HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Alla ni som vill ladda upp bilder!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden

159 Posts

Posted - 2003/12/17 :  07:42:49  Show Profile Send mva a Private Message
Fungerar inte! Jag har Windows 2000 IE 6.
Suck du har Mackintosh det är grejer det!

Världen har musik för dom som lyssnar!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/17 :  15:01:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har du nån router/FW som stoppar portar utåt eller nåt annat.
(Jag provade länken från jobbet, där det är ganska hårt spärrat vilka portar som får användas.
Men om du använder IE som ftp prog, så borde den nog använda port 80.

Jag Pm'ar dig.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/01/21 :  18:27:18  Show Profile Send mace a Private Message
Nu har jag klantat mig lite (mycket)

Undrar om ngn med behörighet (Meyer?) kabn ta bort bilderna jag lyckades lägga UTANFÖR min folder?, de har följande namn: CNV00001.JPG -> CNV00026.JPG Hoppas Ni inte blir för arga

Magnus, Ber om ursäkt.

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/21 :  23:08:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vet inte om administratörerna på hififorum har fått mer behörighet än oss andra, annars är det väl bara att skicka ett PM till Meyer.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/03 :  17:17:58  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jag har en folder "http://bildarkiv.hififorum.nu/fridefors/" och SmartFTP men fattar inte hur jag skall ladda ned fler bilder, det var ett bra tag sen sist och jag är inte hemma med FTP-klienter. Hur gör man?
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:15:24  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Ännu mer statistik! :)

Sen jag la upp denna lilla tjänst Maj 2003 har följande hänt

1: 5.9 Terabyte data har skickats till internet. (1TB = 1000 Gigabyte)
2: maskinen har servat 5 miljoner förfrågningar efter bilder

I januari 2004 servades i snitt 1476 bilder i timmen ut från servern!

Om ni vill se mer så.. http://80.80.9.194/wwwstat/


lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:51:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du skiver in de uppgifter som behövs.

ftp/IP adress: bildarkiv.hififorum.nu
user/usernamn: hififorum
pw: musik
port: 21

Vad mer kan du behöva ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:53:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är ju nästaan en bild var annan sekund ?!? Gosh!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:31:15  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
faktiskt 0.35 bilder i sekunden i snitt :) dygnet runt bör tilläggas! :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/02/05 :  01:20:38  Show Profile Send Amund a Private Message
Och vi är fortfarande oerhört tacksamma!

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/05 :  04:48:04  Show Profile Send pesa a Private Message
Meyer,
Otrolig statistik... Fantastisk service för alla medlemmar och gäster...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/02/05 :  07:19:36  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag skulle vilja ta bort lite bilder från min mapp, skulle det gå fixa?

Alla bilder utan r1-r4.gif i /JonasP/

Det vore väl bättre om det fanns delete-permission. Jag tror knappast någon skulle deleta någon annans bilder (?) bara av ondo?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/02/05 07:20:02
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/05 :  09:21:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hej Jonas.

Du verkar inte ha varit med här så länge, för det var PRECIS vad som hände för ett tag sedan.

Nån gick in och radeade STÖRRE delen av alla bilder som låg på servern.

PMa Meyer om du vill ha något borttaget.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/02/06 :  07:42:59  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
OJ Jag kastar honom ett PM!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/02/06 07:52:56
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/14 :  23:16:10  Show Profile Send mace a Private Message
Meyer, CNV 00000001 - 00000026 får gärna tas bort

f´låt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/02/15 :  16:16:37  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag har läst att många har problem med att lägga upp bilder.

Det absolut enklaste sättet att logga in är att öppna ett nytt explorer fönster och skriva i adressfönstret: ftp://bildarkiv.hififorum.nu och man får då en inloggningsruta. Logga in => man får ett explorer fönster som ser ut som den vanliga filhanteraren i windows och där ser man hela mapp-strukturen på servern. Liksom på den egna maskinen kan man nu skapa en ny mapp (som då alltså skapas på "knaak"), öppna mappen och dra en fil från den egna hårddisken till det fönstret och då kopierar den filen direkt till "knaak".

