Author |
Topic  |
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/13 : 08:33:13
|
Måste vara värsta kakburksljudet jag hört på trummor på länge (Någonsin!) Hur kan man släppa sån produktion, men ska väll vara lite "skitigt" ligger väll i tiden Sen att låtarna är så j-la tråkiga är en annan sak, totalt utan stake!
I med "Ride the lightning" i CDn istället!!!! |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/13 : 19:29:54
|
Vissa låtar har lite stake tycker jag, men visst är Ride The Lightning några ljusår bättre! Håller med dig om produktionen dock, det är nog det värsta jag hört :) Men lyssna på liveframförandena på dubbel versionen (DVD). Låter bättre där!  |
 |
|
widen76
Member

221 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 00:03:34
|
Håller med, senaste är riktigt sunkig, jädrans knarkar-skräp! Att jag ens spenderade tid på att ladda ner den... |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 00:04:47
|
verkligen ett URDÅLIGT ljud, som om de spelar bakom en kudde |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
Ingenjören
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 07:18:57
|
Vad talar ni om??? Första Metallicaplattan på länge som lyfter. Kan dock hålla med om att ljudet är i "skitigaste" laget. Av de senaste fyra plattorna är tre helt onödiga. Reload (Load igen), Load med symfoniorkester (Load ännu en jävla gång) och Garage inc (Gammal skit). Och nu äntligen en platta med nytt friskt material. BRA! |
/FRED |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 08:45:27
|
Håller med ingengören. Med tanke på hur usla Metallicas plattor varit sedan ...and Justice... så är man ju glad för varje förändring. Av det lilla jag hört verkar det som om låtarna inte är alltför spännande, men åtminstone inte genomusla. Ljudet är skitigt men det passar väl musiken ganska bra. |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 11:21:35
|
Att musiken är skitig behöver inte betyda att inspelningen ska vara det!! En bra inspelning skulle lyfta fram "skitigheten på ett njutbarare sätt, mycke skitsnack nu känns det.................. |
 |
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 12:57:22
|
Jag tycker Load, Reload, Garge inc är bra plattor! S&M är väl sådär. |
 |
|
plysch
Member

183 Posts |
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 17:06:54
|
Håller med Ingenjören!
Jämfört med releaserna Load, Reload, S&M och Garage Days Re-visited är detta ett enormt uppsving! Men inte är det som forntiden inte!
Men att plattan har det sunkigaste ljudet världen skådat kommer man tyvärr inte ifrån.  |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 09:23:57
|
Nä allt var bättre för!!!!!!!!!! |
 |
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 23:14:04
|
Bedrövligt! Trodde inte det kunde bli värre efter Load och Reload. Lars Ulrich hamrande på sin virvel utan sejare väcker mördaren i en. Metallica är döda! R.I.P.
Testament är det enda thrashbandet som fortfarande håller. |
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat! |
 |
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 23:19:32
|
Kreator håller ju också hyfsat än, du är ju direkt hädisk mot ditt trevliga nick!  |
 |
|
VR-8
Member

420 Posts |
Posted - 2003/06/19 : 21:50:07
|
Hur vet ni att det är "dåligt" ljud på denna skiva med tanke på deras tidigare album. Det kanske finns en tanke bakom denna platta.........
Läs artikeln i Sweden Rock Magazine den kanske kan ge några "plåster på såren". |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/19 : 21:55:39
|
Hur vet ni att det är "dåligt" ljud på denna skiva med tanke på deras tidigare album. Det kanske finns en tanke bakom denna platta.........
Vadå med tanke på deras tidigare album? Dåligt ljud är dåligt ljud. Det är bara att lyssna så hör man... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/06/20 : 08:55:41
|
Jag är också klart besviken på skivan. Jag lånade den av en kompis för "utvärdering", och jag kan bara säga att jag är himla glad att jag inte hann att köpa den själv ! Alla deras andra skivor är mycket bättre !
Dessutom så måste dom ju ha ansträngt sig för att få till ett så dåligt ljud.
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
VR-8
Member

