HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hallå Uppsala
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

überfuzz
Member

64 Posts

Posted - 2014/11/23 :  18:02:19  Show Profile Send überfuzz a Private Message
Hej!

Jag postade en tråd i Uppsala-delen av forumet. Inte ett ljud på ganska länge nu. Finns det inga hifi-snubbar med Uppsala anknytning kvar?

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/11/23 :  18:48:42  Show Profile Send Tomas J a Private Message
Hej!

Jag svarade i den andra tråden.

Ursäkta dröjsmålet!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2014/11/23 :  19:15:55  Show Profile Send MatsE a Private Message

Inte ett ljud i ett HiFi-forum är inge bra

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/11/23 :  21:11:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Äsch, tänk positivt, det är bra signalbrusförhållande.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

überfuzz
Member

64 Posts

Posted - 2014/11/23 :  22:38:35  Show Profile Send überfuzz a Private Message
Hej alla, aktiva forumanvändare. :-)
Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2014/11/24 :  09:54:23  Show Profile Send Hakan a Private Message
Hur kommer man med i Uppsala-tråden? Har försökt och skicka PM för några år sedan till admin. Men fick inget svar.
H

Edited by - Hakan on 2014/11/24 09:55:40
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/11/24 :  12:45:08  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag bor lite närmare Stockholm (i Vallentuna)än Uppsala, men det är ju inte så långt så man ska kanske söka medlemskap även hos Uppsala klubben.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/11/24 :  13:36:03  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message
Jag bor i Uppsala. Varför är kan inte Uppsala-delen av forumet vara öppet för alla. Onödigt hemligt.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/11/24 :  14:37:07  Show Profile Send Tomas J a Private Message
ingen klubbstuga är väl öppen för alla??
Lägg in en ansökan så går det säkert att få vara med :)

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2014/11/24 :  14:53:09  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Vi har många hemligheter! Men självklart ska ni gå med. Tror det behöver livas upp.


Edited by - Wilderwein on 2014/11/24 14:53:37
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2014/11/29 :  16:06:39  Show Profile Send softishman a Private Message
jag och andrén är uppsala bor oxå! Har inte heller fått tillstånd att kika in i Uppsala tråden....?!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/11/29 :  16:16:09  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
jag och andrén är uppsala bor oxå! Har inte heller fått tillstånd att kika in i Uppsala tråden....?!

emilraaf,& Gozzi som är ju moderatorer i Uppsala, ingen som känner dem mer privat och kan slå en pling och tala om att fler vill ansöka om medlemskap.
Och Andren har jag träffat flertalet gånger i AÖ så han är även med där.
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/11/29 :  16:29:27  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message
Men ärligt... varför ha hemliga klubbstugor :-)
Det är ju direkt inte översvämmat av troill eller ens inlägg på detta forum :-D

Edit: Now I get it! Det är naturligtvis full fart i klubbstugorna men det kan inte utomstående se!

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2014/11/29 16:31:31
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/11/29 :  18:47:34  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag skulle nog titta in i ett Uppsala-forum om det låg öppet, men det här med medlemsskap känns bara fjantigt, jag avstår därför.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/11/29 :  18:57:53  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag skulle nog titta in i ett Uppsala-forum om det låg öppet, men det här med medlemsskap känns bara fjantigt, jag avstår därför.

Om dessa delar/avdelningar känns fjantiga hur känns då klubbarna som finns på ett annat forum där du "måste uppfylla vissa saker" och bli godkänd av övriga medlemmar osv osv osv. för att få vara med
Här är det bara att skicka en anmälan/ansökan om man vill vara med och göra saker/umgås med likasinnade inom det område där man bor, inte mycket till krav som man måste uppfylla utan mycket avslappnat som jag ser det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/11/29 :  19:11:32  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det är iaf en sluten krets och jag tycket det är fel väg att gå, känns omodernt och mossigt, grupperingar överlag är väl ingen höjdare, "vi och dom" mentalitet, sen bryr jag mig inte om hur enkelt man blir medlem, har inget med saken att göra.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2014/11/29 :  19:42:17  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Öppenhet är bra, men i en mer sluten klubbstuga tillåts man vara mer öppen. Att avstå är synd.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/11/29 :  19:58:24  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Det är iaf en sluten krets och jag tycket det är fel väg att gå, känns omodernt och mossigt, grupperingar överlag är väl ingen höjdare, "vi och dom" mentalitet, sen bryr jag mig inte om hur enkelt man blir medlem, har inget med saken att göra.

Sluten och sluten, i det fallet är det något mellanting som jag personligen inte gillar alls. Annars håller jag med dig att grupperingar med vi och dom mentalitet är ingen höjdare alls.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/12/14 :  19:20:13  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu har jag skickat både mail och Pm till emilraaf och Gozzi så får man se vad som händer då jag är intresserad att vara med.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2014/12/16 :  10:57:21  Show Profile Send svanbo a Private Message
quote:
Öppenhet är bra, men i en mer sluten klubbstuga tillåts man vara mer öppen.


EngelholmAudio, kan du utveckla vad du menar? Jag förstår inte heller poängen med slutna sällskap, håller helt med Goldfinger, sånt tillhör en svunnen tid.
Go to Top of Page

überfuzz
Member

64 Posts

Posted - 2014/12/22 :  17:30:18  Show Profile Send überfuzz a Private Message
Jag vet inte hur andra klubbstugor är, men själv har jag använt uppsalastugan för att komma i kontakt med folk som vill ha hjälp eller folk som kan hjälpa med olika saker.

Vanligtvis brukar jag inte kommentera sånt här, men de slutna avdelningarna är ju rätt meningslösa i ett forum med få aktiva användare. Nu dyker det upp ett par poster i veckan i Uppsaladelen. (Likadant i andra delar antar jag.) Jag tror alltså att det skulle bli lite mer liv och rörelse i forumet om alla hängde på samma ställe.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/12/23 :  08:59:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tanken med klubbstugorna och en introduktion till dem finns här. Kortfattat kan man säga att klubbstugorna är tänkta för att främja träffar och bekantskaper irl, altså inte att bara sitta och posta via ett socialt media.

quote:
Klubbstugorna.

För att underlätta för medlemmar att träffas finns det Klubbstugor på HiFiForum.nu. De är ett "verktyg" för att underlätta utbyta av lokal information samt för att knyta en tätare kontakt med HiFi-entusiaster i närområdet. Den information och de trådar som finns i klubbstugorna syns bara för stugans medlemmar, ungefär som en klubbstuga funkar i verkligheten.

En klubbstuga förestås av en eller två klubbmästare som sköter det dagliga och däribland ingår bland annat antagandet av medlemmar till stugan. Så är du intresserad av att få mer lokal anknytning och träffa ett glatt gäng med likasinnade som finns i ditt närområde så hör av dig till klubbmästaren för en klubbstuga i din region. Om det inte finns en klubbstuga som täcker ditt närområde och du vill starta en ny klubbstuga så kontakta Admin.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2014/12/23 :  12:26:59  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack Pac för du lade in tråden som jag försökte hitta.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/12/26 :  21:01:36  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Ni är självklart mer än välkomna till uppsala stugan, har inte varit så stor aktivitet därför har inte mailen läst dagligen. Kul att intresse finns, vi behöver fler medlemmar !

[i][purple]

Edited by - Gozzi on 2014/12/26 21:02:45
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.37 sekunder. Snitz Forums 2000