Author |
Topic  |
|
ésm
Member

256 Posts |
Posted - 2003/10/08 : 23:38:26
|
Såg nyss en dokumentär om Shane McGowan. Sorgligt att se en sådan härlig låtskrivare och personlighet supa sig sönder och samman.
Vad tycker ni om Pouges? Själv är jag uppfödd med det och gillar det å det skarpaste. Har dock inte lysnat på dem i någon "seriös" anlägging. Nån som har koll på hur deras plattor håller sig, tänkte låna hem nån av farssan i helgen.
|
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/10/09 : 00:36:17
|
Tillhör husgudarna bra med en påminnelse har oförtjänt samlat damm för länge. Dom fyra första är rackarns bra. En bra ingång är en samling Essential eller Best of, fastnar man är det bara att handla. Ljudmässigt är det inte så vidare. Men skit samma! Deras energi och tryck tar sig alltid igenom. Såg dom 86-87 tyvärr en skitspelning packade var bara förnamnet. De senare McGowan plattorna är mer för de riktiga fantasterna (mig inkluderat), levernet har tagit ut sitt. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
lenwac
Member

244 Posts |
Posted - 2003/10/09 : 08:10:56
|
Hej
ésm: På vilken kanal såg du dokumentären? Repris månne? "A rainy night in Soho" är en av mina absoluta favvolåtar! Snacka om känsla i rösten!
/lenwac |
"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd" |
 |
|
ésm
Member

256 Posts |
Posted - 2003/10/09 : 09:06:01
|
quote:
Hej
ésm: På vilken kanal såg du dokumentären? Repris månne? "A rainy night in Soho" är en av mina absoluta favvolåtar! Snacka om känsla i rösten!
/lenwac
Dokumentären gick på tvåan, det var Musikbyrån som presenterade det. Jag tror, med risk för att lura dig, att det brukar gå repriser på lördag kväll och någon gång under söndagen.
Svejk> Jag skall låna hem de tidiga samt en samling till helgen. Hör av mig efter det med lite synpunkter. 
Edit, stavfel som vanligt.. |
Edited by - ésm on 2003/10/09 09:06:41 |
 |
|
ozzy osmond
Member

73 Posts |
Posted - 2003/10/10 : 23:22:09
|
Rum sodomy & the lash och If I should fall from grace with god |
Kunskap , Glädje ock så mycket Sabbath |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 18:59:50
|
Hej ésm!
Det kan tyckas så, men hur många helt nyktra och drogfria superstjärnor finns det? Knappast en enda … Stora konstnärer MÅSTE ha nånting att coola ner sin ångest, ensamhet och sånt. Sinatra spottade inte i glaset. Det gjorde inte Lennon eller Mackan heller när det begav sig. De tog alla droger de bara kom över. Det liv de levde då var det bra om de visste vilket årtionde det var. Att ta till sig spriten är bland det mildaste form av droger, om man bara inte sen har oturen att falla i sömn i ryggläge och kasta upp …
|
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 19:23:17
|
Likväl tar kroppen slut om man ständigt dricker, inklusive omdöme och hjärnfunktioner. Troligast är dock att lever och buksportkörtel rycker innan hjärnan tar helt slut. Killen borde få hjälp. |
Bravo  |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 20:52:43
|
Det kan tyckas så, men hur många helt nyktra och drogfria superstjärnor finns det? Knappast en enda … Stora konstnärer MÅSTE ha nånting att coola ner sin ångest, ensamhet och sånt.
Du får ursäkta mig men detta resonemang gör mig trött och ledsen. Varför denna fylle och drogromantik om konstnären? Varför skall konstnären ha carte blanche att supa sig till apstadiet?
Ställ dig frågan är det okej för människor i din närhet att supa och knarka på ett sådant sätt?
Jag jobbar som alkohol och drog rådgivare och har egna väldigt smärtsamma erfarenheter av den världen. Jag köper inte dessa resonemang. Det finns många drogfria musiker. Lundell Clapton och många fler. Det finns många som inte ens har börjat att använda, Straight Edge banden tex.
Ni får ursäkta om jag klev över vad man får säga här på forumet, tänker inte svara upp någon. Ville bara klargöra min ståndpunkt.
|
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
ozzy osmond
Member

73 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 22:59:52
|
Tacka vet ja rödvinspoeter. De där otäcka mjältsjuka "Straight Edge" - banden BORDE ta sig nån flaska Cabernet/Syrah då och då. (alltså ...hela bandet ska DELA på en flaska) Lagom är bäst, men oerhört svårt att veta vad som är lagom.Speciellt när personen är 20 år gammal.
Clapton har varit heroin/alkoholmissbrukare under hela sitt vuxna liv . Han är dessutom den "musiker" som sålt flest skivor i världen samtidigt som skivorna är så dåliga.
|
Kunskap , Glädje ock så mycket Sabbath |
 |
|
bernu
Member

424 Posts |
|
|
Topic  |
|