HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Liten DIY-mässa i Jönköping, 24/10, 10-16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/18 :  12:10:29  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Hej, hoppas det är ok att man gör reklam för en informell och gratis DIY-mässa.
Plats: Jönköping, Slottsgatan 40, Baracken på Saabs parkeringsplats.

*** NYTT DATUM!!! Vi kör lördagen 24/10****

Tid: 10-16, öppnar ca en timme innan för utställarna!

Kom och titta eller boka ett rum genom att skriva här!
Vi har en hifi-klubb på jobbet och detta är andra gången vi har en DIY-mässa här. Det kommer en del folk från närområdet och ställer ut också. Det finns när detta skrivs fortfarande en del plats kvar!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77

Edited by - lljungberg on 2015/09/24 08:16:01

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2015/09/18 :  15:57:15  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Är det intressant att tubular-well tar med delar av rörsortimentet och
lite testutrustning ?

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2015/09/19 :  08:43:38  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag kommer att ställa ut mina nya AMT:er med tillhörande system (OB-basar).
På faktiskt.se finns lite mer information och en rumslayout.
Gissa vilket rum jag har paxat.

Så kom igen och visa dina DIY-alster stora som små!
Eller bli inspirerad att börja (eller göra klart) egna projekt.
Eller bara kom.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/09/19 :  11:05:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag får kolla min kalender men jag skulle nog kunna ställa upp. Återkommer med besked.
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/20 :  21:49:20  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
@peterh Får du absolut! Vi fixar så vi kan ha ett visningsrum!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/09/21 :  06:05:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Attans att det är mässa i Malmö just den helgen :/

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2015/09/21 :  07:30:15  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Enkelt, Jönköping på lördagen och Malmö på söndagen.

Det blir i alla fall garanterat fler trollkarlar i Jönköping.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/09/21 :  07:50:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hahaha :)
Dina högtalare lyssnar jag gärna på igen, hm.....

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2015/09/21 :  19:38:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Attans!!

Som Johan skriver så kolliderar det annars hade jag kommit på stört med Eval(d) skivspelarrigg.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/22 :  08:21:42  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Pga att jag missade mässan i Malmö undrar jag om ni som vill komma och visa något kan komma den 24/10 istället? Dvs en vecka senare.

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/09/22 :  09:06:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hur många ær det som stæller ut?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/22 :  10:58:20  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Vi har 7-8 som vill ställa ut. Några från faktiskt.se och några från mitt jobb.
Edit: just nu 9 om alla fortfarande kan den 24e! Se länken till rumsplacering som Solhaga hade med ovan, jag har skrivit in förslag på rumsfördelning till de som visat intresse så här långt.

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77

Edited by - lljungberg on 2015/09/22 16:57:22
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/09/22 :  11:59:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag vet inte hur många som ev skulle kunna stælla ut, jag ær bara besøkare som gillar kaffe och musik :)
Ska jag up så har jag plats før 1 i bilen.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/23 :  10:30:27  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Nu har vi i princip bara några små rum kvar, men har du någon liten anläggning eller bara något bygge du kan visa upp så finns det några rum kvar! Sen hoppas jag såklart att vi kommer att ha många spontana möten och diskussioner så att vi får ännu fler DIY-entusiaster såklart!

Om någon har lust att köra en kort föreläsning så kan vi orda så det finns duk och videoprojektor också, säg bara till mig i god tid innan mässan så fixar jag fram det!

OBSERVERA ATT VI KÖR LÖRDAG 24/10 10-16! Utställare är välkomna från 9 eller någon dag tidigare om ni vill plocka in en del innan!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77

Edited by - lljungberg on 2015/09/23 10:32:46
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2015/09/23 :  10:45:03  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Tyvärr så kolliderar även det andra datumet med andra åtagande, det är mycket att göra i oktober.

Det får helt enkelt bli någon annan gång.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/09/23 :  16:41:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det kan passa mig mycket bättre iofs. Bra att du informerar här inne också. Jag har gett Faktiskt foten ett tag nu. Jag trodde inte man kunde vara platinummedlem därinne (jo det visste). Jag får dessutom en vecka extra att sätta samman något.

Edited by - soundbrigade on 2015/09/23 16:47:49
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/23 :  18:09:57  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Låter bra soundbrigade!
Synd att det inte passade dig Bubbel men KANSKE att det blir en runda nästa år också!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77

Edited by - lljungberg on 2015/09/24 08:09:47
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2015/09/24 :  08:18:43  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Lade in träffen i kalendern, hoppas att det var ok.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/24 :  09:28:48  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Självklart! Tack för hjälpen! Jag har inte mycket koll på funktionerna här...

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/28 :  17:42:28  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Om någon utställare vill se lokalen kommer det att vara folk där imorgon, tisdag 29/9, mellan 16 och 18.

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/29 :  18:16:08  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Efter att ha varit och plockat iordning i lokalen idag kan vi konstatera att det vore bra om utställarna har med förlängningskabel! Vi ska försöka skramla ihop några men ta med för säkerhets skull!

Jag kommer att sätta ihop en "test-cd" med några välljudande låtar, kommer även att ha dem i Flac-format på sticka. Om någon har något önskemål så kan jag försöka lägga med det!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/09/29 :  18:20:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Efter att ha varit och plockat iordning i lokalen idag kan vi konstatera att det vore bra om utställarna har med förlängningskabel!

Det brukar jag alltid glömma, eller ta med en med ojordad kontakt ....


Jag tittar på om jag får liv i mina ryska circlotroner. Ett gammal försteg är testat (utan signal) och har i alla fall inte brunnit upp ...
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/09/30 :  09:48:44  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
Vi har bara jordade kontakter i lokalen, värt att tänka på!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/10/03 :  09:13:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har en liten liten liten liten förfrågan till den/de som bor i Jönköping. Jag kommer farande som ett skott från Vänersborg och kommer att ha med mig egen förtäring (komponerad av älskade hustrun säkert) och tänker spendera hela dagen med spännande HiFi-folk från när och fjärran.
MEN jag skulle väldigt gärna vilja komma till Ohlssons tyger mitt i stan men hinner inte. Kan det finnas någon vänlig själ som ofta har ärenden till stan och som skulle kunna göra ett enkelt köpuppdrag åt mig?
Jag behöver 3 meter Vit Bomullspoplin artikelnummer 000668 till ett pris av 59,00 metern (180 spänn totalt).

Meddela mig INNAN någon dristar sig till att utföra ett slikt uppdrag - tre meter räcker gott ...



På tal om tre meter bomullspoplin, jag har verifierat mitt ena ryska monoblock och ska testa det andra idag.
Go to Top of Page

lljungberg
Starting Member

28 Posts

Posted - 2015/10/03 :  09:18:46  Show Profile Send lljungberg a Private Message  Reply
@Soundbrigade; jobbar bara 10 minutern gångväg från centrum så jag kan fixa det!

/Lasse
Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare.
"Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/10/03 :  12:56:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Du är en ängel. Jag kan ju köpa tyger här i Vänersborg också, men jag hade hem några meter i somras av detta tyget och det var helt suveränt. Och det finns inte att tillgå här.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000