HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audionet grillar (för) eoJeud!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:30:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Audionet är en hyvens grabb på alla sätt.

Förutom att han är en rackare på att göra intressant/roliga/spännade bildreportage är han duktig, på riktigt, på matlagning. I Fredags var det dags för mickes årliga grillfest för eoJeuds-gänget nere i Skåne.



Skön musik i symbios med god mat och glatt umgänge, inte ens vilda tjurar hade kunnat hålla mig därifrån! Här kommer lite bilder och kommentarer från en fantastiskt trevlig kväll!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:45:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:48:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tja, det är väl bara till att gå rätt på?

När Audionet signalerade att det var dags för grillparty i eoJeud gäller det att hänga på! Audionet har kört sina grillkvällar för kompisarna i klubbstugan i många år och det brukar vara en av årets höjdpunkter. Så jag var inte sen med att boka halvdag på jobbet för att säkra att jag kunde vara med.



När jag landade efter en härlig sommartur från Göteborg så höll jag på att snubbla på "Dan" och "JM Lab" på väg in.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:50:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dan hade fått den stora äran och tunga ansvaret att vara grillmäster. Det skötte han med bravur!





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:50:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

En grillmästare i aktion!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:58:57  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Vilken tur att du var där med kameran Pac! Ser fram emot ditt reportage

Micke sa i en annan tråd att han inte kunde göra två saker samtidigt, grilla och fotografera. Förstår om han prioriterade matlagningen denna gång, allt för att kunna utfodra alla hungriga vargar som kom dit för en trevlig samvaro.

PS Glöm inte en bild på gasolgrillen

Edit: Grillen kom ju med direkt, vilket as till grill

Edited by - byZan on 2012/07/01 14:02:30
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  19:16:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Skall man fixa burgare åt 30-40 personer så är en rejäl grill en stor tillgång. Tur att Audionet har just en sådan.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2012/07/01 :  19:20:17  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
I fredags vid 10-tiden fick jag ett SMS:
quote:
Hej,
Jag är sent ute, men jag tänkte att du kanske är i Malmö? I dag har jag min årliga grillning, du är välkommen. Jag öppnar dörrarna kl 17.00
Med vänlig hälsning,
Micke

Detta är inget man tackar nej till och jag hade mycket trevligt och jag lärde känna Dan som visade sig vara en mycket trevlig kille som det var kul att prata med om skivspelare och kameror - hade ingen aning om att det klassiska schweiziska kameramärket Alpa fanns kvar men det lever tydligen i all välmåga

Tack för en mycket trevlig kväll som slutade med rejält regn och åskväder när jag åkte hem....

//eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/07/01 :  19:22:03  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
30-40 personer kallar jag en riktig hifi-fika

Mer bilder, tycker det går för långsamt, gillar inte när man drar ut på sådana här reportage
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/07/01 :  19:30:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det kommer nog fler bilder först när vi fått se en bild på när du står och spänner dig insmord i Kaj P vid din nya Weber.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/07/01 :  19:42:31  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Det kommer nog fler bilder först när vi fått se en bild på när du står och spänner dig insmord i Kaj P vid din nya Weber.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  20:15:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
i Köket var det full fart med förberedelserna...

... Audionettan hjälper till med...


...hembankade burgare...


... Tomater ...


... och hempiklad lök!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  20:17:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det kurrade rejält i magen efter att ha tagit de där bilderna men för att hinna titta lite på Audionets speldosa innan "den stora anstormningen" så riktade jag uppmärksamheten åt ett annat håll i huset...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/07/01 :  21:44:25  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Verkar vara trevliga prickar di där skåningarna
Kom nu till saken din gottegris

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/01 :  22:04:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Att Audionet har en trevlig anläggning går inte att ta miste på...



.. när man kollar skivspelarvalet.

Det är Bergmann och...



... Benz micro som gäller!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/07/02 :  08:51:35  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Härligt Pac!

Jag har det lite svårt med simultankapaciteten så mina gäster får komma i första hand, ingen fotograferingen för min del. Men vad gör det, Pac levererar ju goa bilder! Det fanns några till med kamera så bara upp med bilderna.

Jag har inte riktigt koll på hur många år vi har haft denna tradition, men jag tror att det är femte eller sjätte året i rad som man får äta burgare och varma hallon med vaniljglass hos mig. Obligatorisk klädsel är badbyxor, men vi bor ju i ett lynnigt land så vi måste göra undantag i den regeln. I år var det endast en som badade på fredagen och det var Kilgore.


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/07/02 :  09:06:01  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Härliga bilder Pac
Klockan är bara lite över nio men jag blir hungrig på lunch redan nu efter att ha kollat burgarna
Burmäster ser ut att trivas vid grillen!

Fungerar Benz LP bra tillsammans med Bergmann verket?
Förstärkningen ser oxå godkänd ut
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/07/02 :  10:34:26  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Ja det var skönt med ett bad efter att ha cyklat i snabbt tempo till Audionet i motvind, så då kändes poolen mkt lockande tillsammans med en kall öl. 23 grader varmt i vattnet får man vara nöjd med :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/02 :  20:46:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag tror att jag har bild på ditt dopp Kilgore...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/02 :  20:46:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jodå, Benzen funkade alldeles utmärkt på Bergmann-verket/armen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/02 :  20:50:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi följer väl signalen från skivspelaren?

Näst i kedjan är...



... ett Audioresearch PH9-RIAA.



Jag testade PH5'an för några år sedan, mer om det här!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/02 :  21:00:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Varje år brukar Audionet ha en inlånad eller ny grej i anläggningen. I år var det drivningen av högtalarna som var utbytt. Det stod en ...


... Vitus Audio integrerad förstärkare i anläggningen och skötte kraften till högtalarna.


Vitusen är ett litet kraftverk på 300W som gjorde bra ifrån sig. Den spelade på med bravur och pondus som om den var en av sina storebröder...

P.S. @Lindome, inte riktigt vad du förväntade dig va?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2012/07/02 :  21:48:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Förutom vinylen så spelades det på en dator-rigg.

Apple i skön symbios...


... med DCS

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2012/07/02 :  22:13:40  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Jag lägger ut lite slafsigt tagna bilder från festen.




Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2012/07/02 :  22:16:22  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Samtal före maten.



Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2012/07/02 :  22:19:52  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Burmäster hanterar stekspaden med glans.




Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000