Har en extern hårddisk som jag använt till min iMac men nu vill använda den till min PC istället men problemet är att macen har gjort så att den inte funkar till min pc mer. Se inte ens den som en ikon i utforskaren men på min mac är det inga som helst problem att koma åt den och använda den. Hur gör jag för att få den att funka till min PC igen?
Du får nog kopiera innehållet på disken till en annan disk, som formaterats på en Windows maskin (Du säger PC, men jag förmodar att du avser Windows?) Detta måste du naturligtvis göra på Macen där du kommer åt den gamla disken. Om du är intresserad av innehållet dvs...
Sedan använder du Skivverktyg i Macen för att formatera disken med filsystemet exFat eller MS-DOS(FAT). Då hittar din Windows maskin den sedan, om den är Win 7 eller nyare iaf!
Vh Micke Edit: Förtydligande... (igen)
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Tack för tipset. Ska försöka mig på det. Har en bärbar som kör XP och jag ser ingen anledning att byta då den har några år på nacken och ska bara användas till min mätutrustning och säkerhetskopiering av viktiga filer.