HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Bra RCA chassi honor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/11 :  18:51:42  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Beställde ett par chassihonor från Hifi Kit. De brukade ha bra och billiga sådana. Med teflonisolering som inte smälte vid lödning.
Men nu fick jag en annan modell vilka inte ens är isolerade från chassiplåten, eftersom de bara har en isolerbricka!?

Funderar på att beställa från ebay.
Vad tror ni om dessa?
http://www.ebay.com/itm/5pair-24K-Gold-Plated-RCA-Jack-Chassis-Socket-High-Quality-New-2115-/320946233825?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab9e2e1e1


Modda allt som går att modda!

Ryssen
100.000-klubben

8269 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:06:50  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
eftersom de bara har en isolerbricka!?


Har du påpekat detta för hifikit?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:22:12  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Nej

Vad tror du jag får för svar?

Får svarva i hop ett mail.

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2012/09/11 19:23:44
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7539 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:26:44  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Enligt min erfarenhet är Hifikit hjälpsamma och bra på att kommunicera med kunder.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:30:54  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Mail skickat.

Så. Vad tror ni om kines-pluggarna då?
De har isolerbrickor. På bilden i alla fall.
Är det teflon inuti kontaktern? Så den inte smälter vid lödning!
De monteras från baksidan! Fördel om man inte vill löda loss sladden vid demontering av elektroniken i lådan.
Gillar att jordanslutningen har två egna små stift att löda på.

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2012/09/11 19:33:32
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7539 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:34:59  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Generellt har jag varit ganska nöjd med saker jag köpt från Kina, ett av undantagen var just RCA-honor. Det var dock av en helt annan modell än den på bilden och betydligt billigare.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8269 Posts

Posted - 2012/09/11 :  19:52:55  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Borde funka bra,om det är "äkta"teflon det vet jag inte,bara det är riktig metall i dom så,beställde några RCA hannar som det var väl tunnt gods i..

Finns några liknande modeller hos vt4c i olika kvaliteter.
http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?cat_id=25&group_id=2&hit_cat=

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/09/11 :  20:29:24  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag har sådana som du har på bilden, de är riktigt bra!
Köpte mina från www.8audio.com
Mycket prisvärda.
Det kan vara lite tufft att löda jorden, men Bardis har säkert bättre lödgrejor än vad jag har (gammal Biltemakolv med slut spets)


Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2012/09/11 20:31:02
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/11 :  21:00:56  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
opetic: 8 dollar för två par. Bra pris!

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/09/11 :  21:37:27  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Är det CMC-varianterna(och inte några kopior) så är de bra. Observera att den ena plastringen är helt platt och den andra har en liten upphöjning.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8269 Posts

Posted - 2012/09/11 :  21:52:55  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=cmc+rca
http://www.hificollective.co.uk/components/rca_sockets.html

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/09/11 :  22:00:20  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Mina är inte "äkta" CMC utan välgjorda kopior alt. OEM

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/11 :  22:03:10  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Här ramlar det in bra förslag.

Så det skall vara CMC.

Har köpt WBT kopior som varit bra förut. De kan jag inte hitta mer.

Lovan: Har fått plastringar helt utan upphöjning någon gång. De är nästan omöjliga att centrera så det inte blir kontakt med chassiet.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/12 :  16:47:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
VT4C har levererat ansenliga mängder RCA-kontakter till mig. Älskar deras kontakter eftersom de monteras från insidan och man slipper löda fast sladdar i trängsta utrymmen.
Kolla http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?cat_id=25&group_id=2&hit_cat=!

Edited by - soundbrigade on 2012/09/12 16:47:47
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/09/12 :  16:53:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Älskar deras kontakter eftersom de monteras från insidan och man slipper löda fast sladdar i trängsta utrymmen.
Klar fördel!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/12 :  21:17:53  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Fick svar från Hifi Kit. De hade några kontakter kavar av den gamla modellen med två isolerbrickor. Men bara märkta med röd ring.
Svarade att det gjorde inget eftersom jag kan flytta över isolerbrickorna till den nya modellen. Så de skulle skicka ett par.

Frågade även om de kunde komplettera sitt sortiment med CMC. Den som lever får se.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/09/12 :  22:39:22  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Bardis: Jag syftade på de som följde med CMC-kontakterna.

Jag läste någonstans att man behövde köpa in en viss mängd produkter och genomgå någon form av validering för att få sälja CMC-produkter. Det tror jag inte att Hifi-Kit går igenom för lite kontakter
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/09/13 :  08:56:00  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Lovan: förstod det gällde CMC. Jag försökte upplysa att det finns andra fabrikat som inte har denna nödvändiga finess.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000