HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  16:21:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag skall härmed berätta vad Woodoo 995 är för något...

Jag har numera fått så rasande många som undrar. samt att detta ibland lite också fått "magisk" karaktär.

Jag köpte för flera år sedan två st Denver 141 på utförsäljning på siba. Dom skulle spela DVD i barnens rum. Samt en till vår tv. Detta skedde före jag sedan köpte en Maratz spelare som kostade 12000kr. Denvern var helt enkelt inte ball nog till min dåvarande Hemmabio med 7 X 120 w osv osv..

Durekt då jag satte in den i vår tv så bytte jag nätsladd på den då den störde tv´n samt fick brum osv i kablarna..Klippte också bort alla jävla ljudförstörande feriter som satt i den. Varför ha "falks" upplösning genom att ta bort värme o timbre för?? så bort med dom bara
jag tänkte inte på den nåt mera.. Då marantzen kom så slängdes Denvern i ett hörn där den stog i ett år under massa bilgrejor osv...

Hemmabion dög inte så den åkte ut.. Och i augusti 2004 började jag bygga en riktig hifi igen. Jag var borta i tre år ifrån hifi 2 kanaler. Helt borta. Ointresserad o less..

Så i efter augusti införskaffades det försteg Muse. samt massa annat. Jag hoppar alla stegen här då det blir för långt. Saker rasade igenom snabbt..

Men efter hjälp av en som tidigare var en Demokund så fick jag köpa tillbaks lite av tidigare demogrejor. Samt hans Micromega T-drive samt T-dac...
Högtalarna vart Infinity reference standard 4,5 samt igen massa slutstegsbyten hit o dit..
Kablar kom in. Där hade jag möjligheter att jämföra med fina kablar jag själv tidigare sålt..

Sedan en dag så vart jag sjuk på att byta CD.. Så Micromegan såldes ut... Den var helt ok.. men den åkte ut.
Jag fick låna tillbaks min gamla demo Muse modell 9 DVD som nog får anses såsom en superspelare.. Klart denna lät kanon!!!!

Men pengarna räckte inte tyvärr för att köpa den då den såldes.. Där satt jag vilden och hade bara valet att sätta in min Denver 141................oj vad tungt det var...

24 timmar senare så satt jag totalt käpprätt rakt upp och fattade inte ett enda smack... Inte ett enda.. Vad i helvete på ren svenska vad det jag hörde? Alla mina erfarenheter sa att jag hör totalt fel.. Allt sa att detta INTE är möjligt....

Tonal balans var skrämmande.. Klangen som klingade ut var sjukligt bra.. MEN alla sinnen sa. Du hör fel.......

Jag kopplade ur Denvern och tog isär den igen. Satte i nätbrunn. samt gjorde lite småfix i den med lim o plywood. smältlim mm mm mm... Lödda allt. satte fast alla kablar som är kors o tvärs... Och sedan in med den igen...

24 timmar senare svettades jag av förundran. Men också av att det ens var möjligt.. Den lät inte bara bra. Den var helt sjukt bra. Oavsett vad jag haft tidigare så var den bra. Wadia 6 samt 861.. Ayre stora dvd för över 100000 papp har funnits som spelare .. osv osv.. Så det som kom nu var sjukt. Och kunde inte vara sant helt enkelt..

Basen gick djupare än jag ens fattade.. och ljudet bara flög runt....

Jag säger INTE det slog allt. Men den chockade mig totalt. Och den spelade så man inte ens funderade på att byta CD... Jag hade folk hemma och spelade och satt o smilade o sa "tänk hur det låtit med en BRA cd i stället för Denver". Detta för dom inte skulle tycka jag var totalt skruvad i huvudet som satt kvar med den och inte skaffade mig en bättre. Men jag hade inte ens en tanke på att byta...

(Under alla byten o ombyggnatuioner så florerade andra saker som lät bra också. Sökte ett tag Denon dvd2900. Men som tur hittade jag ingen sådan. Då hade jag inte blivit tvungen att gå vidare med Denvern. Så den blev hela tiden stående som spelare hos mig.)


Den 18/12 2004 flyttade vi till Blekinge.. Stereon blev riven. Och uppsatt på nya stället efter lång tystnad..Innan den demonterades ner så var denvern med om att spela en Vincent spelare rätt till hifimagasinets försäljningslistor.. Den var även utlånad i en månad till en god vän i västerås osv osv. Så den jobbade på lite..

