HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stora beslut?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2013/12/09 :  22:34:18  Show Profile Send drkim a Private Message
Postade samtidigt som dig PG.

Som sagt; jag respekterar era regler och postar inte mer om detta nu

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2013/12/09 22:35:25
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2013/12/10 :  11:55:38  Show Profile Send mostlydiy a Private Message
quote:
@mostlydiy - Om detta är en tråkig tråd, ja då kan man ju plocka bort hela denna avdelningen på forumet, är det bara hifi & musik som ska avhandlas? Fine, då gör vi så. I annat fall bör ju även detta kunna avhandlas på ett civiliserat sätt.

Ett annat sätt att lösa sin brist på entusiasm gällande denna typ av tråd är ju helt enkelt genom att fokusera på andra trådar istället...

Den här tråden kan man definifivt ta bort. Präktiga gubbar som minsann medger att de tar sig ett glas men att detta absolut inte går att diskutera.

Hur som helst, jag håller med dig om att ärendet är utagerat.

/Marcus
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2013/12/10 :  13:37:21  Show Profile Send drkim a Private Message
Så sant

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2013/12/15 :  00:37:23  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det här är som PG påpekar den regel som gäller och, nota bene, har gällt så länge jag har varit medlem. Den nuvarande regelboken tror jag är från någon gång 2004 med några justeringar. Någon nyhet är det här därför inte. Jag förstår mycket väl intresset för den här typen av drycker, men någonstans måste gränsen dras. Jag kan tyvärr inte svara exakt på hur resonemanget gick när regeln skrevs, eftersom jag som sagt inte ens var medlem då, och än mindre moderator eller admin.

Det gå att argumentera både för att det är en bra och en dålig regel, men jag har svårt att se att det är något som är något större problem. Frågan dyker faktiskt upp ganska eller mycket sällan, även om det händer och då oftast vid tider på året som kan associeras med alkohol. Oaktat vad man tycker om regeln i övrigt så finns det en poäng med att den minskar gråzonens storlek, för en mer tillåtnade hållning skulle förstås inte tillåta vad som helst. Gråzonen är inte helt borta för vi kan givetvis inte vara hur fyrkantiga som helst heller, men den blir betydligt mindre.

Att aktiviteten är lägre, som drkim skriver, är ingen nyhet och jag tycker mig se tendensen på andra forum av liknande art också. Det finns några anledningar som jag kan tänka mig, både i form av opåverkbara omvärldsfaktorer och sådant som har koppling till HiFiForum, men jag lovar att den regeln som den här tråden handlar om inte är en sådan.

Till sist vill jag påpeka att frågan nog borde ha tagits via PM eftersom tråden är att betrakta som synpunkter på moderering, särskilt med tanke på hur titeln sattes. Trådar som liknar knäreflexer är både tröttsamma för oss som modererar och har dessutom en tendens att ofta bli konfrontativa. Nu sätter jag punkt för tråden här, men jag ville svara eftersom det var jag som låste den tråden som åsyftades. Synpunkter på det tas inte i en ny tråd...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000