HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 JRiver Media Center 18
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2012/12/21 :  19:53:44  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Någon som uppgraderat till version 18 och kan rekomendera det till en som kör version 17.

Är i övrigt väldigt nöjd med JRiver och kör denna programvara på min Lap top och streamar så väl till min Android mobil som en MK802 III android sticka som är kopplad till en hdmi ingång på min SONY LED TV.
tankar ut ljudet via optiska utgången till en DAC och det låter riktigt bra. Använder JRiver både för film och musik.

Bättre och bättre dag för dag :-)

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2012/12/23 :  11:04:52  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
Yepp, jag rekommenderar utan tvekan JR 18! eg mest för att kompabiliteten med Apples filformat, för min del .aiff, nu täcker mina behov.......
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2012/12/23 :  16:16:44  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Men aiff funkar väl med 17 oxå.eller vad avses?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2012/12/23 :  17:23:02  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
Ja det gör det men du kan nu importera/konvertera alla filformat direkt till aiff i J.R 18
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2012/12/23 :  22:53:13  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Fast den som kör JRMC i en server/klient konfiguration behöver inte tänka på huruvida det är någon ljudmässig skillnad mellan flac/ape/aiff/wav etc. Bara att ställa in "Always convert audio" till wav under "Client options when connected to server" (tror jag det står).
Då spelar klienten upp allt i wav även om det ligger som flac på servern.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2012/12/24 :  23:04:09  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Yepp, jag rekommenderar utan tvekan JR 18! eg mest för att kompabiliteten med Apples filformat, för min del .aiff, nu täcker mina behov.......


Håller mig utan tvekan borta från dessa apple produkter så då är det kanske inget för mig.

Kör också direkt från min Lap Top som exempelvis då jag skall se film.
Flac musik och mkv filer film är nog det vanligast.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/12/25 :  11:07:39  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Funktionen att spela från minnet finns i tidigare versioner.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/25 :  11:51:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Håller mig utan tvekan borta från dessa apple produkter så då är det kanske inget för mig.
Underlig kommentar.
Att programmet (som inte har ett dyft med apple att göra) kan spela upp apples filformat gör det väl inte till en sämre produkt?
Jag anser att JRMC är den i särklass bästa uppspelaren på marknaden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/12/25 :  12:01:23  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag ser uppgraderingskostnaden som en prenumerationsavgift på JRMC.
Den blir kontinuerligt bättre och bättre map features och buggrättningar.
Kör följdaktligen version 18 sedan i somras, 135:- per version blir inte mycket per år.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2012/12/26 :  08:54:50  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
quote:
Jag ser uppgraderingskostnaden som en prenumerationsavgift på JRMC.
Den blir kontinuerligt bättre och bättre map features och buggrättningar.
Kör följdaktligen version 18 sedan i somras, 135:- per version blir inte mycket per år
.
Kan bara hålla med. J.River är utan tvekan en mycket bra spelare till mycket rimligt pris..............
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/12/26 :  09:28:27  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag har både JR (17) och Foobar och jag tycker att Foobar är bättre på allting.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/12/26 :  11:46:29  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Tycker du att Foobar låter bättre?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/12/26 :  12:38:35  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Ja , det gör jag. Använder RME ASIO för bägge.
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2012/12/26 :  18:11:38  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Funktionen att spela från minnet finns i tidigare versioner.


Om det var riktat till min server/klient-kommentar så är det två helt olika saker.

Annars har du rätt, memory play har funnits länge.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/12/26 :  19:54:06  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Funktionen att spela från minnet finns i tidigare versioner.
--------------------------------------------------------------------------------



Om det var riktat till min server/klient-kommentar så är det två helt olika saker.

Annars har du rätt, memory play har funnits länge.


Försvann det ett inlägg?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/12/26 :  20:47:16  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Det finns en intressant plugin till foobar som heter RAMdisk. Den upplevde jag något bättre ljudmässigt än JRMC 17 med memory play. Det är dock långt ifrån optimal uppsättning(windows XP och inbyggt ljudkort).
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2012/12/26 :  20:57:33  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Jag anser att JRMC är den i särklass bästa uppspelaren på marknaden.


Det tycker jag också vilket är anledningen till att jag kör MC17.
Men stödet för de nämnda filformaten är inget jag saknar och har än så länge in hittat någon självklar anledning till varför jag skall uppgradera. Väntar på mer feedback angående förbättringar i version 18 från dom som har provat.
Att uppgradera bara för att det känns bra i magen är inget för mig

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/27 :  10:58:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Det finns en intressant plugin till foobar som heter RAMdisk. Den upplevde jag något bättre ljudmässigt än JRMC 17 med memory play.
Om vi nu ska prata om inställningar så tycker jag JRMC med memory play spelar sämre än utan memory play. Sen ska man ha uppsampling avstängd tycker jag. Bufferstorlekar är inte självklart heller, liten buffert spelar bättre här. Sen upplevde jag en förbättring när jag bytte från 32 till 64-bitars Windows 7. (Jag skulle nog inte tagit allt det där i blindtest.)

Sondek, Jag ser ingen självklar anledning till att uppgradera från 17 till 18. Den är lite snabbare tror jag men än så länge lite buggig, hänger sig nån gång emellanåt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2012/12/27 10:59:32
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2013/01/03 :  21:21:45  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Tackar så mycket för den infon!

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000