Då jag drog igång stereon igen så åkte Denvern in igen fast med numera ett Accuphase steg. samt Denon monoblock till basarna.. Den gjorde god tjänst. Och som förut så utmärker den sig med det stora ljudet helt utklingande.. Och jag och Lena satt varje kväll o lirade med Denver såsom källa. Vi sa så här.
"Oj vad den spelar bra.. Helt otroligt!! Det är trist vi inte har hört bättre.. Vi bestämmde oss för att INTE säga det var vår ordinarie speklare som ALDRIG i världen skulle byta ut. ALLDRIG.. SÅ bra lirade den..

Men sen kröp det lite i mig.. Går den att få till ÄNNU bättre??
Sagt o gjort. Isär med den igen. Det visade sig smältlimmet lossnat i den. Så jag köpte en jäkla massa kontaktlim och smälde dit.. Sen satt mina plywoddskivor igen. Samt sån där väskinredning i grått skum sattes in..Allt för att döda vibbar i den. Driverket limmades fullt med smältlim osv osv.. Allt på kortan limmades fast..

Tanken var."den startar aldrig igen". Men va sjutton gör man inte för att se vad som går att få ur denna gamla relik.. Dessuton kapades startknappen bort och ström direkt ner på kortet osv osv...

För att avsluta denna lilla inlaga om Woodoo995 så kan jag säga utan att blinka jag ställer upp min 995 mot vad som helst som går att köpa.

JAG PÅSTÅR INTE DEN KOMMER SPELA BÄTTRE!!!!!

Men jag påstår att den oavsett pris kommer få massor med lyssnare att fråga sig hur det är möjligt ens?? För den ska inte kunna göra det den gör..
Idag har den gått många matcher i jämförelser. Och jag hoppas den snart ska få bita i gräset så jag vet vad min kommande CD heter. Men idag finns inte ens en enda som jag skulle tänka mig spela med.
Men till dagens dato har ingenting slagir den. Och folk runt om har hört den och söker med ljus o lykta efter en att spela med själva...

Sen bytte jag den mot en dyrare Denver. Den moddades på liknade sätt men blev ca70% lika bra. Den togs med till en som lirar Licens 1 och ett franskt driverk.. Sammankopplat med en puris dominus digitalkabel..Varför denna som inte lät lika bra tog med berodde ju på att min var hos sin nya ägare..

Den sämre Denvern gick ut som en jämn match mot detta 130000-150000kr cd kombo.. Denvern hade bättre blås samt röster.. Sämmre svong i atacken samt lite sämmre basfundament.. Men som ägaren sa till den dyra kombon.."Detta förder en del tankar om varför cd ska kosta så mycket).. Det sas med lite bekymmrad min kan jag säga..

Där vill jag markera. Den som jämfördes låter bara dessa 70% lika bra som min ursprungliga Denver 141...

Hemkommen så blev vår dotters Denver 141 helt enkelt snodd av mig.. Så igår låg den på operationsbordet..
Erfarenheterna sedan tidigare kom till användning.. Denna gång har jag också fått av en glad kille här på forumet en massa dämplattor som monterar såsom vibbdämpare på maskiner där kylare inte får vibba sönder. Så riktiga saker med andra ord..
Så nu är allt gjort lite mer fint om man säger så..

Det är numera en ny reference hos mig.. Och på fredan ska den upp i ringen igen mot en Musical fidelity om ägaren tar med sig den. Jag hoppas han får hem den tills dess..Motståndaren är en 30000kr spelare. (Går att få lite billigare idag. Men det var priset då det begav sig enligt info)

DVS en värdig motståndare till en Denver 141 för 995 KR.. Hoppas musikal fidelity vinner så jag äntligen kan få börja spela med en highend spelare som man också kan känna namnet är i nivå..

Också så jag törs säga hur min stereo ser ut i signalstarten och inte behöva säga som så att "det får du se" då folk frågar vad man lirar...

Så finns det någon som kan sälja en liknade Denver till mig billigt så skall jag fortsätta att se om andra Denvers går att göra till underverk..För jag förstör den helt. Dom går inte att laga efter min ingrepp..

