jag är också sugen på att höra din nya! Kan nog plocka med något gammalt lyssningsvärt lack också. Har en LC Audio-RIAA som går bra att använda som liten pall också, om några av dina skivor skulle sitta högt upp...
En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Pac: Ja, ska vi ta det i helgen? Zix: Det går fint att komma på lite provlyssning vid tillfälle. P-A: Visst är den kul! Jag hittade den på Tubecad. TL431 sköter alltihop, tar till och med hand om bruset från röret. Röret tar bara hand om högspänningen.
Ja, bruset kommer bara från vissa komponenter (ingångssteg för det mesta) och allt annat är av mindre betydelse. Elegant koppling just för att röret har negativ gallerspänning. Då slipper man en massa tjafs jämfört med transistorer.
Kann säga att jag har en liggande här fram för mig som jag fick från Bernt i går till mitt försteg , tyvärr måste jag ordna en punktering på bilen i dag , men i morgon blir det "Quality Time" .