Author |
Topic  |
CC
Member

3981 Posts |
|
gromit
Member

731 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 15:11:31
|
quote: Sing Halleluljjjjja
Sorgligast är väl ändå de som har åsikter utan att ha lyssnat! Där snackar vi förutfattade meningar...  
/Gr.
|
Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s |
 |
|
CC
Member

3981 Posts |
|
Baltazar
Member

887 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:24:23
|
Undrar vilka som mest kan liknas vid troende/religiösa eller rent av tillhöra en "sekt"? De som tror på vad som är _vetenskapligt bevisat_ eller de som inte gör det?

|
|
Edited by - Baltazar on 2005/02/02 16:28:56 |
 |
|
CC
Member

3981 Posts |
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:37:08
|
snälla lägg ner denna tråd, leder ändå ingenstans! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
CC
Member

3981 Posts |
|
CC
Member

3981 Posts |
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:39:37
|
Har det inte gjort det efter 18 sidor så nej, verkar inte så... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:41:19
|
numera går det att läsa vad tidigare omnämnda Woodoo 995 är för något. Det rä så många som frågat och undrat. Jag skriver det nu endast för att det är många som inte har bra ställt ekonomiskt ska ha chansen att kanske med lite tur ha väl ljud stående hemma redan. Men jag sätter inte ut det för att hånas eller förlöjligas.
Så dom som inte kan fatta att jag är lika tvivlande samt förvånad själv kan helt enkelt bara ge fasiken att ens skriva nåt eller fråga. Jag ville endast hjälpa andra som kanske inte har peng att komma en bit helt gratis snudd på.. Inte för att berätta det är världen bästa grej.. Jag använder bara frumet såsom ett forum skall användas. Jag delar med mig av erfarenheter som kan hjälpa andra framåt.. I alla fall att ge kul tips o kansle läsning av intresse.
Så inga jäkla larviga inlägg ber jag om. Läs och förundras lite i stället.. Fö efter en ägare till en cd kombo för 130000-150000kr sa det "får en att " osv.. Ja läs.. Då tycker jag inte jaf behöver bli tvivlad på.
Andra här på forumet som anses seriösa har också hört och förundras. Läs Per 100´s inlägg om besöket hos mig. Han ville inte ens komma då han hörde signalkällans ursprung.. Han ville vänta till" det fanns en riktig reference" inte 995.... Han kom och sen tror jag hans ord säger resten... Så välkommen den intresserade att nu läsa om 995.
995 är en för mig stor stor kulturchock. Hur i helskotta har LTS missat denna 995??? Kanske som alla andra. Den var FÖR kass grej helt enkelt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:45:39
|
quote: Log.... Jag bor i blekinge...Så nära kan man inte kalla det direkt....tackar för att en antog min fråga och försökte ge svar också...
OT, Sedär, är själv från Karlshamn, dock bor jag i Linköping nu  |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 16:50:44
|
quote: Hur i helskotta har LTS missat denna 995???
Men de har ju hittat 1534!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 17:33:39
|
Var kan man läsa om denna 995:an ? |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
Creative Audio
Member

2547 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 17:35:55
|
Amen, hallelujjaaaa..... |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
 |
|
sampix
100.000-klubben

1808 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 18:32:23
|
quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Sing Halleluljjjjja --------------------------------------------------------------------------------
Sorgligast är väl ändå de som har åsikter utan att ha lyssnat! Där snackar vi förutfattade meningar...
Gromit> Jag har inte förutfattade meningar angående "den heliga källaren". Har även bjudit in Rydberg för en omgång piP. Så jag trampade inte någon på tårna, om nu inte Rydberg tog illa upp. |
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2005/02/02 18:33:36 |
 |
|
gromit
Member

731 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 19:22:08
|
quote: Jag har inte förutfattade meningar angående "den heliga källaren". Har även bjudit in Rydberg för en omgång piP. Så jag trampade inte någon på tårna, om nu inte Rydberg tog illa upp.
Okej, no offence... Tycker bara att det kan bli lite mycket pajkastning åt alla håll så fort Ino kommer på tal.
Du får väl se till att hänga med oss nästa gång vi åker upp till Lahäll så du får uppleva det alla pratar om! Det är ju en erfarenhet om inte annat.
/Gr.
|
Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s |
 |
|
eliot
Member