Nu är Woodoo995 hemligheten släppt.
Jag hörde föresten en som trott mig har köpt en ny Denver som säljs ut idag för under 500kr på siba.. Han jämförde den med sin omklockade dvd. där även nätsladd osv bytt ut av fackfolk samband med omklockniong osv.. Han satte in denvern direkt utan att ens brännt in den. Och den påkostade DVD spelaren med omklockat fick sig en resa till annan plats..Detta med orginalsladd osv på en spritt ny dvd för 500kr.. Så nu är min fru på väg till Kristianstad för att köpa en hit och se hur långt den går att få..

Som läsaren förstår så är detta bara en nödlösning som har urartat till rena rama LTS nojor här.
Tur som sjutton flera hört så det finns bevis för att jag inte är sjukaste hifinörden i världen...

Men ser man det stora landet USA så är moddningar av DVD spelare en industri idag... Så allt brukar ju komma hit till slut också. Men det skall ta lite längre tid bara...

Avslut.. Finns det någon som är kunnig på elektronik här som kan titta i min DVD och kanske förklara vad som gör detta fenomen möjligt?? Sänd mig ett PM bara så kan vi prata. Jag har digitalkamera. Så jag kan ta bilder så det syns vad denna dvd innehåller..

MVH
Tobbe

(Jag har försökt förbättra mig med indela texterna. Hoppas detta långa inlägg blir förståerligare. Det tog lång tid att skriva.)





Driver Mayros hifidagis

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/02/02 :  17:13:22  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Jo just det...Och tomten finns...
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/02/02 :  17:59:59  Show Profile Send vincent a Private Message  Reply
MartinH: Efter att du lyssnat på Denver 141 kommer du att tro på Troll oxå!!!!! Det har jag börjat göra. Den fullkommligt knäckte min Engelska testvinnare för 10000kr, jag sitter nöjd med Denver 141 här hemma nu och upplever detjaljer och djupbas som aldrig förr. Du är välkommen att lyssna när du vill.*ler*
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  18:10:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag bad inte om förnedring ifrån handlare.
Men då du själv sätter ut hakan så bjuder jag in dig att besöka mitt hem. Ta med dig dit bidrag till hifi sverige så ska du få äta upp dessa ord med råge. Jag bjuder också in alla medlemmar till mig samtidigt som vill se en handlare förnedras av en Denver...

Min gissning är att hifiart inte vet vad en Licens onedac är tydligen. Om jag läst det namnet som är starkt förknippat med peter forsell dacarna så hade nog inte jag ens drömt om att skriva förnedrande inlägg till kunder.
Andra mera kunniga skulle nog mera ställa sig frågan över hur det är ens möjligt att i samma mening ens skriva dom namnen...

En del fattar inte då man bör vara försiktig tydligen..Om någon skriver som jag gjort skulle jag helt klart slagit in backen och undrat saker.. Inte skrivit dåliga förlöjligande inlägg..

Men härmed är du inbjuden. Jag kan stå för mat o logi i vänskaplig ton. samt att jag också härmed bjuder in en panel som är domare till denna drabbning..
Min spelare behöver inte vinna detta. Bara spela mycket mycket hög nivå.. Din spelare MÅSTE vinna MartinH...

Jag tror du har denna gång bitit dig i svansen... ibland är det klart bra att inte göra inlägg.. OM jag "losar" detta så betalar jag din soppa min vän.. om dom som lyssnar säger det inte föder frågor så kallar vi det för att jag "losar"
Så har du inte så många undanflykter....

Hoppas alla dina kunder ser detta nu så dom läser svaret sen då dommen faller ..
Jag kan sova gott. tro mig.. mycket gott...Jag behöver inte bevisa något. men du har en del nu att stå upp för..Förlöjliga kunder?hmm. fast man skriver som jag gör.. tyder nog på något det tror jag..

Du är inbjuden!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2005/02/02 :  19:34:59  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Trevlig läsning.
Kommer att inhandla en Denver DVD i morgon om det finns några kvar.
Mycket spännande och intressant det här.
Om det här blir bra så tror jag på tomten igen i morgon. ;-)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  19:46:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
För tvivlare som inte tror det finns grund att tro mina påståenden kan ju snabbt och billigt bara gå till närmaste siba. Ta med er 500kr. Köp er en Denver modell 816 som dom säljer ut just nu. Det är ju öppet köp. så det är bara att lämna tillbaks den efter provspelning... Gör detta så kommer ni garanterat tro mina ord mera..
Jag säger igen.. JAG SÄGER INTE DET ÄR DET VÄRSTA OCH BÄSTA SOM FINNS!!!!!
Men dom föder en viss "debattkänsla" hur fasiken man än anser deras nivå är.

