HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Umeåmässa 19-20/3, vilka ska dit?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/21 :  19:30:42  Show Profile Send Johansson a Private Message
Tack RC, Thomas, HenrikB, Robban med flera för en mycket bra mässa!

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/21 :  23:13:07  Show Profile Send yalpa a Private Message
Tack alla från RC och leverantörer för en trevlig mässa!

Jag missade torsdagen då jag avnjöt Linns fetaste system med Keltik nere på Stereokompaniet. Detta visar att man kan ha så jävulskt kul med massvis med olika anläggningar utan att det ska behöva bli tjafs och gnäll. All sorts high-end ljud är kul. Systemen är olika bra på olika saker, det är bara att inse det och respektera varandras val.

Särskilt fredagen (idag) var kul då jag helt ensam fick gasa järnet med Gryphon och Dynaudio C2 med "Neil Young - Weld" på högsta volym!(25-30) Tyvärr hade jag bara 3 skivor med mig annars hade jag kunat sitta där hela dagen. Rent spontant vann Maggisarna eftersom de kunde köra Pink Floyd- Keep Talking renast av alla. AA dipolerna var trevliga, men inte riktigt min smak. C2 lät aningen vasst, ljudbilden var ett helvete (kändes nästan fasvänt), men klart mest dynamik och roligast. Jag hade behövt ett livligare rum, lite mera djupbas och ivinkling av C2, då hade det nog blivit perfekt.

Edited by - yalpa on 2003/03/21 23:15:06
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/22 :  01:11:02  Show Profile Send brumel a Private Message
Invinkling, ja det hade behövts tyckte jag men framförallt hade jag velat ha mer space mellan högtalarna. Nu var ljudbilden lite krympt men det kan också ha berott på källan. Gryphonkombon hade gärna fått vara lite mer plastisk och följsam i ljudet.
Inget för stampa-takten-falangen således.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000