HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Antiskate
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2016/03/06 :  12:24:24  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Hur är det, ställer 45rpm andra krav än 33rpm? Jag köpte nämligen en opus3 skiva, needed time i 45rpm, på "Satisfied Mind" första låten på sida D ligger sången långt till höger, tror det är producerat så men rösten antyder dist. Nu lirar jag nästan aldrig 45rpm så jag ids inte ändra Antiskate varje gång. Jag bara undrar dels om Antiskate och om någon tycker att just den låten inte är perfekt. Inga disttendenser på resten av skivorna nämligen.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2016/03/09 :  15:43:28  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Hur är centreringen av själva centrumhålet på skivan?

Spelar en hel del 45 rpm hemma, gärna 12" singlar- ska man vara ärlig så är det 45 rpm som gäller om man ska ha full valuta från vinylformatet...fiddlar inte med antiskatingen överhuvudtaget faktiskt även om jag har möjlighet att finjustera "on the fly" i mångt och mycket...

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000