Author |
Topic  |
lasselite
Semesterfirare

138 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 21:04:43
|
Nu hittade jag sista inlägget på sidan 6, måte kommit när jag skrev mitt otydliga inlägg
quote: Jo, jag förstår hur du menar. Eftersom allt som säljs och som kostar mer än RG 62, installationskabel, NAD 208 och Sentec Diana är placebo så får ju branchen inget jobb kvar alls. Klart man håller emot och hoppas att ingen inser den gigantiska bluff som hela hifi-branchen består av...
Det menar jag inte alls! Jag tycker att man mycket väl kan köpa produkter som passar ens egna ideal, rum, fru, plånbok. Snacka om att häva ur sig saker man inte har koll på, Hmpf...
Men svara gärna på frågan quote: Hur resonerar du kring vanlig lyssning innan folk köper grejer av dig?
(har du öppet 2/1? för då har jag vägarna förbi) |
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 22:01:52
|
Sladd Jag har ett nytt vinstbringande förslag. ÅRGÅNGSKABLAR. Tänk dig att kunna plocka fram ett snöre från säg rekordåret 1996 som har legat i en källare med rätt fuktighet och temperatur. Att få plocka bort spindelväven och bryta sigillet under högtidliga former och koppla in den under andakt. Nu kanske man inte kan kalla den inbränd men det får väl bli en liten merkostnad på kundens konto. |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 22:41:06
|
Är det fyllningen mellan höljet och kabeln som är intressant då? |
Bravo  |
 |
|
lasselite
Semesterfirare

138 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 23:10:24
|
Tydlig 96a...tvinnad motsols i sydsluttning;) Liiiite osäker men lutningen på sluttningen bör varit 2,33 grader:) |
 |
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 23:20:06
|
Grabbar försök och hålla er till ämnet! Jag tycker det har spårat ut rätt ordentligt och gått över till skällsord o massa svammel. Bli det inte någon bättring så får våra Moderatorer stänga min tråd så skärpning. |
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 23:33:20
|
Många pajer har det blivit ser jag... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 23:43:31
|
Lasselite:
När var det jag inte behövde be om ursäkt? (är inte på plats 2/1, är gårdsvakt första veckan, du käner inte för att mocka lite hästskit som omväxling, det finns plats över vid en skyffel här!)
Flint:
Lysande idé! Kan vi inte köra med "har varit inkopplad på CES-mässan 1996 av Dan Dágostini själv, därefter ospelad"  Man kan riktigt känna den kvardröjande atmosfären från Alexis park...
Poman:
Sorry, mycket OT här men lasselite har fler tangenter på sitt bord än vi andra och det tar ett dussin inlägg innan han märker det själv...
Bernt:
Bullar i ugnen och paj på bordet. Fast här är vi ganska sams tror jag 
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
lasselite
Semesterfirare

138 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 00:51:13
|
Sorry poman.
Men ämnet verkar färdigdiskuterat och har dragit vidare till ett blindtest som om allt avlöper lyckligt återrapporteras hit.
Sladd: jag tjafsar;) gärna vidare i min tråd och kommer inte be moderatorerna stänga den:)
Alltså svarar härefter i "olika syn på HiFi"
mors:) |
 |
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 01:17:18
|
Det är bra lasselite! Så försöker vi hålla denna tråd vid liv tills testet blir klart, för jag vill ha vi ska kunna diskutera sådant här och annat med på forumet utan det spårar ur med pajkastnigar med andra ord försöka att ha respekt för andras åsikter då kan man komma långt. |
|
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 02:45:41
|
Vet ej om detta har postats redan på detta forum, men för er som är nyfikna(om det finns någon?) på varför Sladd ej kan registrera sig på det forum han försöker komma in på har en förklaring kommit:
Skrivet av Ranefjord: "Skulle bara meddela att vi är medvetna om problemet sladd har. Jag har mailat o pm'at hali. Så jag antar att han jobbar på att fixa problemet. Han är ju lite upptagen, flyttat till London för tillfället, så man får ju ha överseende. Det är ju inte första personen som haft problem att regga sig här som sagt.. Jag förstår att det kan verka märkligt, men vi har inget emot att sladd postar här. Det är enbart tekniska problem som sagt."
Har för mig att en annan frispråkig herre tidigare hade problem med sitt användar id också så han fick använda en annan. Det är alldeles säkert bara tillfälligheter och de fixar säkert in sladd också såsmåningom.
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2003/12/31 02:49:09 |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 09:02:27
|
Tack Mangew!
Det ordnar sig tydligen.
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 10:09:50
|
Får hoppas det löser sig jag såg att Jorma var med på medlemmslistan på faktisk så lär nog du också sladd vara med snart och kunna skriva där. Det börjar bli många forum nu, själv är jag med i fyra olika hififorum då inkluderar då i detta norska o danska har lite svårt att hänga med i det danska ibland vad dom skriver men med lite hjälp av dansk-svensk ordbok så går hyfsat bra. Sen tänkte jag kommentera lasselite så har du kanske rätt att det börjar bli färdig diskuterat om detta ämne men har resulterat nu i ett förhoppnings vis ett s.k blindtest av dylika kablar. Får väl hoppas att det kanske resulterar att båda sidor kan komma närmare varandra att vi också kan ha mer öppenhjärtliga diskussioner om olika mer svårare ämnen i framtiden lever på hoppet. 
|
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 10:55:46
|
Bravo quote: Är det fyllningen mellan höljet och kabeln som är intressant då?
Japp. Tidigare rekommenderade jag trattkantareller. Nu får det bli det lite tarvligare fotsvamp och tonfiskk.
Hur går det med BT-träffen? Sladd och Jorma, ställ upp ni med så blir det kanske lugnare sen'. |
Edited by - Flint on 2003/12/31 11:02:43 |
 |
|
patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 19:21:38
|
Från faktiskt...
Våra användare har skrivit totalt 20137 inlägg Vi har 536 registrerade användare Den senast registrerade användaren är Sladd Det är totalt 5 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 3 gäster [ administratör ] [ moderator ] Flest användare samtidigt var 36 den ons dec 17, 2003 7:43 pm Registrerade Användare: luminous,
|
 |
|
sampix
100.000-klubben

1808 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 20:39:38
|
ååh sladden hamnade på faktiskt-löpsedeln. Ingen dålig nyårspresent. |
kabelskitsnackare
|
 |