1398 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 19:41:35
|
Det står i denna tråden Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36742
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
 |
|
lasselite
Semesterfirare

138 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 22:00:28
|
Sladd dömmer ut blindtest (s.16) som metod för att någon som hittat rätt fas BLINT! inte kunde höra skillnader i ett senare BT...
Om man utan att veta vilket som är vad, och kopplar in allt "rätt" är väl det ett aldeles utmärkt BT? |
 |
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 11:02:48
|
Såg en annons på Hifimagasinet för ngn vecka(or) sedan. Ngn sålde sin anläggning, det jag reagerade på var uppsättningen och priserna på det han sålde.
Hittar inte annonsen så jag kan klippa in den med tror det var CD-spelare och förstärkeri för 20k st (40k) tot. Högtalarna han sålde kostade 25k. Signalkabel hade gått på cirka 12k om jag minns rätt, högtalarkabaln som såldes för 12k hade kostat 90K!! 
Alltså, signalkabel och högtalarkabel hade totalt kostat dubbelt så mycket som stereo och högtalare.....
En annorlunda fördelning av kostnad i en anläggning, men om sladd nu skall sälja en XL snok för 135k och regeln 10-20% av total kostnad skall läggas på kablar måste de säljas till hifi utrustning strax under milionklass och vem äger en sådan? Well, det tar nog ett tag innan jag har anlending att köpa en sådan kabel i alla fall 
B&W Nautilus snäckorna kostade 300k när de kom, idag kostar de cirka 450. De kräver 4 sw kablar för att kopplas in, 4x135k=540k
Är det någongång motiverat att slänga mer på kablar än på högtalare eller cd/förstärkare? |
Låter det?? BRA! |
Edited by - SpLiX on 2005/02/03 11:13:53 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 12:49:33
|
jag kopplade en gång på 90 talet in Proteus på en minanläggning ifrån pioneer hos en kompis som var säljare på samm bolag som mig då. Och jag kan säga man fick sig en rejäl chock.. Denna 4000kr pioneer spelade som en superstero. Så visst kab enbart bra uppsättning av kablar ge stora lyft. Jag skulle mycket gärna gjort fördelningen så att större del las på kabelsidan än på resten..
Jag har också kört på kul en Krell KSA 250 på ett par typ "följer med i stereon för 5 kr högtalare" Och dom spelade som en stor riktig högtalare. Lådan spelade in burkbas. Utan den lirade toner. Sån överkraft gav krellen. Så med overkill kan man hitta jäkligt roliga efekter...
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 19:33:23
|
Mayro, låter som ett intressant system du har där hemma. Har du några bilder.
Är det stora högtalare? Antar det är ganska kapabla prylar !! Spela högt och dynamiskt. Hur låter det..
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
PaleRider
Member

51 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 20:31:20
|
mayro: " Så med overkill kan man hitta jäkligt roliga efekter..."
Nemlig. Det her var en sak jag blev gjort uppmerksam på av en totaltokig uber-highender jag møtte en gång då jag ennu var ung & dum.(nu er jag bara dum) Ock særskilt en sak blev påpekad; trafoer blir aldrig før stora ock trådar blir aldrig før tjocka.(du vet sekundær ock sådær..)
- en annan sak er det som står i min signatur..
Mvh. RS
|
Såvel intern som extern høgtalarkabling samt passiva delningsfiltre er att rekna som forlengning av forstarkares strømbanor ock skal dimenisioneras derefter.. |
 |
|
mwali
Member

171 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 22:56:47
|
jahadu mayro...
995 var en dvd-spelare alltså, det ska bli spännande och se vad den kan göra - jag beställde precis en på nätet....
Glöm inte vad jag lovade dig tidigare i denna tråd. Det blir inte roligt för dig och ditt rykte om denverspelaren inte spöar min Marantz för 25 tusen. 

I'll be back!
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 02:06:50
|
jaadu. Hänger mitt rykte på en Denver så är jag körd.. Skrattar..
Jag drar till annat forum och gömmer mig.. hjälp...Lika bra byta nick till "Denver" efter detta.. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 03:14:11
|
Skall vi knyta ihop tråden med kablarna eller kommer ni tillbaka från Denver 
/Z |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Topic  |
|