Jag tror också ett forum som detta är till för att debatera saker som detta på? Så jag tar chansen att skriva om detta. För sjukare än detta har jag inte upplevt någonsin.

OCH JAG SKULLE SOM NI FÖRMODLIGEN TRO JAG VAR EN TOTAL IDIOT OCKSÅ!

Vi köpte en sådan 816 idag till min dotter eftersom jag stal hennes spelare för vidare expriment..

Men eftersom vi alla bor på olika sidor av landet så kan inte alla höra den nya omoddade hos mig. Men att köpa en och prova kostar nada. Efter prov är det bara lämna tillbaks.. Sen förstår läsaren mera varför jag är så förbaskat undrande...

Nu skall lödpennan fram. Nätbrunn dit. Och allt skall sättas fast hermetiskt inuti i den nya Denver DVD816..Sen får man se om det ryker till eller kommer toner.
Men redan ifrån start så är jag faktiskt rätt nöjd..

Om jag säger så här. Jag tänker inte köpa en enda cd för dyra pengar..
Besök er sibahandlare innan dom är slut. det är mitt råd till alla som inte har råd med dyra saker..
Och för er med dyra saker så kan det vara skoj att höra i alla fall. Dom är säkert inte bättre än allt ni redan har.
Absolut inte. Men dom framkallar ändå den frågan hur det kan vara möjligt..Mina ögon är stora här. Och hakan hänger rakt ner.

Och jag förstår ännu mindre nu än i förmiddas.

HUR KAN DOM TILLVERKA NÅT SOM DETTA FÖR UNDER 500kr...
Det är den stora frågan på denna tråd. Inte om det är världens bästa spelare.
För pengarna måste det helt klart vara den bästa spelaren som någonsin gjorts.. Pengarna är 500Kr. Inte 50000kr.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2005/02/02 :  19:58:56  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Jag är tyvärr en nybörjare när det gäller att modda. Hur gör man en nätbrunn? Hur påverkar det ljudet?
Kan du förklara spelarens för resp. nackdelar?

mvh Leif

Edited by - Leif B on 2005/02/02 20:05:02
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  20:35:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Hej leif...
Jag spelar just nu den nya spelaren som sälj ut för den fantastiska summan av under 500kr..
Den BEHÖVER inte ens monteras nätbrunn på för du skall förstå vad jag försöker skriva om här.
Hur dom har fixat så dom spelar som dom gör begriper jag inte. Men spelar gör dom. Och det med eftertryck på highend då man beskriver ljudet..

Ljudbilden är megastor och helt lös utan begränsningar i sidledd..
Om något finns på denna oinspelade Denver dvd816 är till nackdel. Eller om man säger mera önskvärt så är det djupledsinfot.. Men det finns inte direkt på någon 2 timmar gammal spelare..

Men redan ifrån första tonen så är det upplöst samt mjukt. Inte nått inlåst alls. Skulle jag beskriva ljudet mera exakt så skulle man lätt jag börjat att beskriva en mycket mycket dyr spelare.. Köp en. ta hem den ock lyssna.
Tro mig. Jag hade aldrig gått ut med detta om Denver om jag vore rädd att bli ertappad med att ljuga. För ALLA kan kolla mina påståenden utan att lägga ner en enda kr.. Dom köps ju på öppet köp med 30 dagar retur rätt... Så risken att kolla upp om jag svamlar är obefintlig..

Jag hävdar INTE säger jag igen detta är den bästa spelaren i hela värden. Jag hävdar INTE den slår ut allt. MEN
Jag hävdar den föder massor med frågor. Och jag skulle inte bli förvånad om det står en bunt cd spelare till salu snart på hifimagasinet..

Även rätt dyra historier såvida ägarna går efter ljud och inte bara märke.

När jag tar o sätter dit min nätbrunn kan jag fota lite hur jag gör så du kan se per foto.. En lödpenna samt en plåtsax behövs. En nätbrunn sälj på vilken claes olsson som helst.. 18 kr kostar den.
Sedan om det gåt att koppla förbi filter osv vet jag inte ännu. Inte heller om det går att koppla in strömen direkt på kortet. Det är nog tveksamt med mina kunskaper. Men jag skall anlita en här på forumet som förmodligen också köpt en idag av dessa spelare.. Han har också en Musical fidelity på väg hem.
Han är kunnigare än jag på sådant...

