Revisorn: Det där med metall/metalloxid har jag ingen åsikt eller uppfattning om.
Det finns även "guldöron" som tycker mycket om allting. Exempelvis tycker många att vissa förstärkare låter bättre och renare än andra, medan man genom mätningar och teori kan bevisa att det egentligen borde vara totalt det motsatta (kommentar med riska att få smisk ;P).
Det enda sättet att bilda sig en egen uppfattning är självklart genom att man provar. Just mostånd är ju billiga saker så det kostar inte mycket att köpa ett gäng av vardera och jämföra om man kan höra fördelar kontra nackdelar mellan olika typer. Självklart finns det mostånd som teoretiskt har fördelar jämtemot vissa andra typer beroende på applikation. De mest högbrusiga keramiska motstånden är väl kanske inte att rekomendera i alla applikationer.
Jag tror att Nagref kan ha bättre svar på frågan om ljudmässiga skillnader mellan MOX och metallmotstånd(?).
Men som jag alltid säger; prova först och dra dina egna slutsatser sen. Då minimeras även risken för att man blir arg på någon för att man känner sig lurad :)
Woffi; of course my horse, men orsaken till att jag befinner mig på ett forum är att jag vill ta del an andras åsikter; Och visst tar jag det personligt om jag känner mig lurad :o)