HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Triode/DIY-träff i Vänersborg 2013 (förslag)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/11/29 :  19:54:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag lägger denna tråd här för maximal exponering.

Innan jag presenterar min idé gör jag reservationen att OM det finns allvarliga och långt framskridna planer på DIY-träff (i Göteborg), droppar jag detta.

IDÉN
Inspirerad av Triodeträffen i Berlin nyligen föreslår jag att vi organiserar en traditionell DIY-träff i Vänersborg men försöker attrahera entusiaster från andra länder.
Upplägget är det samma som för Göteborgsträffarna, amatörer med hembyggen samlas och fördelas ut i ett antal rum för att spela, lyssna, titta, lukta (), prata och ungås kring temat Ljud och Ljudutrustning.
Deltagandet ska vara, som tidigare, helt kostnadsfritt och även för entusiaster som mest sysslar med fåtöljskonstruerande ska, också som tidigare, erbjudas att avnjuta evenemanget helt utan avgifter. Se dock (*)

Var:
Folkets Hus i centrala Vänersborg. Här finns flera små och stora rum (med hiss), jämte fik som väl kan servera enklare mat.
Tid:
Förslagsvis början av maj 2013. Eventuellt skulle man kunna köra en helg, lördag-söndag OM vi får besökare från utomlands, eller om detta ger oss fler besökare.
Vad:
En DIY-träff, men låt den heta Triode/DIY-träff för att agna en mer internationell krok.
Hur:
Ja, fan vet. Här behövs idéer och stöttning . Jag har genom ett styrelseuppdrag i Folkets Park lite direktlinjer till Folkets Hus och kan eventuellt dra i en och annan tråd.
I lokaliteterna finns festlokal om man inte ska fylla den med hornhögtalare. Vidare en jättefin teater där man skulle kunna köra en konsert eller annat.
I staden finns tre hotell i olika klasser samt en rad restauranter. Kommunikationerna är väl OK med nära till E6 och E20 (eller är det E22?).

Forummedlemmarnas uppgifter:
Det här är viktigt!
Kom med synpunkter ... FEL! ... kom med konstruktiva synpunkter.
En fråga jag funderar mycket på är hur man får ut info till tyska, holländska, danska, norska, engelska och andra DIY-are.





(*) Det kan kosta någon eller några tusen att hyra Folkets Hus och det kommer inte att betraktas som mutor att mottaga frivilliga gåvor ...

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/11/29 :  22:37:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
För att det inte skall bli konspirationer och förvecklingar så postar jag mitt PM-svar på din fråga om Triode-festival tidigare idag.

quote:
Hej,
kul att du gick igång på triod-träff!

En av styrkorna med våra DIY-täffar är att alla olika projekt varit välkomna och att vi inte exkluderat något. Det är en "gräsrots"-träff där alla är välkomna, dvs vem som helst med eller utan något de totat ihop är välkomna för en dag ihop med likasinnade.

Jag tycker fortfarande att det är en styrka så det skulle kännas konstigt att använda mina krafter för att skapa något som inte är enligt den devisen.

Triod-träff är ett intressant ämne och självklart kommer jag att besöka träffen om det finns tid och om jag är välkommen, men mina krafter kommer jag att fokusera på att skapa en DIY-2013 om medlemmarna vill och deltar.

Mvh, Per

quote:

En lös men fruktansvärt allvarlig fråga:
Vad tror du om en "triodträff" i Vänersborg? Det går att hyra Folkets Hus, där det finsn flera små och stora rum och kanske tom låna teatern för en större mastodontuppvisning stora högtalarkombinationer, kanske liveuppträdande.
OM, säger OM, man fick lite internationell uppmärksamhet kanske man kunde köra lördag- söndag. Vi har två hotell skapligt centralt i staden.

Ev kunde intresserad träffas här i Vänersborg och titta på lokaliteterna och diskutera. Skulle det kunna vara intressant för dig, DIY-mötesgeneral, att vara med och plocka med det här?







Så där ja, när nu det är ur världen så att vi slipper intriger tänkte jag bli lite konstruktiv.

quote:
OM det finns allvarliga och långt framskridna planer på DIY-träff (i Göteborg), droppar jag detta.
Det är inte riktigt så vi funkar här på HiFiForum. Vi brukar fråga och lyssna på svaren och som du vet har vi inte fört upp frågan än. Men, vi kanske skulle göra det? De åren vi inte haft DIY-träff är anledningen oftast att vi inte fått tag på lokaler. Jag tror inte det är omöjligt att få tillgång till Chalmers igen om vi vill det, men är det det vi vill????

Om det är OK med dig Magnus så ändrar jag första inlägget så att vi börjar med frågan om vi skall ha en DIY-träff 2013 eller inte och senare kan komma till var den skall vara?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/11/29 :  23:16:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaha, men då är det ju jättebra att Magnus möjligen kan arrangera lokal!

Kör hårt, så får vi äntligen en länge efterlängtad träff. För det tror jag inte är minsta tvivel om att de flesta vill.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/11/30 :  06:53:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
quote:
Om det är OK med dig Magnus så ändrar jag första inlägget så att vi börjar med frågan om vi skall ha en DIY-träff 2013 eller inte och senare kan komma till var den skall vara?

Det är OK för mig. Det blev ingen träff i våras och jag ville gardera mig för 2013.
Sedan är det väl så lite att planerar man för att köra, så kör man, det är så lätt att hamna i långa diskussioner och så har tåget plötsligt gått.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/11/30 :  08:33:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Bra,
då kör vi på det.

För att inte kvadda din tråd Magnus så startade jag en ny: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88804

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/04 :  21:15:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kollat lite.
Aurorafestival (kammarmusik) helgen 3-5 maj. Helgen därefter - ledigt. Ska kolla upp lite mer om man kan fixa ett musikarrangemang till teatern.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/12/04 :  21:27:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Magnus, för att det inte skall spridas och bli oöverskådligt så håller vi oss i den nya tråden.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000