Author |
Topic  |
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 13:31:08
|
Jo, jag minns någon tråd där du spydde galla över Primare (i onyktert tillstånd...). A30.1 i kombination med D30.2 lät dock inte "sådär" i mina öron! Högtalarna är ett par stativare som somliga älskar och andra tycker är för analytiska. Jag har dock svårt att se hur en högtalare kan bli för analytisk. AE2:orna görs inte längre (jag lyckades få tag på det allra sista paret!) men det ska komma en uppgradering till hösten. AE1:an kom tidigare i år i nytt utförande som jag tyvärr inte har hört ännu.
|
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 13:43:00
|
He he, hade blivit ganska mycket där,ursäkta (student duvet)   
Kan inte uttala mig om de bättre primare, de får ju bra recensioner så de är säkert kanon. Blir en fet hemmabio!! Du får köra caldera runt om =) |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
Edited by - Rydberg on 2003/05/16 13:43:14 |
 |
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 13:52:15
|
Tror jag kommer att möta ett visst mothugg från flickvännen om det ska dras 10-15 m Caldera till surroundhögtalarna... Men det blir nog någon billigare AudioQuest till centern (om Calderan passar in vill säga) som Bedrock eller Granite. Till surround känns det som om det kvittar... |
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 13:54:17
|
Jo, det blir ju inte direkt billigt heller. Graniten har utgått, om du väntar några veckor kommer nya kablar från AQ |
|
 |
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 14:02:50
|
Kanske finns någon butik som har en 5-meters enkel Granite som de vill bli av med billigt nu då? Eller inte... |
 |
|
Honn
Starting Member
9 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 14:03:05
|
quote:
Under en pinkpaus så testade jag på skoj att byta ut Elementan mot en gammal 100kronors Tara Labs kabel mest för att få höra hur mycket Elementan spöade den, (den är ju ändå nästan 50 ggr dyrare) men herregud vad jag bedrog mig! Nu helt plötsligt drogs rullgardinen upp och cymbaler och saxar lät riktigt naturligt. Efter lite mer testande märkes det att Elementan var några strån vassare i de undre registren samt lyckades separera vissa instrument bättre, men ändå.
Tänkte bara rätta lite här. RC hade lyckats skickat med 2 olika Elementor(Rev A och Rev B) som dessutom var av olika längd. Jag tror dom var lite trötta när jag kom in .Kabeln som vi bytte till är en gammal Phoenix Gold köpt på rea för 50kr. |
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 14:19:20
|
Det är möjligt |
|
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 14:57:10
|
Tänkte bara rätta lite här. RC hade lyckats skickat med 2 olika Elementor(Rev A och Rev B) som dessutom var av olika längd. Jag tror dom var lite trötta när jag kom in .Kabeln som vi bytte till är en gammal Phoenix Gold köpt på rea för 50kr.
Så var det ja, jag var tydligen tröttare än jag anade igår kväll...
Men rent teoretiskt så borde vi hört en diff mellan höger och vänster kanal ifall det var någon större skillnad mellan Rev A och B, och vad jag hörde så lät det lika dovt ur bägge högtalarna.
Hör av dig när du vet hur det blir med 909:an och CDP:n.
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
Edited by - Johansson on 2003/05/16 15:06:04 |
 |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 17:05:55
|
Hej allihop!
Skall låna hem ett par Audioquest Caldera, Volcano, Nordost Red Dawn Rew II. Sen så får man väl se vad det blir! Mvh Kenth |
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 21:37:48
|
Lär ju bli trevlig lyssning, du får återkomma med resultaten |
|
 |
|
24U
Member

883 Posts |
Posted - 2003/05/18 : 18:16:25
|
För att återgå till högtalarkablar, kan jag bara hålla med om Calderans mycket fina ljud. Har dem nu själv och kommer troligen inte jaga vidare inom överskådlig tid. Lugnet, detaljen och finfin 3D-känsla. Gibraltarn är mycket mer "vild". Jättebra på mycket men gör mig lyssningstrött då den är "för mycket". Calderan begagnad för ca 5.000 är en kanonkabel. |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
 |
|
Topic  |
|