420 Posts |
Posted - 2003/06/20 : 14:37:54
|
Naturligtvis har dom med flit anlitat de absolut sämsta snubbarna för att få deras nya album att låta skit så alla som lyssnar inte vill köpa den och aldrig kommer att köpa några kommande heller, "Metallica är döda". |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
 |
|
bengt_peter
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 09:43:11
|
Känner att jag vill blanda mig in i diskussionen om Metallicas St Anger.
Visst är ljudet skitigt och rått och den passar utmärkt i den bärbara CD´n när man klipper gräset S&M är lite för snäll för gräsklippning, möjligen med undantag för "Battery". Annars är Garage Inc min favvo-platta, älskar de gamla hårdrocks och punkcovers som fått nytt liv på denna kuliga dubbelCD |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 11:38:14
|
Vinylen ska visst låter annorlunda. Bättre på vissa saker, sämre på vissa. Får kanske testa den då... |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/25 : 12:19:06
|
Vinylen kanske är bättre på en del detaljer (jag hade nog inte förväntat mig att du hade tyckt CD:n var bättre nin ), men det lär inte kunna rädda att hela ljudbilden är kajko... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 23:16:20
|
millenniumking: Ja det var nästan ett övertramp från mig där. Uttryckte mig lite klumpigt.
Vad jag menade var att Testament har hållt formen utan svackor från "The Legacy" till "The Gathering", det har inte Kreator. Men deras nyaste platta "Violent Revolution" är riktigt bra. |
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat! |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 18:29:27
|
Jag köpte skivan idag... Ska man skratta eller gråta? En del låtar håller väl hyffsat men som produktion är det inget att hurra för. Tänk om det var ett nytt och okänt band som släppte ST ANGER som första platta, vem skulle ha köpt den då? inte jag i alla fall. Varför ska man sumpa ljudet som dom har gjort?
Som sagt, skratta eller gråta... |
 |
|
Reefer
Starting Member
35 Posts |
Posted - 2003/06/30 : 17:00:54
|
Köpte själv den idag och har precis lyssnat igenom den, första intrycket är inte bra, som sagt kakburksljudet irriterar en hel del, och som trådskaparen skrev, det skitiga ligger väl i tiden, jag får nästan intryck att Metallica försöker nå ut till en ny generation tonårsmetallare med den här plattan, inget för gamla hardcorefans alltså (vilket jag isof inte är).
|
"If any man err from the right way, it is his own misfortune, no injury to thee" -John Locke in "a letter concerning Toleration" |
 |
|
illbatting
Member

83 Posts |
Posted - 2003/07/03 : 02:06:31
|
jag är inte en expart på metallica men lyssnade gärna på dom gamla plattorna o tyckte att dom var bra,sen var det som om dom blev för "stora" o tänkte att nej nu grabbar ska vi göra mainstream för o kamma hem stålar (inge fel i det) o nu när jag hör st anger så tänker jag att wow nu har dom gjort tillräckligt med stålar o försöker flörta med sine gamla rötter/fans. jag klankar inte ner på någon som gillar metallica men jag ger inte ett öre mera till dom,jag köper hellre Sepultura o såna som är konstant stenhårda...eller The Corrs eller någom grupp som låter som samma grupp från platta till platta.
detta är bara mina 20öre och har inget med verklighet/sanning/eller hur någon annan uppfattar det att göra =D |
oops did i do that!?!? |
 |
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/07/07 : 20:53:18
|
Nu är inte jag med alls på all kritik..
Lyssnade precis klart på St. Anger och jag måste säga att det var en av de mest inspirerande skivor/inspelningar jag har hört på länge. Jag tycker att det är helt fantastiskt att de fått till ett så extremt äkta ljud på skivan... precis som det låter i replokalen/studion innan någon finkammad producent sätter tänderna i musiken och komprimerar/digitaleffektiviserar den till oigenkännlighet.
Ni som inte har skivan åk och köp den och bli inspirerade ni med... och följ med ett av hårdrockens största namn direkt in i replokalen! Hur ljuvligt som helst... 
// Jouni |
 |
|
Topic  |
|