Och här en annan (prisvärd) Original Vortec Cyclone: http://www.vorteccyclone.com/tornado.html Den Vortec Cyclone produceras och marknadsförs av Automotive Research Laboratory, LLC. ARL avknoppades från Mesler Motorsport Inc, med huvudkontor i Flint, Michigan. Messler Motorsport har varit ledande inom bilindustrin i över två decennier, och har etablerat ett rykte i världsklass för ingenjörskonst och precisionen i tillverkningen. MMS har två primära fokusområden: design och tillverkning av specialkemikalier delar som används i F1, IRL, CART, NASCAR och andra fordon racing, och leverantör till globala biltillverkarna Tekniken bakom Vortec Cyclone har utvecklats under en period av år för att öka hästkrafter i racing motorer. Till skillnad från de flesta av våra tekniker var dock virvel effekt enkelt modifieras för kostnadseffektiv användning i normala vägfordon. Den Vortec Cyclone är den enda produkt som vi för närvarande tillgängliggörande direkt till allmänheten.
Seriösa tester brukar, föga förvånande, ofelbart visa att alla produkter av den här typen är ren humbug. Jag tror att det är en bättre metod att såga upp ett hål i golvet och köra Fred Flinta-modellen...
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
Jag har en sådan här mellan insugningsrör och förgasare på Harley'n, den gör stor skillnad på lågvarvsegenskaperna men påverkar inte bränsleförbrukningen.
/Tomas
Vinyl, one of the four building blocks of the universe.