Men jag säger igen. Köp en och lyssna på dom. Det är bara att gå tillbaks med den sedan.. Frågorna kommer garanterat hur det är möjligt..
Sedan om det är för ljust eller för mörkt är ju upp till smaken man har.. Men stor lös o enorm storlek på ljud kommer man märka. Samt en fin fin upplösning..samt renhet...

Ett ord..
PROVA! och förundras.. Och ställ frågan som jag sitter med. Hur fan är det möjligt?. Är det en tillfällighet? är det bara turligt i dom system dom provats dom just passat in?. Eller gör dom samma sak överallt???

Hoppas andra kommer med åsikter och också provar dom.
Liten noti som en sa idag per tel. Det står tydligen
Made in china bak på dom.. Dom kanske har snott nån sak igen dom rackarna.. Som red rose grejorna.. Skrattar gott...Vem vet.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2005/02/02 :  20:39:52  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
Kul läsning Mayro.

Lät denver spelaren bra redan innan moddningen eller är det själva moddningen som let till välljudet? Min Pionere 525 lät inte bättre än min tehcnics spelare när jag köpte den. När jag nu på nytt försökte provlyssna visade det sig att den vägrar spela cdskivor samt låter skumt innan den spottar ut skivan. Men DVDspelar den i alla fall som vanligt.

tja jag kanske skall omvärdera mina sparplaner för den tilltänkta dyrspelaren jag såg framför mig i min framtida stereo

Jag han inte ringa för att få reda på vad voodoo 995:- var men slår nog en signal ändå när jag får tid över.


/Overhang

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/02 :  20:50:23  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
mayro> Och du blindtestade naturligtvis mirakelmaskinen mot de andra?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  21:03:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Den nya spelar sjutton redan BÄTTRE än den moddade... Och den moddade lät bra. Så denna kommer nog bli en rysare..
Jag var just och bytte ut nätkabeln i filtret här. Jag var tvungen att köra en jorma jpc2,5 där tills jag fick en kabel tillbaks. Så nu kom det mera värme i ljudet igen. Och jag säger utan att blinka Denver ger alla dessa pioneer osv storstryk hur lekande lätt som helst.. Börja betydligt högre upp i ljudförmedlare tror jag är ett krav utan att blinka.. Men köp o prova.. Du blir inte besviken.

JAG fattar noll här. det är totalkortis. under 500 kr! Och jag saknar inget....Så jäkla musikaliskt så det bara kan vara.. Stenkul samt angagerade... men helt sjukt..
Jag trode aldrig jag skulle skriva ordet Denver på ett forum. Men ni som köpt silver resolution vet jag inte svamlar då jag berättade om dom. Detta är samma sak.
Det låter otroligt alltihopa. MEN det är totalsant.

En trevlig kille ringde nyss och frågade om jag drev med folk... Som ett kul skämt.
Jag önskar det var så. För då hade alla bara garvat lite o tyckt det var rätt kul i stället för att undra om jag är klok...
500kr så vet ni sanningen. Köp och berätta hur dom spelar hos er. Jag är så jäkla nyfiken. det var någon på annan tråd som använde ordet placebo. Jag vet inte om det ordet är rätt här.
Men sjukt är det hur fan man än vänder på detta.
HIGHEND DENVER... Larvigt!.. Men fasiken tror jag det är sant. och för ynka 500kr..gud om ni kunde höra ljudet här just nu. Då hade danken rasat ner och knockat er...garvar...
Jag gissar siba kommer sälja ett par Denver 816 i morgon. Men jag tror dom inte får tillbaks så många av dom inköpta faktiskt. Inte i alla fall dom som söker en billig spelare...där bärs nog dom endast en väg.. DVS ut ur butiken...

(Nu undrar jag om jag snart får frågan om jag ska bli säljare på siba som angående signal cables)ler...Svaret är nej. Men att jobba på siba och få in highendfolk blir nog en anorlunda upplevelse för dom...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/02/02 :  21:11:34  Show Profile Send vincent a Private Message  Reply
I morgon bär det av till SIBA. Vi syns imorgon kväll Tobbe!
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/02 :  21:24:10  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
En fantastisk historia!
Jag ska köpa en imorgon! (Har lovat barnen en dvd till vardagsrummet så)

Jag kommer naturligtvis testa den både före o efter alla kul moddningar man kan göra på en sådan maskin! Ser verkligen fram mot detta!
Speciellt med tanke på att du har jämfört denna mot maskiner i betydligt högre prisklasser än min Teac/EC kombo

Ska verkligen bli spännande

Undras om man kan göra den balanserad? Och jag hoppas den har utnivå att driva mitt slutsteg (kör ju passivt försteg)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/02 :  21:28:29  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Ett hett tips!

