HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur ser det ut på erat skrivbord? (desktop)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/03/09 :  23:41:51  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Det fanns för länge sedan en tråd om hur vi hade det på våra desktops.
Tyvärr så hittar jag den inte, så jag startar en ny. Eftersom jag är TS, så skall jag inte vara sämre än att jag börjar.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Ryssen
100.000-klubben

9059 Posts

Posted - 2011/03/10 :  00:18:03  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Det vill du inte veta...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/03/10 :  12:30:53  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Så illa?

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2011/03/10 :  12:43:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Självklart har jag en specialversion av NTFS som tillåter mappar utan namn.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2011/03/10 :  13:34:08  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
En salig röra.
Go to Top of Page

CC
Member

3984 Posts

Posted - 2011/03/10 :  14:38:29  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Rent... Så rent våra låsta datorer på jobbet tillåter! Hemma rensas all skit ned i en liten mapp (på skrivbordet) för att öppnas vid behov. Och det behovet har nästan aldrig infunnit sig...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/10 :  14:42:20  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Mappar utan namn? Blir de mindre eller mer intressanta att klicka på då? Varför inte skriva "Jobbfiler" om du vill ha porren ifred...
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/03/10 :  16:43:42  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply

Fram till för en vecka sedan var det KAOS på skrivbordet. Bestämde mig för att städa och nu är det kaos i underliggande mappar istället. Ungefär som när man städar hemma. In med allt i skåpen bara...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/03/10 :  16:49:43  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Tur att man slipper städa sitt skrivbord...

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2011/03/12 :  20:55:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2011/03/13 :  20:15:37  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Laptoppen:

Och efterssom det råkade vara 100dagarskalas (uptime) för min server, så tar jag med den också då :-)

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2011/03/13 :  21:04:29  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
tjusigt Lindgren, xubuntu rakt igenom, och conky smög sig in där också :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Lindgren

330 Posts

Posted - 2011/03/13 :  22:15:40  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
xubuntu?? nähädu, jag kör bara gentoo :-)

EDIT: jag har faktiskt debian på en andra laptop också,men den används inte så ofta... samt xbmc på en nyare macmini också, men ingen av dom har använts på dett tag så jag skippade desktoppen på dem ;-) Kanske mycke datorer för 22kvm haha!

Jo, min server gör igentligen lite mer än den borde, så den spelar även video och musik nu, därav behöver den ett "vettigt" desktop, conky är mycket bra att ha, då det visar min hårddisk-status, samt nätverksaktivitet osv direkt på tv'n - mycket praktiskt!

För skojjs skull, en närmare titt på mitt concy då..

Edited by - Lindgren on 2011/03/14 00:01:22
Go to Top of Page

Lindgren

330 Posts

Posted - 2011/03/18 :  12:46:21  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Får väl dryga ut med jobb-datorn också då :-)

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/03/18 :  15:41:30  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Öhh... hur får man in bilden... av sitt skrivbord...

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Lindgren

330 Posts

Posted - 2011/03/18 :  16:09:44  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
Ehm, om du nu gissningsvis kör windows kan du trycka på Prtscr/PrintScreen -knappen i övre högra hörnet på ditt tangentbord, därtill öppna ex. paint och "klistra in" där :-)

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2011/03/18 :  21:59:07  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

standard Ubuntu med nån segelbåtsbild från Googles bildsök.

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/03/19 :  10:05:41  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Circlo: Vilken utgåva kör du? 10.04 eller 10.10?

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2011/03/19 :  12:01:01  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply

Sommarcruise med späckhuggaren strax söder om Lysekil, hjälper till att stressa av.

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2011/03/19 :  18:48:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
10.04. Den har hängt med länge nu. Jag tror att det är min längst levande installation på denna dator.

Min lek med andra OS sker på mina andra datorer. Jag har 7 st just nu.
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2011/03/21 :  21:57:27  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply

Ubuntu 10.10
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2011/03/21 :  22:11:25  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2011/03/22 :  08:16:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Magils: Äntligen nån som vet att skrivbordet är det bästa "temp"biblioteket som finns,
Jag är chockad över hur lite som hittills har funnits på de som visats.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/22 :  09:24:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det är väl det där gamla med rörigt skrivbord, rörigt huvud...?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2011/03/22 :  09:53:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är nog undefär lika mycket på min skärmdump som på Magils, men den senare har lägre upplösning. Nu har jag dessutom en rad till på skrivbordet med jox. Det går lite upp och ner beroende på om jag är i påfyllnadsfas eller i "hjälp vad mycket skit, lite måste bort"-fas.

Edit: Amen, jag skrev ju rätt från början. Inte bra att ändra inlägg innan man fått upp koffeinhalten.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/03/22 :  10:44:09  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply

Har gjort om skrivbordet lite. Så här ser det ut för tillfället.

Edit: bytte ut bild.

Edited by - Labbe on 2011/03/22 13:26:06
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000