Author |
Topic  |
|
John
Member

583 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 12:35:18
|
Ja, man var ju där, fick bevittna en legends senaste omtolkningar av sina egna material . Lite upp och ner är väl omdömet so far, ibland glänste både Dylan och bandet till - och då var det sagolikt - men jag fick lite känslan av "en dag på jobbet" -syndrom, vilket nån recensent också skrev.
Skulle vilja beteckna Bob som själva anti-tesen till Lasse Berghagen! Inget jävla trams med att le stort och sjunga smäktande likadana-som-förut-versioner av sina klassiker i underhållningssyfte, utan tvärt om, råa omtolkningar som man inte genast känner igen. Åsså en attityd som är mer r'n'r än det mesta, enligt min mening. Inget trist feel-good-mellansnack för panschissarna inte. Lyssna eller far åt h-vete, liskom. Gillar det.
Bandet var ju rätt ok, duktiga musiker och så. Kändes dock som att de behövde minst en halv låt på sig innan det släppte. Första halvan svängde ofta som en väl inspelad sd-fot, typ . Bob och bandet turades om att dra lasset, att skapa lite sväng, och stundvis var det magiskt.
Ljudet.   Globjävel. Satt kanske inte så bra till, vad vet jag, men rad 16 på parkett ska väl åtminstone erbjuda bättre ljud en en taskig cover-band-scen på en fyllekrog. Hörde inte vad han sjöng, knappt vad dom spelade och basen, ja... gaaaahhhhhh vad uselt! Tur han hade en låda på scen så det blev nån bas alls! Nä, det taffliga klockradioljuden bidrog kanske till att jag upplevde det lite osvängit emellanåt. Lucinda WIlliams på Cirkus, på en plats högst upp på sidan (under taket) var ju värsta high-end-upplevelsen i jämförelse.
Men, man har ju sett Bob. 
/en john som vill höra mera |
Hörlursfrilla! |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 16:35:43
|
Var i Karlstad igår och kan bara instämma i vad du säger. Ljudet var lika kass där. Tycker att med dagens digitala trollerilådor att det borde att få till ett vettigt ljud. Att inte lyckas bättre på 2 ställen är jävligt skamligt. Det är ju inte 70-tal längre.
Bob Dylan som ikon. High End Bandet Midfi Scenshow Kassetradio Ljudet Lowfi Helhets upplevelse Midfi När det i 4-5 låtar BRÄNDE TILL High End
|
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4522 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 20:34:11
|
Gott,då går man till Scandinavium med lågt ställda förväntningar.
 |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel med KLEI Classic Harmony rca-kontakter,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 21:26:11
|
jari! Jag med... Det ska bli grymt kul hur som helst! |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
ozzy osmond
Member

73 Posts |
Posted - 2003/10/13 : 22:11:06
|
Undrar vad Bob gör under tiden mellan konserterna...det är ju flera dagar mellan dom. Jag fick tag på en Signerad "Love and Theft" på eBay auktioner, kul att ha. Ännu bättre var det signerade fotot på Johnny Cash !! åhhh va gott att få skrävla en smula. Jag såg Bob i trädgårdsföreningen jaa...va det 1992 ? Man skulle sett Bob tillsammans med Tom Petty i Scandinavium det missade jag. Men som sagt, nu på onsdag är det inga förväntningar alls. Hoppas på "Gates of Eden"
|
Kunskap , Glädje ock så mycket Sabbath |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 17:27:23
|
Jag såg Bob förra gången (2001?) han var i Globen. Jag höll på att somna trots att jag är ett stort fan.
 |
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|