HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 miniDSP 4x10 HD
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2013/03/11 :  13:56:32  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag har kopplat in min miniDSP och snabbkonfigurerat utan att mäta. För tillfället använder jag balanserad analog in på filtret, men kommer att gå över till digitalt.

Jag har ett par JBL 4530 bakladdade horn i botten, min sub är utlånad för tillfället. Toppar är JBL 2220a femtontummare och 2370a horn med 2420 driver. Jag har tidskompenserat för horngången i 4530 och 2370a.

Resultatet är att det är bättre drag i basen samt att 3-d upplevelsen blivit bättre. Tyvärr är lystern i mellanregistret borta, det låter inte som det gjorde med dbx analoga filter. Det går inte heller att styra ut basförstärkaren till klipp längre.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2013/03/11 :  17:52:40  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Det här är intressant. Jag har suktat efter en minidsp ett tag och sätter stort värde på dina erfarenheter.

Mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2013/03/11 :  23:19:42  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Kommer mer när jag får tillbaka subben, samt adderar musiland usb till toslink och förstås mätt det hela ordentligt.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2013/03/24 :  21:31:02  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Nu har jag kopplat in min sub och min USB-till-toslink adapter (Musiland Monitor 01 USD). Nu låter mellanregistret lika trevligt som förut, det måste vara ADn som inte har högsta klass i MiniDSPn. Signalstyrkan är inget större problem, tror nog att jag skulle kunna få den att blinka rött om jag anstränger mig lite.

Helt klart en bra investering. Särskilt om man ska tidskompensera en massa horn.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2013/03/24 :  22:39:34  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Förstår jag dig rätt som att det låter bättre med digital signal in än analog i miniDSP:n?

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2013/03/25 :  08:37:16  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Du förstår mig rätt. Dessutom har jag testat 96 kHz material och 96kHz ut från musiland. Det funkar.

Om man har digital material så finns det inget att tveka om. Köprekommendation.

Om man kör analogt så är enda anledningen att använda ett digitalt filter fördröjningen. Kan man åstadkomma den i IRL är det väl lika bra att fortsätta med analoga filter.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000