HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Well Tempered
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/09/01 :  15:35:22  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej alla! Har precis köpt en Well Tempered "Classic" skivspelare med en fläck av gammalt klister från en etikett på ovansidan och nu undrar jag om någon vet vad man kan använda för att få bort fläcken eller om någon känner till vilket material plinten är gjord av.
Tack på förhand
Benni

Ekan
Member

139 Posts

Posted - 2013/09/01 :  18:44:10  Show Profile Send Ekan a Private Message  Reply
Plinten är väl lackad MDF. Men vilken sorts lack...? WD-40 brukar fungera för att ta bort gamla limrester eller etiketter, men det vore ju trist om det skadade lacken.

Musiksystem som slimmats ner och nu växer...
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/09/02 :  05:22:29  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Tack för svaret Ekan! Jag får försöka lite på ett ställe som inte syns.
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2013/09/02 :  15:18:01  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Grattis till en bra spelare, köpte en själv för några år sen och den är jag mycket nöjd med.

Linkan

Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/09/02 :  18:17:53  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Tack Linkan! Jag är själv väldigt nöjd. Den har varit min drömspelare sedan den lanserades men då hade man ju inte råd, kommer inte ihåg vad den kostade ny men det var mycket.
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2013/09/22 :  11:11:13  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Prova med kemiskt ren bensin på ett dolt ställe först. Bensin är bra på att ta bort limfläckar. Jag har använt bensin på målade ytor (dock inte pianolack) och det gick bra.

Rödsprit skall du undvika. Tar inte bort limmet och mattar målade ytor.
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/09/22 :  20:51:16  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Tack Lars! Ska absolut testa detta i dagarna!
/Benni
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/09/29 :  18:15:35  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Har inte hunnit testa än men postar så fort jag har gjort det!
/Benni
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2013/10/06 :  09:07:53  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej igen! Testade kemisk ren bensin och det funkade, tack för tipset Lars!
/Benni
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000