HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Khadas Tone Board
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2019/10/10 :  16:30:47  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Köpte en sån till min Raspberry Pi 3B och tyckte den var ok.
Men att köra den med separat strömförsörjning alltså splitta den ifrån USB ut.
Whoaa!
Magiskt bra ljud!
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-wesiontek-khadas-tone-board-dac.4823/

Så svart!

Edited by - Wheels on 2019/10/10 16:36:49

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/10/10 :  19:25:19  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Så den har inte den irriterande essigheten som t ex SMSL har i sina dacar med samma chip?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2019/10/11 :  10:01:27  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Har inte nån annan vettig DAC att jämföra med men visst är den lite bright.
Beror väl vad man lyssnar på?
Har du nån låt som exempel?
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2019/10/11 :  15:37:17  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Googlade runt lite på sånglåtar och den här låter fantastiskt ingen direkt "essighet" men lite bright är den.
Kan att göra med förstärkare, högtalare jagg har bara budgetgrejer.
Allo Volt+ och Tangband fullrange.

https://open.spotify.com/track/6pcj5hxc9CjrM86HoxheEE?si=FHLQ6iC6R2SOZlVORmF7Iw
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2019/10/11 :  15:46:46  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Vet inte vad Jonasz syftar på faktiskt, essighet är det sista man hör ifrån ESS DAC-chip enligt mina öron. Man kan gilla eller ogilla tonaliteten i dem men essiga är de knappast, snarare tvärtom. Bland de mjukaste ljudande dac-chip jag upplevt iaf..

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/10/11 :  18:19:59  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Har inte så mycket erfarenhet just av sabredacarna men en kompis köpte SMSLs 8 nånting som lovordats för fina mätningar på samma sida. Den lät utmärkt på många sätt men samtidigt retro digitalt med en hårdhet i ljudet jag är känslig för. Tycker mig förstå att det är många med mig som upplever samma sak. Det FINNS dock dacar som lyckats eliminera problemet så det är ju fullt möjligt att Khadasen inte lider av problemet.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2019/10/11 :  19:49:20  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Skulle inte kalla ljudet hårt men väldigt rättfram med 3D ljud som jag gillar.
Och en otrolig dynamik med "svart" i lugna passager.
Har aldrig njutit mer av pianostycken som den här DACen.
Och för 960:- är den ett fynd!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000