För att åstadkomma detta så kan det vara lämpligt att öppna ett nytt utforskar fönster där du ser filerna på din egen hårddisk och sedan bara dra filerna från det ena fönstret till det andra (alternativt använda copy/paste).

Du kan tyvärr inte ta bort en fil om Du lagt över en fil som Du vill byta ut....

Jag är Mac-användare hemma men detta gjorde jag på jobbet där jag har Windows XP

-- Kan jag som mac-användare borde pc-användarna kunna --

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Edited by - eliot on 2004/02/15 16:22:46
Go to Top of Page

Linus78
Member

92 Posts

Posted - 2004/02/27 :  21:27:32  Show Profile Send Linus78 a Private Message
Schyst Meyer!

Jag slängde upp 2 bilder själv, hade inget ftp prog så jag körde old school "Start->Kör->ftp" den äger =).
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2004/03/01 :  21:33:20  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Hej! ftp delen är nere, men bilderna är fortfarande åtkomliga. Tog ner ftp pga att jag flyttar all data till en annan maskin och vill inte att arkiven ska vara i "osynk" dvs ngn laddar upp nytt när jag redan kopierat osv ;)
Men ftp kommer igång under kvällen!

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/04/06 :  23:15:57  Show Profile Send aplodon a Private Message
Någon som kan tala om hur man gör det här från en Mac?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/06 :  23:51:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du har PM

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/04/07 :  02:04:19  Show Profile Send aplodon a Private Message
Tack för svar Zalve, även om jag inte hade så stor nytta av det. Efter drygt 3,5 tim (jag som skulle lägga mig tidigt idag), begynnande magsår, dator som fått i sig nå´n konstig fil och blivit seg som sirap (till slut botad efter att jag kastat lite skumma filer - förhoppningsvis ingen som jag behöver) och försök med tre olika program har jag äntligen fått det att fungera. Problemet är att det program som nu fungerar är ett shareware som lägger av efter två veckor.

Finns det inget enklare sätt att göra detta på??
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/07 :  02:10:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Maila bilderna till mig.
Helst i 800x600 upplösning.
Så lägger jag upp dem på morgonen.

Mailadress

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/04/07 :  02:41:59  Show Profile Send aplodon a Private Message
Det fungerar som sagt just nu, men bara i två veckor. Får väl se om jag kan hitta något annat program som fungerar.
Har inget behov av att lägga in bilder just nu men kanske när det kommer en sändning från Kina. (Har lagt in ett par testbilder på en snygg Kina-apparat (under Test). Funderade på att beställa en så´n men efter att ha läst tester där den haft problem med att läsa vissa skivor så avstod jag. Den fick dock utmärkta recensioner i övrigt.)
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/11 :  01:09:11  Show Profile Send edison a Private Message
Kollade på http://bildarkiv.hififorum.nu och inte fanns där nåt inloggningsfönster.
Bara en rad med alla användare som REDAN finns där och har lagt in bilder.
Listan börjar med "parent directory" överst och sist finns "ålänningen".
Ingen log-in ruta och ingen ny mapp längst ned för mej att peta in in bilder i...

Inte heller med adressen som börjar med "ftp..." kommer det upp nåt inloggningsfönster.Bara en lista på redan etablerade användare från forumet.
Enligt nån av tipsarna skall ju (efter log-in är gjort) en ny mapp synas längst ned där jag kan namnge den och lägga in mina bilder, hur kommer den fram?

Gick inte heller på denna länk:
" ftp://hififorum:musik@bildarkiv.hififorum.nu/ "
När jag klickat på denna länk öppnas samma fönster som när jag klickar på dom tidigare nämnda adresserna, och inte ser adressen i adressfönstret längre ut likadan ut heller ... "musik" & "@" försvinner tex.

FTP har jag iofs aldrig nånsin använt men förutom detta strul så verkar ju tillvägagångssättet vara hyggligt lätt även för en NOT-datanörd som mej...



Vad gör jag för fel?



SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2004/04/11 01:19:44
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/11 :  18:28:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skicka mig ett mail, så skall vi lösa det åt er...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000