HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Äntligen kom trälådorna!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/04/15 :  12:47:52  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Klart vi kan ta en provlyssning när högtalarna är klara.

Är det någon som vet om något kan ta skada om man kopplar in pluskabeln på 8 Ohm och minuskabeln på 4 Ohm, råkade klanta mig lite.
Hörde inga missljud eller andra konstigheter från slutsteget.

Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2015/04/15 :  19:55:04  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Åke, tror inte att du behöver vara orolig.
Jag tror att respektive utgång för 4 respektive 8 ohm är avtappninngar på lindningen. Tror därmed inte att du har kortslutit något.
Bernt, Pix eller Fuling borde kunna svara mer säkert på frågan.

DIY och rör.
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/04/16 :  10:34:44  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Slutsteget protesterade inte på något sätt, så jag tror inte heller att det hände något. Men jag har inte koll på hur rör-steg fungerar, så jag här tacksam för fler kommentarer.

Med vänlig hälsning åke

Örebro
Go to Top of Page

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2015/04/16 :  13:06:50  Show Profile Send tordnilsson a Private Message  Reply
Ingen fara. Men koppla rätt nästa gång.
Go to Top of Page

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2015/04/16 :  13:09:40  Show Profile Send tordnilsson a Private Message  Reply
Ingen fara. Men koppla rätt nästa gång.
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/04/16 :  17:25:13  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Låter lugnande, och jag hör ingen som hels skillnad låter lika bra som förut.
Nästa gång skall jag titta när jag kopplar i högtalarna.

Mvh Åke

Örebro
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/04/22 :  20:00:15  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Nu har jag spelat ca 20-25 timmar på dem och det börjar låta riktigt bra
Bästa beskrivningen är nog att det låter rent och dynamiskt utan att bli kallt och hårt.

Så om någon är intresserad av att lyssna lite så hör av er på Pm.

Högtalarna som jag byggt verkar hänga med bra också, saknar den djupa basen, men som stativare så är det ok. Basen kommer jag att ta hand om i vertion 2 av högtalarna.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=92584

Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2015/04/23 :  09:50:06  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Härligt att höra Åke!

Din korta beskrivning av upplevelsen är helt i linje med min - rent, öppet och dynamiskt med fin musikalitet!

/ Marcus

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2015/04/23 :  12:16:52  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
När jag har vägarna förbi så kommer jag höra av mig om en lyssningsstund. Det är något speciellt med rör som gör en glad.

Musik är livet
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2015/04/23 :  18:28:18  Show Profile Send leffee a Private Message  Reply
Hoa till när dom gått 100 timmar.
Bor du kar på samma ställe som vi hämtade Audion monoblocken?
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/04/23 :  19:04:10  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Ni är välkomman
Ja det är samma stuga som sist.

Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000