HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Metallicas Nya?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/06/13 :  08:33:13  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Måste vara värsta kakburksljudet jag hört på trummor på länge (Någonsin!)
Hur kan man släppa sån produktion, men ska väll vara lite "skitigt"
ligger väll i tiden
Sen att låtarna är så j-la tråkiga är en annan sak, totalt utan stake!

I med "Ride the lightning" i CDn istället!!!!

Dont look back. Something might be gaining on you...

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/13 :  19:29:54  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Vissa låtar har lite stake tycker jag, men visst är Ride The Lightning några ljusår bättre! Håller med dig om produktionen dock, det är nog det värsta jag hört :)
Men lyssna på liveframförandena på dubbel versionen (DVD). Låter bättre där!
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:03:34  Show Profile Send widen76 a Private Message
Håller med, senaste är riktigt sunkig, jädrans knarkar-skräp! Att jag ens spenderade tid på att ladda ner den...

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:04:47  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

verkligen ett URDÅLIGT ljud, som om de spelar bakom en kudde

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Ingenjören
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/06/17 :  07:18:57  Show Profile Send Ingenjören a Private Message
Vad talar ni om??? Första Metallicaplattan på länge som lyfter. Kan dock hålla med om att ljudet är i "skitigaste" laget. Av de senaste fyra plattorna är tre helt onödiga. Reload (Load igen), Load med symfoniorkester (Load ännu en jävla gång) och Garage inc (Gammal skit). Och nu äntligen en platta med nytt friskt material. BRA!

/FRED
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/06/17 :  08:45:27  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Håller med ingengören. Med tanke på hur usla Metallicas plattor varit sedan ...and Justice... så är man ju glad för varje förändring. Av det lilla jag hört verkar det som om låtarna inte är alltför spännande, men åtminstone inte genomusla. Ljudet är skitigt men det passar väl musiken ganska bra.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/06/17 :  11:21:35  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Att musiken är skitig behöver inte betyda att inspelningen ska vara det!!
En bra inspelning skulle lyfta fram "skitigheten på ett njutbarare sätt, mycke skitsnack nu känns det..................

Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/06/17 :  12:57:22  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag tycker Load, Reload, Garge inc är bra plattor! S&M är väl sådär.
Go to Top of Page

plysch
Member

183 Posts

Posted - 2003/06/17 :  13:24:59  Show Profile  Visit plysch's Homepage Send plysch a Private Message
Djupt tragiskt!
Vilken flopp, men dom har ju bara barkat utför efter 'Masters Of Puppets'.

The invisible man came in to my room, and I didn´t see him.
http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=4327
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/17 :  17:06:54  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Håller med Ingenjören!

Jämfört med releaserna Load, Reload, S&M och Garage Days Re-visited är detta ett enormt uppsving! Men inte är det som forntiden inte!

Men att plattan har det sunkigaste ljudet världen skådat kommer man tyvärr inte ifrån.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/06/18 :  09:23:57  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Nä allt var bättre för!!!!!!!!!!

Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2003/06/18 :  23:14:04  Show Profile Send Kreator a Private Message
Bedrövligt! Trodde inte det kunde bli värre efter Load och Reload. Lars Ulrich hamrande på sin virvel utan sejare väcker mördaren i en. Metallica är döda! R.I.P.

Testament är det enda thrashbandet som fortfarande håller.

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/18 :  23:19:32  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Kreator håller ju också hyfsat än, du är ju direkt hädisk mot ditt trevliga nick!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/06/19 :  21:50:07  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Hur vet ni att det är "dåligt" ljud på denna skiva med tanke på deras tidigare album. Det kanske finns en tanke bakom denna platta.........

Läs artikeln i Sweden Rock Magazine den kanske kan ge några "plåster på såren".

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/19 :  21:55:39  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hur vet ni att det är "dåligt" ljud på denna skiva med tanke på deras tidigare album. Det kanske finns en tanke bakom denna platta.........

Vadå med tanke på deras tidigare album? Dåligt ljud är dåligt ljud. Det är bara att lyssna så hör man...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/06/20 :  08:55:41  Show Profile Send JM a Private Message
Jag är också klart besviken på skivan. Jag lånade den av en kompis för "utvärdering", och jag kan bara säga att jag är himla glad att jag inte hann att köpa den själv ! Alla deras andra skivor är mycket bättre !

Dessutom så måste dom ju ha ansträngt sig för att få till ett så dåligt ljud.

