HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Umeåmässa 19-20/3, vilka ska dit?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/03/15 :  14:57:33  Show Profile Send Kero a Private Message
s.m.f: Tyvärr jag jobbar natt nästa vecka så då hinner jag inte med en sån resa mitt i veckan.

Mattias.
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/03/15 :  15:48:25  Show Profile Send s.m.f a Private Message
kero ok

Om nån annan ska ner så hör av er. Kommer ta bilen.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/19 :  19:34:25  Show Profile Send yalpa a Private Message
Har ni varit på mässan?

Jag var där en snabbis idag, men ska tbax imorgon med lite skivor. Riktigt kul att lyssna på grejjer. De hade även Dynaudios nya Contour och en massa andra modeller, de kördes med Gryphon Adagio och stora integrerade 2200. Fasen vilket tryck och ett totalt ekofritt rum, som att befinna sig i rymden, klappade händerna = noll eko. Det fanns ytterligare 2 feta system men jag kommer inte ihåg namnet på dem, jag hann inte lyssna så mycket heller, snackade mest med folk.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/19 :  19:44:22  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag var där och lyssnade också på Dynaudio men jag blev mer impad av Robban från Klubben.net och hans kluriga 2 box skivspelare och rörgrejor (ett bra betyg från en som normalt fnyser åt rör).
Magisk närvarokänsla på den uppställningen.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/19 :  21:22:48  Show Profile Send n0p a Private Message
Jag var där och lyssnade, inte så mycket som lät bra (som sig bör på en mässa kanske?). Men däremot blev jag väldigt imponerad av Quad. Helt klart ett märke som jag ska kolla upp.

Dynaudio han jag med att lyssna på deras stativare som fått bra omdömme i press, han tyvärr inte med den nyare serien eller golvare. Men den jag hann lyssna på var en besvikelse.

Synd oxå att de inte spelade med något från Rega... Men finns ju inte plats för allt.

Robban var en trevlig prick att snacka med, dessvärre han jag inte med att lyssna något på hans uppsättning :(

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/03/19 :  21:39:57  Show Profile Send gurin a Private Message
n0p
I vilken press har du läst om Dynaudio Contour 1.4?, eller var du där vid öppningen när de spelade på 1.3 Mk 2?

Jag håller med, den lät inte så bra där de stod inklämd bredvid de väldigt välljudanden C2:orna.

Robbans skivspelare och hela uppsättning inponerade, likaså kombinationen Muse, Cardas och Audio Artistry.

Hustrun vill nu att vi sparar till Quadskärmar!

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/19 :  22:31:27  Show Profile Send Johansson a Private Message
Klubben.net var en av höjdarna idag, ruggig närvaro även om djupet i ljudbilden inte var så stort. Quaddarna var också en positiv överraskning då jag totalt sågade dom efter Arkenmässan.

Hoppas dom kopplar upp Magneplanar 1.6:orna mot någon kompetent elektronik imorgon...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:28:27  Show Profile Send Andreas N a Private Message
Hmm.. sitter och funderar om man skulle göra en tripp dit imorron, det tar ju några timmar från Piteå men det kanske det är värt. Jag får nog sova på saken
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/20 :  00:14:08  Show Profile Send brumel a Private Message
Startar du klockan 7 så är du där vid öppningsdax kl 10. Man måste vara där ett bra tag för att hinna lyssna på allt i godan ro.
Jag själv exempelvis var där i drygt 2 timmar men det räckte inte alls så jag dyker nog upp imorgon också.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2003/03/20 :  00:17:17  Show Profile Send Andreas N a Private Message
Ja det var väl ungefär så jag tänkte Det är nog troligt att jag hänger på låset
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/20 :  01:48:05  Show Profile Send n0p a Private Message
Gurin>> Jag var där vid öppningen, så de är möjligt att de var 1.3 Mk 2 som jag lyssnade på.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/20 :  14:48:25  Show Profile Send struts a Private Message
Bra initiativ till mässan och det ska arrangörerna ha en eloge för och man fick många trevliga upplevelser som gett en hyfsad bild av ett bra HiFiutbud. Får naturligtvis även passa på att tacka utställarna, om dom läser på det här forumet,.
Själv fastnade jag för Magnepan som så många gånger tidigare och när ekonomin nån gång tillåter vet jag att det är sådana som jag SKA ha.
Mvh/struts
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/20 :  17:43:41  Show Profile Send n0p a Private Message
Struts>> så de spelade på Maggies idag (torsdag), trist att man missade det... :( De var väl det och rega som jag hade velat höra...

Men en väldans trevlig tillställning. Eloge till RC.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/20 :  18:50:34  Show Profile Send Johansson a Private Message
Ni som missade Audio Artistry idag (torsdag) vet inte vad ni gick miste om, JÄVLAR vilken skillnad från igår! Tydligen var basarna oinspelade och kablarna nyss isatta, för det jag hörde idag var bland det ruggigaste jag någonsin hört...

Maggies med ARC var också en mycket lyckad kombination, tyvärr så var det glest med folk idag när jag var där. (Kanhända att massorna strömmade till efter att jag for kl 13:00 förstås)

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/20 :  19:14:38  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag hade tänkt åka ner ditt men Postens inkompetenta idioter till schemaläggare klarar ju inget alls Hur många demo rum kör dom med?

