HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Stärkare till ProAc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/03/28 :  15:33:33  Show Profile Send marran a Private Message
jonsson: jag skulle nog hellre sätta de i en egen låda i stereoracket eller hänga bakpå högtalaren så slipper du oroa dej för o skapa en resonanslåda under högtalaren, men jag vet ju inte om där kommer att bli några resonanser. Jag tar det säkra före det osäkra o kör me dämplim o blästersand!

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/28 :  16:08:09  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jo jonsson, visst har jag kvar Coplandgrejerna. Det var försteget som byttes ut från Mk 1 till Mk 2. Är dock lite sugen att testa ett lite "tyngre" transistorslutsteg.

Jag är extremt nöjd med Galtis. Var på Ågrens efter jobbet idag och lyssnade på Audiovector modell större med Meridian cd och försteg och Bryston slutsteg. Det spelade riktigt trevligt.

Sedan åkte jag hem och spelade lite Silje Nergard, lite Helena Bergström sjunger Piaff, mm och kan konstatera att jag inte skulle byta anläggning med det som stod på Ågrens. Visst är jag partisk, hemmablind, osv, men det spelar ruskigt bra och det bästa är att det finns mer att få ur Galtis. Lite bättre delningsfilterkomponenter, bättre iternkablage och sist men inte minst magiska bybees, ja då lär det spela himmelskt. Det är skoj med DIY

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/03/28 :  16:29:42  Show Profile Send jonsson a Private Message
Jag har ju fått för mig att man ska försöka hålla ner längden på internkablaget till ett minimum
+ att jag nog tycker det kommer bli nog med lådor ändå....fr, fl, c, sl, sr, subl, subr... hmmm

men det kan nog stämma som du säger, sen ser det ju lite exklusivare ut...

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/03/28 :  16:35:26  Show Profile Send jonsson a Private Message
Jo du stefanB jag kan tänka mig att du är mäkta nöjd!!!!:-)

jaså du har ändå sparat lite tweakmöjligheter!! smart, då har man ju ändå mer att se fram emot!!:-)

Å visst är det skoj med diy... själv är jag dock lat och får inte tummen ur a....t!!
Själv funderar jag väl mest på transistorsteg då rör blir ohållbart ekonomiskt:-(
Primare, vincent toppar väl önskelistan på provspelningar just nu men det kan ju tillkomma fler aspiranter.... än är inga pengar i hamn....

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:41:08  Show Profile Send henricsson a Private Message
quote:
Henricsson: Är du cyrusfrälst än då??? verkar vara ett riktigt roligt märke att bekanta sig med.. spelglada skapelser!!

Jag vet inte riktigt än. Det låter väldigt bra, inte ett dugg färgat vad jag kan höra. Har bara haft möjlighet att jämföra med min gamla.
Ska göras lite tester på söndag. Med Shanling CD-S24 (Mcz) utan försteg! Fast då till ett par Amphion-monitorer, tester med rör & cyrus-försteg (+ Biamping med Q-power) kommer!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/03/29 :  18:41:20  Show Profile Send flintan a Private Message
Funderar på en beg Nad 317 för 2500:- från 2000 att driva mina kloner med när dom blir klara. Invändningar? Andra tips i samma prisklass?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000