HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Hur i hela fridens namn lägger man upp bilder?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/09 :  18:08:21  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hej alla.

Jag vet att detta är ett ideellt forum och jag har den största respekt för de som administrerar det.

Jag har ju varit medlem här i en herrans massa år och terroriserat med frågor och fått en massa support i olika frågor. Faktist även två riktigt goda vänner vars vänskap jag förhoppningsvis kommer att dela livet ut. De är CH (Claes Håkan) och Bernt Jansson.

Nu har jag under årens lopp färdigställt två större projekt jag skulle vilja redovisa resultaten med bilder men av någon anledning falerar mina försök ideligen.

Jag kan inte ens visa mina alster i bilder i tråden om diy-mässan. Vilket kanske resulterar i att jag och mina högtalare stannar hemma.

Kan någon guida mig i detta skulle jag uppskatta det mycket.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/02/09 :  22:51:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Förr i tiden hade vi en egen bildserver, men med tanke på bandbredden som behövdes blev det ohållbart. Jag har använt diverse olika providers och använder idag imgur.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2019/02/09 :  23:38:03  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Mathias, jag hann se se din post i träff-tråden och kunde se bilden om jag dubbelklickade på ikonen.

Jag har en egen bildserver sedan något år just pga strulet med bildservrar online.

Jag sparade din bild där, jag tar naturligtvis bort den om du så önskar.



Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/02/09 :  23:50:54  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Jösses vad läckert! Det där är ju nästan precis vad jag tänker bygga. Vad är det för bas/mellan? Dipol/låda? Delning?

Sorry, många frågor.

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2019/02/09 23:57:06
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/10 :  09:53:04  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Här testar jag att lägga upp från googles bildtjänst. Men varför funkar inte det? Det går att högerklicka och öppna bilden i ny flik.



Jonas, tack för det omdömet! Elementen är:

https://www.eadsweden.com/drive-units/ead_e170_mkii

och om du öppnar bilden ovan ser du hur de sitter.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Edited by - Mathias på Öckerö on 2019/02/10 09:59:14
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/10 :  09:58:41  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Claes, det är bara bra om du gör det möjligt att bilden kan ses här i forumet. Helst skulle jag vilja dela många bilder från det bygget i dess tråd jag startade för flera år sedan.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/15 :  00:34:15  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Edited by - Mathias på Öckerö on 2019/02/15 11:11:20
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/15 :  00:35:03  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
ÄNTLIGEN!

Nu hajjar jag!

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2019/02/15 :  07:57:01  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Men jag kan inte se bilden ovan.
Ett tips är att kolla med telefonen i 4G-läge (dvs ej WiFi); misstänker att du kan se bilden så länge som du är i ditt lokala nätverk.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/15 :  11:12:11  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Visst var det så Claes. :/

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2019/05/23 :  21:33:32  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Jag kan INTE se Mathias bilder... :-(

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/05/23 :  21:48:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det kunde kanske vara dags att se över hostandet (svengelska) av forumet.
Andra forum finansierar sina forum med reklamplats och frivilliga bidrag. Jag skulle gladeligt stoppa in en ansenlig del av min fattigpension om vi kunde få massa mer och betydligt smartare funktionalitet än vi har idag.
Bildserver är ju bara det lilla.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2019/05/24 :  12:42:14  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Håller med, jag kan tänka mig att skänka en slant as well.
Frånvaron av bildserver är nog en del av hififorums långsamma död.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/05/24 :  13:20:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Elektronikforumet, vilket är väldigt levande, lever mycket på bidrag från medlemmarna och ingen har några speciella privilegier för att han stoppat några hundringar i bössan, men ingen blir trackad för att denne inte bidrar.
Darkside (fråga inte!) har ett VIP-mdlemskap där man får massa mer om man pröjsar extra (ganska mycket för att vara ärlig). Ett system som inte känns OK alls.

Jag har emellanåt haft problem med sökfunktionen och stör mig på att jag inte, när jag får mejlmeddelande om uppdaterad tråd aldrig kommer till trådens sista sista sida. Sitter jag med min iPad kan det bli ett himla bläddrande.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/10 :  11:37:20  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har använt forumbilder.com men nu ser jag att de bilder jag laddat upp där och länkat till har försvunnit. Det var ju inte bra. Då var det inte lösningen på var jag lägger bilderna. Hur gör jag nu?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/08/11 :  11:35:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
jag använder imgur.com för tillfället.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/17 :  17:09:32  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har tappat tilltron till dessa sajter. Jag lade ned en del möda på att restaurera mina bildtrådar när photobucket började krångla och valde då forumbilder som verkade vara bra, bara för att upptäcka att bilderna var borta ett halvår senare. Jag har ingen lust att råka ut för det igen så jag kommer inte att restaurera gamla bildtrådar.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2019/08/17 :  20:04:05  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Jag har tappat tilltron till dessa sajter.


Medhåll, är det gratis så är det inte att lita på.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:06:09  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det är något annat fel. Bilderna finns kvar på forumbilder och länkarna till dem fungerar, men trots det visas inte vissa av bilderna. Väldigt konstigt och irriterande. Varför visas vissa av bilderna medan andra har upphört att visas?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:08:46  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Är det någon förändring i Hififorums programvara som hindrar att vissa bilder visas, någon storleksbegränsning eller liknande?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:28:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nej, inte mig veterligt.

Var ligger de och vilka trådar saknar du dina bilder i?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:33:56  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
http://www.forumbilder.se/I5C0H/img-4085-2.JPG

Denna länk fungerar inte i en bildlänkar. Men om jag bara har länken här så är den klickbar och bilden visas. Mystiskt. Detta är en av bilderna som alltså inte visas längre.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2019/08/21 19:36:30
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:35:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:35:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ser du bilden ovan?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:36:55  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Ja, det gör jag.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/21 :  19:37:22  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag ändrade min post ovan

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000