HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sista dagarnas turbulens..igen!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/02/25 :  22:37:46  Show Profile Send geldis a Private Message
Kablar? Högtare, Thor, -olika märken och olika produkter? Naturlig vetgirighet eller debatt för debattens skull? Egenintressen eller kopplingar till branchen eller kanske känningar och tillhörigheter? Vad är äkta eller syfte med att "driva" synteser, åsikter eller synpunkter? Ibland önskar jag att de som frågar på forumet kunde få mer klara besked av de som vet, utifrån deras synpunkter av erfarenhet, efter att ha lyssnat, eller fått tagit del av info direkt från källor som andra inte har tillgång till (inte rykten eller eller hörsägen). Vet man inte,.. behövs inte fler dimridåer, finns tillräckligt ändå. Jag har hört från branchfolk (han sa det till mig, trettio år i branchen), att detta forum är rena sandlådan där man kan samla points och få fler stjärnor men....är det den statusen vi vill lägga på vårt HiFi intresse? Kritisk granskning och klara besked av producenter i dialog med konsumenter är en annan sak. Det finns goda exempel och rena motsaten, motsatsen leder ofta till låsta trådar...
Jag förstår ibland Sladd, trots att jag inte har en enda produkt från honom, -så mycket snack... . Är det inte konstigt att inte fler från branchen finns representerade på detta forum, när vi vistas här med ett av våra viktigaste fritidsintresse?
Bara lugn; pengar och vad man får för dem är viktigt och öronen tillsammans med egna intryck, är lika viktigt för mig som för alla andra!
Detta är skrivet utifrån mina tankar...efter att ha följt oändliga trådar senaste tiden.
Att vi aldrig kommer att uppskatta samma prylar eller att vi har olika ljudideal så är det bara, eller hur?

mvh

geldis

dawen
Member

88 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:11:23  Show Profile Send dawen a Private Message
Mycket väl skrivet inlägg geldis.

Detta forumet är rena sandlådan, och dagismammorna på det här bygget favoriserar. Kul att det finns en del positiva delar dock, stundtals väldigt positiva!

Det här forumet är inte vad jag är ute efter känner jag. I min fantasivärld svarar tillverkare på frågor om deras produkter innan de listar hur mycket pengar de är tvingade att lägga på ditten och datten.

Eat right, stay fit and die anyway. Bye.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:15:43  Show Profile Send Bravo a Private Message
Som sagt, de få hifiintresserade borde kunna rymmas i samma rum, flera är vi inte. Många ggr. verkar musiken och ljudet tyvärr komma i bakgrunden framför andra parametrar.

Bravo
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:34:07  Show Profile Send geldis a Private Message
Jag vill också klarlägga att jag inte kräver att producenter eller återförsäljare måste gå in och förklara eller klargöra. Det är upp till dem naturligtvis. Det är ju bra om de gör det och att deras ståndpunkter respekteras vilket inte är samma sak som accept. Vi som lyssnar och handlar har naturligtvis fortfarande kvar vår valmöjlighet om var och på vad, vi vill lägga våra pengar för ännu bättre ljud.
mvh
mvh

geldis
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:34:38  Show Profile Send henricsson a Private Message
Bravo,
många gånger är väl att ta i? "Obj." är ju så gott som utrotade här. Myten om att "objektivitister" kollar på mätningar & skiter i hur det låter måste dö! Jag har aldrig träffat någon som resonerar så.

Allmänt,
personligen så tycker jag att det modereras på tok för mycket just nu. Man vågar ju knappt säga ett pip () för att man ska bli moderered & tillsagd. Lite tråkigt tycker jag allt!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:35:32  Show Profile Send henricsson a Private Message
Sen att vissa tillåts ha dubbla alias fast det är förbjudet är ju inte bra för atmosfären. Det kan nog reta en del skulle jag tro.

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:46:49  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej Henricsson,

Det finns många fördommar som jag och många med mig helst ser försvinner. Obj. som bara mäter är en, en annan är om "dom lättlurade" stackarna som inget vet.

Ditt 2'a inlägg (och vi klockar dig på 1 minut) får mig att bli lite konfunderad.
Som du ser här:
http://www.hififorum.nu/forum/regler.htm
...så tydliggör vi vad som gäller ang detta. Jag har två nick, sladd har två och flera företag med oss. För inte så länge sedan fick vi en liten förseelse vad gäller dessa regler (med dubbla nick och inlägg i samma tråd) och det är hanterat per PM för ca 1 timma sedan.

