Jag tänker på kondingen vid nätdelen (den stora svarta i hörnet). Det är en (god) idé att istf en stor konding ha några mindre med motstånd emellan. Lite som det är gjort här: http://www.wkinsler.com/radios/5tubeamp.html. Det enda man får tänka på är att kanske ha lite högre spänning ut från nättrafon.
Jag byggde själv ett slutsteg med 6v6 nyss som trots att jag gjorde allt jag kunde för att få bort brum fortfarande hade kvar ett irriterande brum, inte volymberoende utan det var samma hela tiden. Till slut skrotade jag det, det blev så irriterande... Men skam den som ger sig! Ska på det igen inom kort från en ny synvinkel i en ny låda där jag kan få en bättre layout. Hmm det var iofs pentodkopplat utan motkoppling...
soundbrigade: Den kondningen är till glöden. Ska då göra som du säger och sättapå ett par mindre kondningar och någon resistor. Absolut värt att prova. Spänningen är redan för hög från trafon. Någon volt från glöden och ca 80 volt från anoden men där dämpade jag den till rätt värde. Det försteget du byggde ser mycket snyggt ut och även glest mellan alla kopplingar jämfört med min.
Cliffan: Ge inte upp för det tänker inte jag göra med min. Den har tagit mig alldeles för många timmar för att jag bara ska ge upp. Kör hårt och visa dina framsteg för oss.
Bernt: Ja den är jordad med en liten resistor mellan glöden och jord.