HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pro-Ject Debut Carbon Esprit / Vincent PHO-8
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2014/04/30 :  09:42:29  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Hej!

Har precis köpt mig en Pro-Ject Debut Carbon Esprit (DC).
Har inte packat upp den ännu p.g.a. att mitt RIAA inte kommit än (blev ett Vincent PHO-8).

Kommer snart med mina intryck om grejorna men det vore kul om någon annan som har dessa grejor också kunde skriva vad ni tycker.

http://www.project-audio.com/main.php?prod=debutcarbonesprit&cat=turntables&lang=en

http://www.vincent-tac.de/en/product-types/phono-preamplifier/pho-8/

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2014/04/30 :  11:05:33  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Grattis, skall bli intressanta att följa.


Jag blev dock en smula fundersam över specifikationen för RIAA-steget
"Input sensitivity MM: 58 mV, MC: 6.8 mV"

Det är ovanligt med MC pickuper som ger 6,8 mV och än mer ovanligt med MM som avger hela 58 mV.
Misstänker att några kommatecken kommit fel.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2014/05/07 :  19:55:24  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Nu har jag spelat en del vax och puppan börjar bli inspelad. Kan bara säga att ljudet är väldigt trevligt med en bra balans mellan registren och en härlig dynamik. Har väl hört mer detaljerade pickupper men för dessa pengar känns detta som ett fynd. RIAA:t är välbyggt som ett mindre kassaskåp och sköter sitt jobb med bravur. Bra klang och minimalt med brus. Tror att detta RIAA är lite overkill för denna skivspelaren egentligen.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000