Acutex 412 STR är nu monterad och har börjat svarva vinyl. Första intrycket är "vilken j-a stuns!" Behöver väl en inspelningsperiod men rockar fett direkt ur förpackning. Känns som detta kommer att bli en höjdare. Inget ont om Goldring'en men den känns väldigt återhållsam jämfört med Acutex.
Tycker den är en riktig pärla. Den spelar öppet och detaljerat med bra stuns utan att överdriva något register. Spårar mycket bra och är betydligt roligare än Goldringen som är mer finlir. Spelar mest 60/70-talsrock/hårdrock, progressive, psych osv och det passar fint med Acutex'en.
Tack för det. Man skulle ju kunna förvänta sig att "upphängningen" mjuknar lite. Jag monterade en 312STR för några dagar sedan och tycker att den är smal och låg så här i början, jämfört med Goldring 900IGC. Jag har heller inte ännu fått den att spåra lika bra som 900IGC som spårade allt på Len Gregorys testskiva. Det kan vara mitt fel enbart, men det kan också vara anpassningen till armen (Mörch UP4 röd). Jag tänkte mjuka upp den lite innan jag försöker få till det där sista.
Hittade min 910IGC-nål idag. Den har inte gått särskilt många mil...