inte är frost grader har han alltid shorts.  |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
theseal
SW-hantering

674 Posts |
Posted - 2012/06/08 : 11:53:35
|
"Unbreakable"! |
 |
|
secanbj
Member

641 Posts |
Posted - 2012/09/07 : 10:34:08
|
Nu har jag fått(var och hämtade själv) min nya lödstation. Kan bara säga att det är med ny glädje man löder med den. Den är blixtsnabb på att komma upp i rätt temp och pennan är perfekt. Tusen tack till theseal och Fredrik på Venso som ordnade med detta erbjudande!!
/Anders |
 |
|
|
Topic  |
|