HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl på 3 kanaler????
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/11/03 :  12:35:49  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Sitter just nu och lyssnar på den mkt eminenta LPn "Friday Night In San Francisco" med Di Meola, Mc Laughlin och De Lucia.

På någon av låtarna står det att en hörs i vänstra kanalen, en annan i den högra kanalen och den tredje i mittenkanalen. Då menar de väl att den tredje hörs i både vä och hö kanal, eller vad? Någon som vet hur de tänkt/gjort?

J. Ullberg

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/11/04 :  22:05:28  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har skivan men inte lagt märke till detta vilket spår är det?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/11/05 :  07:03:54  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Är på jobbet nu, men har för mig att det är spår två på sida 2.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/11/06 :  07:45:09  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
De menar att det finns en upplevd tredje kanal i mitten. Sitter du i sweetspot kommer du att uppleva det som att det är en gitarrist till vänster, en i mitten och en till höger.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/11/06 :  08:29:28  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Ja, det kallas för "Stereo". Ganska fiffigt om det inte överutnyttjas.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000