Beställde ett par chassihonor från Hifi Kit. De brukade ha bra och billiga sådana. Med teflonisolering som inte smälte vid lödning. Men nu fick jag en annan modell vilka inte ens är isolerade från chassiplåten, eftersom de bara har en isolerbricka!?
Så. Vad tror ni om kines-pluggarna då? De har isolerbrickor. På bilden i alla fall. Är det teflon inuti kontaktern? Så den inte smälter vid lödning! De monteras från baksidan! Fördel om man inte vill löda loss sladden vid demontering av elektroniken i lådan. Gillar att jordanslutningen har två egna små stift att löda på.
Generellt har jag varit ganska nöjd med saker jag köpt från Kina, ett av undantagen var just RCA-honor. Det var dock av en helt annan modell än den på bilden och betydligt billigare.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Jag har sådana som du har på bilden, de är riktigt bra! Köpte mina från www.8audio.com Mycket prisvärda. Det kan vara lite tufft att löda jorden, men Bardis har säkert bättre lödgrejor än vad jag har (gammal Biltemakolv med slut spets)
Fick svar från Hifi Kit. De hade några kontakter kavar av den gamla modellen med två isolerbrickor. Men bara märkta med röd ring. Svarade att det gjorde inget eftersom jag kan flytta över isolerbrickorna till den nya modellen. Så de skulle skicka ett par.
Frågade även om de kunde komplettera sitt sortiment med CMC. Den som lever får se.
Bardis: Jag syftade på de som följde med CMC-kontakterna.
Jag läste någonstans att man behövde köpa in en viss mängd produkter och genomgå någon form av validering för att få sälja CMC-produkter. Det tror jag inte att Hifi-Kit går igenom för lite kontakter