HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 CDON lurar kunder med [Import]
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2018/04/12 :  14:16:51  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Jag blir så förbaskad på att CDON säljer vanliga (europeiska) utgåvor av skivor och boxar med tillägget [Import] samt att priset då är närmare det dubbla mot andra nätbutiker (Amazon etc). Jag skulle gärna välja att alltid handla skivor hos CDON istället för t.ex. Amazon, därför att Amazon använder sig av skurkbolaget UPS för leveranser. UPS vägrade tidigare att leverera paket på annat sätt än en okänd tid under dagen kl 8:00-16:00. Det var för djävligt för normalarbetande.

Men inte är jag villig att betala dubbla priset för CDON:s [Import]-lurendrejeri.

Äsch....

Edited by - MartinN on 2018/04/12 14:29:19

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2018/04/12 :  16:14:00  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Testat att handla hos Ginza eller varför inte i en skivaffär?
Ser inget fel av cdon att ange att det är import vilket det ju är om de importerar den till Sverige.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2018/04/12 :  16:52:22  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Jag är från Finland och CDON är enda svenska skivhandlaren som smärtfritt levererar till Finland och betalning sker via normal bank.

Skivaffärer för klassisk musik är räknade på ena handens fingrar här i Finland och omöjligt att hitta den som skulle ha Deutsche Gramophon boxarna jag vill ha.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2018/04/12 :  17:05:54  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Så länge det kommer utifrån annat land än Sverige så är det väl import ? Men förr så var import med kopplat till USA än idag skulle jag tro.
Nackdelen med Ginza är att de tar mycket god tid på sig att leverera har jag märkt. Sedan tycker jag att det är onödigt att skicka skivorna i två olika leveranser med 2 dagars mellanrum som ofta CDON gör, onödigt miljöbovigt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2018/04/12 :  18:15:03  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Normala skivor och boxar på CDON (ingen [Import] nämd)är ca 10-20% dyrare än t.ex. Amazon.de och detta betalar jag gärna för att stöda CDON. Men sedan de produkter som har märkningen [Import], alltså inte allt, har nästan dubbla priset mot Amazon. Detta är för surt för mig och jag kan inte förstå varför man marknadsför dessa produkter.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2018/04/12 :  20:43:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Kommer titta lite på Amazon.de när det kan skilja så pass mycket.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2018/04/13 :  12:10:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Handlar du klassiskt så tror jag https://www.jpc.de kan vara värt att se på som alternativ.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2018/04/13 :  12:36:02  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Tack för tipset Bernt. JPC verkar leverera till finska posten vilket jag vore supernöjd med. Få se om de har boxen jag har spanat in.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000