Andreas N: Va' trevligt hä jär ve e pitebo hena Jag tror vi är dom enda av vårt slag här Vart någonstans i Pite bor du?
Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2003/03/20 :  20:09:21  Show Profile Send Andreas N a Private Message
quote:
Va' trevligt hä jär ve e pitebo hena Jag tror vi är dom enda av vårt slag här Vart någonstans i Pite bor du?

He he, ja jag är ju ingen äkta Pitebo men jag bor på Tunnan-området bland dom andra studenterna.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/20 :  20:41:07  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag kom just efter 13 och då var det ganska glest. Jag lyssnade på Dynaudio C2 och blev inte imponerad. Mina egna skivor lät inte så bra och det var framförallt hårdheten i ljudet som inte föll mig i smaken.

Över till Muse avdelningen och hårdheten var borta. Jag lyssnade koncentrerat på Audio Artistry en aktiv dipolhögtalare med öppen baffel och stereosubar. Lät grumligt och mörkt när man försökte spela komplexa basgångar. Det visade sig bero på det lösa filtret som kunde justeras. Med basen bortkopplad lät det mycket bättre.

Bästa ljud presterades ändå av Robban som hade fått bättre spänst och klarhet i sitt system över natten.

Mycket bra spelade också Quads 989 elektrostater drivna av den nya Quad II och hybridförsteget Twenty four. CD-spelare var Quad 99.

Med bättre förutsättningar hade Quad vunnit större lyssnarskaror men redan nu var allt på plats.

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/03/20 23:24:28
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/20 :  20:55:37  Show Profile Send n0p a Private Message
Brummel>> Helt rätt, quad var grymma på mässan. :)

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/20 :  21:47:37  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Andreas N: Jaja, men det är ju inställningen som räknas. Man kan ju alltid vara mental pitebo Själv bor jag i bersika (bergsviken)
Go to Top of Page

Daniel2
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/03/20 :  23:28:01  Show Profile Send Daniel2 a Private Message
Tycker att Dynaudios nya Contour S3.4 lät fantastiskt bra . Usch, nu börjar uppgraderingstankarna komma smygande igen. Det blir nog bingolotto till helgen...
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/03/21 :  07:34:49  Show Profile Send gurin a Private Message
Största förbättringen andra dagen genomgick Audio Artistry, Muse och Cardas-rummet. Skillnaden var mycket stor. Ännu större blev den vid stängningsdags då de ytterligare justerade basarna. Den som köper detta system har månader, eller år, av att flytta och justera in framför sig innan det blir perfekt men det kan tydligen spela hur bra som helst. Detta är något annat än vad vi är vana vid att musik genom stereoutrustning skall låta.

Satt länge och lyssnade på Dynaudio. Contour S 3.4 är en ruggig högtalare för pengarna. Denna demades med Cayin ?, medan C2:an demades med Gryphon och jag upplevde det mindre systemet som mycket behagligare att lyssna på trots att det var tokigt uppställt med högtalare alldeles bakom. Jag gillar nog inte Gryphon och skulle ha velat höra alla högtalarna med samma elektronik.

Snabba intryck före jobbet av Gurin som hängt i butiken i två dagar och kommit efter en del med det som borde ha gjorts.

Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:30:11  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

Efter att ha kämpat med 65mil E4, som större del av natten verkade ha minst 8 filer, är jag äntligen hemma igen. Vill, innan jag slocknar, tacka så mycket för två riktigt trevliga dagar med många nya positiva kundmöten och kollegor, många härliga prylar och ljudintryck, samt äkta norrländsk gästfrihet, - mycket välarrangerat av alla hos RC Ljud.

Mvh, robban

Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/03/21 :  14:28:48  Show Profile Send gurin a Private Message
Tack själv Robban!

Det är inte ofta vi får se en sådan vinylrigg norr om ö-vik.

Mest tack skall förstås Stig på RC Ljud och bild ha, men honom tackar vi med flera besök i affären.

mvh/Gurin

Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/03/21 :  15:10:00  Show Profile Send n/a a Private Message
-------------------------------------
Ni som missade Audio Artistry idag (torsdag) vet inte vad ni gick miste om, JÄVLAR vilken skillnad från igår! Tydligen var basarna oinspelade och kablarna nyss isatta, för det jag hörde idag var bland det ruggigaste jag någonsin hört...

Maggies med ARC var också en mycket lyckad kombination, tyvärr så var det glest med folk idag när jag var där. (Kanhända att massorna strömmade till efter att jag for kl 13:00 förstås)

//Johansson
-------------------------------------

Bara att instämma, Audio Artistry lät riktigt bra trots ett något trångt rum. Nils Lofgren live'n som bland annat demades med var helt sanslös. MG1,6'orna alltid lyssningsvärda. Tyvärr så hade Opus fått ett rum som inte gjorde någon glad för dom fina Quadarna. Robban hade också en väldigt välljudande uppställning, fin vinylsvarv bland annat.

Tack Stig och alla på RC för en mässa med flera på olika sätt väljudande annläggningar .

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/03/21 :  15:32:46  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Kan bara instämma med Robban och tacka alla för en mycket trevlig tillställning. Vi får hoppas den blir en återkommande aktivitet !
Så som sagt, tack all personal på RC för en mycket trevlig mässa samt tack till alla trevliga besökare !

Thomas
Teoism Audio

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000