Är det nått annat du syftar på - tveka inte på att skicka mig eller Pac (om du föredrar Per framför Pär) ett PM ang detta.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:56:04  Show Profile Send Aton a Private Message
dawen: Det svänger fort i bandy. Du har väl skrivit ett hundratal inlägg på någon vecka. Och sedan har du redan uppfattningen klar, här får du inte den service du vill ha av alla som du vill skall ställa upp och svara på dina varierande frågor. Då lägger du ned. Inga lågt ställda krav! Tanken med ett forum är väl att man skall ge och ta. Bli själv tillverkare och ägna sedan hela dagarna åt att gratis hjälpa alla som ber om det. Sedan kan du ju klaga på kollegor som mest ägnar sig åt allt annat som företagande innebär. Ursäkta, men vad sägs om lite tålamod och förståelse?
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/26 :  00:02:31  Show Profile Send henricsson a Private Message
Påpekande skulle tas per PM.

// Pär

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/26 :  00:04:37  Show Profile Send henricsson a Private Message
Aton,
helt rätt.

Kom tillbaka Dawen.

Edited by - henricsson on 2004/02/26 00:05:11
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  00:49:13  Show Profile Send Bravo a Private Message
"henricsson" har jag pratat om några objektivister eller några andra överhuvudtaget?
Jag tycker mig bara ha märkt på senare tid att allt flera trådar spårar ur åt olika håll med risk för gnissel. Onödigt enligt min mening.

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/26 :  01:07:22  Show Profile Send henricsson a Private Message
"Många ggr. verkar musiken och ljudet tyvärr komma i bakgrunden framför andra parametrar."

Jag trodde du syftade på mätande.
Kanske menade du design eller dylikt? Var lite snabb där.

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  01:12:04  Show Profile Send Bravo a Private Message
OK parametrar och mätande. Hum, fniss.
Nej, jag menade rent allmänt diverse orelaterat trams, inte relevanta inlägg, mätande eller ej.

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/26 :  01:41:37  Show Profile Send henricsson a Private Message
Aha..

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  02:46:01  Show Profile Send Bravo a Private Message

Bravo
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/02/26 :  03:07:26  Show Profile Send brumel a Private Message
Hoho

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/26 :  07:13:50  Show Profile Send razor a Private Message
Ett litet tillägg: Fundera på vad objektivist betyder (det är inte vad ni tror). Motsatsen till subjektivist är _inte_ objektivist.
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2004/02/26 :  08:52:06  Show Profile Send Kreator a Private Message
Om man skulle låsa in samtliga deltagare på detta forum i BIG-Brother huset tror jag vi skulle få den ultimata såpan!

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/02/26 :  09:48:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har aldrig sett Big-Brother, jag är lika nöjd ändå.
Min egen reflektion är att den här typen av turbulens inte uppstår av en slump - den skapas.
Av vem är för mig likgiltigt. Men personen/personerna har ett syfte med det, givetvis.
Kanske njutningen att se andra slåss?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:56:50  Show Profile Send Fostex a Private Message
dawen är portad och nås på dawen@saft.nu
Aton: dawen har följt hififorum aktivt i över ett halvår, men han har inte postat något förrän nu. nu har han varit väldigt aktiv en vecka dock

// David
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:53:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det var väldigt vad aktiv han blev.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/02/26 23:53:46
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/02/28 :  00:17:11  Show Profile Send geldis a Private Message
Väljer att aktivera denna tråd igen; en del ubåtar har valt att lämna operatinsområdet, någon har blivit sänkt, eller själv valt att öppna bottenventilerna. Några intagit uläge i området i väntan på nya feta mål. Nya ubåtar letar sig in och räknar på utdelning i sänkt tonnage i nästa drabbning. Samtidigt stävar nya mål in i området, i ren saknad av insikt, eller kanske är de en decoy?
Inget att bry sig om eller hur? Har ju inte med HiFi att göra?
Alltså..we meet again? Detta forum vill jag inte vara utan och de som sköter det hoppas jag inte tappar sugen. De gör ett bra jobb. Det finns inte bara ubåtar utan även minor i området. Långa vakter sliter på alla, inte bara ubåtsmatroser.
mvh

geldis
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/28 :  19:18:31  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
En av att par trådar som belyser önskan om ett bra klimat i diskussionerna. Denna tråden tar upp och trycker på önskan om att alla skall dela med sig av faktiskta erfarenheter. Nått jag gärna ser ännu mer av (delgivna egna erfarenheter alltså).

In med lite konstruktivt tänkande, positiva inslag och rent av ett skratt!?!

Trevlig helg på Er!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/02/29 :  23:10:11  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Instämmer med föregående talare

Mvh.

David

( Eller ska det vara skrivare )

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2004/02/29 23:12:01
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000