Bra frågor Sitter mest och småmyser när jag lyssnar nu för tiden så att jaga ytterligare förbättringar (?) med hjälp av filt eller att ställa mig med vinkelslipen för att ......... osv. Jag kommer inte ens att prova, det finns liksom ingen anledning. Däremot så kan jag tänka mig mig en lösning där det bara finns trädetaljer på den ena sidan och för att täcka kortsidorna. Skulle eventuellt kunna fanera stålet på den andra sidan för att få behålla trälooken, har lite andra ideer också men ingenting färdigt just nu. Har fullt upp med mina H-baffel basar/subbar just nu så det andra får ligga lite på is.
esl tar en poäng med sin filt. Jag har vid mina mätningar också sett att en spalt liknande den i bandhögtalaren kan ge lite krusningar i frekvensgången. Inte mycket att göra åt kanske om man inte limmar en tunn filt en bit ner på magneterna.
Är kanske lite overkill med småjusteringar när man är nöjd. I nästa konstruktion (??) kanske man redan från början kan bygga in liknande lösningar.
Hade inte bakhuvet varit så fullt som det är så hade inte dom här blivit byggda heller Finns alltid nya projekt på gång, aldrig mindre än fjorton är mitt motto Samtidigt kul när nånting faktiskt blir färdigt så jag försöker att hålla igen lite grann med utveckling i det oändliga.
Det där med att det skall bli färdigt är en jäkla plåga!
Färdigt??? Hmmmm... Det var en ny tanke
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.