Author |
Topic  |
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 14:48:14
|
jag är uppväxt med och använder pc, men skulle f-n inte banga på att ha en mac, det måste ju finnas en anledning till att alla proffs använder mac, kolla bara alla tidningar, studios m.m, m.m |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
rejvgudrun
Member

562 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 15:02:58
|
Jag sitter här med diverse G4:or. Den nyaste har en helt grym design men låter tyvärr som en skördetröska. |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
 |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 15:22:24
|
Jag har jobbat med Apple datorer... både sålde och servade dem. Våra kunder var mest från den grafiska branchen. Nu sitter jag dock med en tråkig grå Compaq.. som gillar att dåna som bara den ibland.
|
 |
|
Melker
Member

448 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 16:31:24
|
rejvgudrun: du har väl beställt det nya powersupplyet från apple? du får ett nytt tyst och en ny tyst fläkt till din "vindtunnel" för fraktkostnad (ca200 spänn)
du kan se om din maskin är berättigad till ett byte och beställa ett kit här: https://depot.info.apple.com/generic/index.html
MVH Melker |
Halmstad |
 |
|
Reefer
Starting Member
35 Posts |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 17:58:18
|
Det känns som om det finns behov av en offtopic- eller övrigtavdelning åp forumet. Många trådar vandrar iväg till områden som absolut inte har med hifi att göra. Det verkar som om de flesta här på forumet inte fyllt huvudet med endast hifi. |
Oops! I did it again |
 |
|
poppop
Member

460 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 18:16:37
|
Mmmmm... Vad jag undrade var om utseendet på datorn/stereoprylen spelar roll... Inte vilken som är bäst. Själv kör jag mac hemma med OSX och är nöjd, men jag saknar en del program, bl a wavelab som bara finns för pc. Och så älskar jag operativsystemet. Mest förälskad är jag i min Apple Studio Display för att den är så snygg!!! Den ger arbetsrummet en skönt futuristisk touch. Där är det värre med stereon som består av en gammal technicsreciver samt två gammla martin perssonhögtalare... Får nog köpa mig ett lifestylesystem för att matcha datorn och möblerna... |
Mono är underskattat! |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 18:28:40
|
Visst är Mac och Amiga trevliga burkar. Jag gillar gamla prylar. Lite kultiga. I min bransch bland arkeologer och kulturvetare, även inom media är Mac den ledande burken. Men jag föredrar PC. |
Hifiarkeologen |
 |
|
Reefer
Starting Member
35 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 18:38:11
|
Iom att jag länkade till en snygg PC så får väl svaret bli; jepp en viss roll spelar det onekligen.  |
"If any man err from the right way, it is his own misfortune, no injury to thee" -John Locke in "a letter concerning Toleration" |
 |
|
Reefer
Starting Member
35 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 18:42:04
|
Sedan så skulle jag vilja påstå att som poppop skriva att Macintosh skulle vara "datorernas motsvarighet till High End" är visst att påstå att Mac är bättre än PC....vilket den inte är 
Man får skörda vad man sår  |
"If any man err from the right way, it is his own misfortune, no injury to thee" -John Locke in "a letter concerning Toleration" |
 |
|
hifirocker
Member

1303 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 19:51:04
|
Är inte detta ett hififorum?
|
 |
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 20:41:51
|
Det här är den enda McIntosh jag kan tänka mig.
 |
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
- Olof Palme |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 21:05:28
|
Det känns nästan som om Linn är hifi:ns Macintoch. Det finns i alla fall en del paraleller. |
Oops! I did it again |
 |
|
Michaels
Member

74 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 21:16:07
|
Mac = Snygga, enkla för designers, musiker, hade tidigt ett väl fungerande OS.
Det blev ju två läger ganska så snabbt vad det gäller PC och Mac. Hur var det nu igen? ABC80 klubbens medlemmar gick över till Apple,senare Mac.(har för mej att det var så, för jag tyckte att dom var lite märkvärdiga..:-))
Vad hade man själv? En Zx81 som sedan fick ge sig för Vic20, C-64, Amiga, PC..
Nåja, det var då det.. Gamle SID-chipet med ett så vackert ljud, hmm,hmm...
|
Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den." O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den. |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 22:47:51
|
Divander skrev: "Det känns nästan som om Linn är hifi:ns Macintoch. Det finns i alla fall en del paraleller".
Linn har utvecklat egna datorer och ett eget språk kallat Linngo men jag vet inte om dom håller fast vid det. Det var förmodligen baserat på Unix. |
Hifiarkeologen |
 |
|
lennartj
Member

1273 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 23:16:31
|
Efter snart halva livet som IBM'are skulle jag vilja slå ett slag för OS/2, men tyvärr får jag erkänna mig slagen. Både i tjänsten och hemma är det W2K numera. Hemma står det inte ens IBM på CPU-lådan utan Captech Decibel! Sveriges tystaste dator. I den har jag RME PAD ljudkort, sedan mer än två år (innan de goda recensionerna i Stereophile). Jag är nöjd. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 09:06:45
|
Vad har detta med HiFi att göra?    |
Bravo  |
 |
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 00:43:05
|
Åter igen en tråd som hade passat utmärkt under rubriken "Diverse"  |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 01:30:08
|
Håller med. Detta är en HIFI tråd, inte bästa nerköpet av datorer. Mac VS PC debatten är lika dött varje gång den på nytt föds i olika former. Hel korkad debatt, kommer alltid lika långt som med, Bi-Wire eller ej, spikes eller kudde, marmeladen på eller under ostskivan på smörgåsen.
Bästa datorn är förmodligen den som ingen ser,hör, har krångel med, eller behöver uppgradera någonsin. Någon som köpt en och kan tipsa om märke?? Trodde inte det heller....... |
Låter det?? BRA! |
 |
|
Topic  |
|