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/06/20 :  14:37:54  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Naturligtvis har dom med flit anlitat de absolut sämsta snubbarna för att få deras nya album att låta skit så alla som lyssnar inte vill köpa den och aldrig kommer att köpa några kommande heller, "Metallica är döda".

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

bengt_peter
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/06/25 :  09:43:11  Show Profile Send bengt_peter a Private Message
Känner att jag vill blanda mig in i diskussionen om Metallicas St Anger.

Visst är ljudet skitigt och rått och den passar utmärkt i den bärbara CD´n när man klipper gräset S&M är lite för snäll för gräsklippning, möjligen med undantag för "Battery". Annars är Garage Inc min favvo-platta, älskar de gamla hårdrocks och punkcovers som fått nytt liv på denna kuliga dubbelCD
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/25 :  11:38:14  Show Profile Send nin a Private Message
Vinylen ska visst låter annorlunda. Bättre på vissa saker, sämre på vissa. Får kanske testa den då...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/25 :  12:19:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vinylen kanske är bättre på en del detaljer (jag hade nog inte förväntat mig att du hade tyckt CD:n var bättre nin ), men det lär inte kunna rädda att hela ljudbilden är kajko...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/25 :  13:33:56  Show Profile Send nin a Private Message
Ayn, hehe, jag hade faktiskt inga hopp för vinyl versionen, men den verkar vara intressant. Efter läst detta bl a: I heard alot more depth in the vinyl presentation than on the CD.
Läs hel här: http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?s=&threadid=17182
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2003/06/26 :  23:16:20  Show Profile Send Kreator a Private Message
millenniumking: Ja det var nästan ett övertramp från mig där. Uttryckte mig lite klumpigt.

Vad jag menade var att Testament har hållt formen utan svackor från "The Legacy" till "The Gathering", det har inte Kreator. Men deras nyaste platta "Violent Revolution" är riktigt bra.

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/06/27 :  18:29:27  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jag köpte skivan idag... Ska man skratta eller gråta?
En del låtar håller väl hyffsat men som produktion är det inget att hurra för.
Tänk om det var ett nytt och okänt band som släppte ST ANGER som första platta, vem skulle ha köpt den då? inte jag i alla fall.
Varför ska man sumpa ljudet som dom har gjort?

Som sagt, skratta eller gråta...
Go to Top of Page

Reefer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/06/30 :  17:00:54  Show Profile Send Reefer a Private Message

Köpte själv den idag och har precis lyssnat igenom den, första intrycket är inte bra, som sagt kakburksljudet irriterar en hel del, och som trådskaparen skrev, det skitiga ligger väl i tiden, jag får nästan intryck att Metallica försöker nå ut till en ny generation tonårsmetallare med den här plattan, inget för gamla hardcorefans alltså (vilket jag isof inte är).

"If any man err from the right way, it is his own misfortune, no injury to thee"
-John Locke in "a letter concerning Toleration"
Go to Top of Page

illbatting
Member

83 Posts

Posted - 2003/07/03 :  02:06:31  Show Profile Send illbatting a Private Message
jag är inte en expart på metallica men lyssnade gärna på dom gamla plattorna o tyckte att dom var bra,sen var det som om dom blev för "stora" o tänkte att nej nu grabbar ska vi göra mainstream för o kamma hem stålar (inge fel i det) o nu när jag hör st anger så tänker jag att wow nu har dom gjort tillräckligt med stålar o försöker flörta med sine gamla rötter/fans.
jag klankar inte ner på någon som gillar metallica men jag ger inte ett öre mera till dom,jag köper hellre Sepultura o såna som är konstant stenhårda...eller The Corrs eller någom grupp som låter som samma grupp från platta till platta.

detta är bara mina 20öre och har inget med verklighet/sanning/eller hur någon annan uppfattar det att göra =D

oops did i do that!?!?
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/07 :  20:53:18  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Nu är inte jag med alls på all kritik..

Lyssnade precis klart på St. Anger och jag måste säga att det var en av de mest inspirerande skivor/inspelningar jag har hört på länge. Jag tycker att det är helt fantastiskt att de fått till ett så extremt äkta ljud på skivan... precis som det låter i replokalen/studion innan någon finkammad producent sätter tänderna i musiken och komprimerar/digitaleffektiviserar den till oigenkännlighet.

Ni som inte har skivan åk och köp den och bli inspirerade ni med... och följ med ett av hårdrockens största namn direkt in i replokalen! Hur ljuvligt som helst...

// Jouni
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000