Du kan ju byta ut fronten o skriva typ "KRELL DVD master ver 007" eller nåt

Kommer helt klart att impa

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  22:01:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Den har volymkontroll kom min fru och berättade aldeles nyss här. Inte nån höjdare direkt.Men den fungerar, men med stora steg tyvärr..
Jag har just kopplat om och kör direkt...

Men jag upprepar. Det är en 500kr spelare. Som ställer en hel del frågor. Det är inte världens bästa dvd.. OBS!!

Sen angående skriva nåt sexigt på den.. Jodu. Jag skall nu börja skruva upp den och se hur man kan göa med den. Jag vet via samtal den går att göra direktkopplad till nätet och få bort en massa skit i vägen..Såsom filter och massa kabeldragning. Sen går det ju efter detta att köra med mina klart ruggiga silver resolution kablar på den.. den har också massor med plats att sätta dämpmattorna på. Så lådan går också att göra dödare... Så det står nu på tapeten.

En kille som kopplade upp den via supra fick ett lustigt resultat.. Vi är flera som provar just nu som det framgår.. Han hade den med sig till en polare till han. Han fick resultatet att den blev tunn i kroppen i det systemet.. Men inte i sitt eget. Kompisen hade supra som inte är direkt dom mest högupplösande medans ägaren har som jag i kablar.. Så tyvärr kan jag inte nu säga ocm detta också gör sitt med massor av effekt eller om det bara blev en otroligt dålig kombo... Men det är första gången dom inte gått bra fast jag provat dessa spelare i flera system.

Nu har tråden lämnat ursprungsmodellen 141 som jag började prata om. Den lirar garanterat i allt man stoppar den numera. Ifrån början lät den långt sämmre med orginalkabeln. Så vi får se vad denna nya som kom hem EFTER mitt trådstartande..

Hoppas fler provar hur som helst så får man se om flera resultat kommer om hur det fungerar för andra än mig.. Jag ska nu bygga om min och kasta garantisedeln i brasan här.. 500 har jag råd att losa om det blir skit av detta..

Men det blir det inte tror jag. Men om den blir bättre än den jag från start trixat med får tiden utvisa..För allt om den nya är skrivet efter så kort lyssning. Jag skall försöka ge den i alla fall inspelningstid. sen i 24 timmar..
Om någon provar denna nya modell så skulle det va skoj att se vad ni tycker. Jag tror ni kommer tycka lika på en punkt i alla fall.
Att det är en fantastisk spelare för under 500kr....

Och CC.. Du kanske kan göra saker inne i den som jag inte kan. Jag skulle vilja byta RCA kontakterna också. samt sätta dit fina direktlödda kablar på den. Jag skulle vilja se hur jäkla långt den går att skruva upp... Jag misstänker den kan chocka flera än den redan gjort. Menar nu både den nya och den gamla..
Roligt att det dök upp en som faktiskt tycker det va kul att sätta tänderna i en 500kr spelare... Man borde döpa om tråden till Hur man moddar en skitspelare....
Eller varför inte som hifimusik alltid skriver.

500 klassen.. osv..

Hur som helst är detta en klassresa ifrån socialgrupp tre till att försöka till o med kasta ut en eller flera ur socialgrupp 1.. En del har redan fallit för min blygsamt fixade burk... Kan CC få flera på fall tro?? En teak kombo skulle va en fin troffe på väggen..
Glöm inte bara måla dit ögonen med kors i...
Om du vill kan jag per tel berätta vad jag gjort..den nya ser tydligen lika ut inuti som min gamla...



Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  22:29:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Vincent..
Jag har skruvat ur dotterns nya dvd nu. så snart är den nersövd och ligger på bordet för ingrepp... Så i morgon vet vi hur uppvaknandet gått.. Antingen ryker det till. eller så reser sig Denver .
Vet du Vincent.. Lena kom just och sa att denvern som du o jag har varsin redan hade volym!!! Jag har ägt skiten i åratal och hade inte en aning om detta...skrattar.... Så den går att köra som försteg den också..
Saliga äro dom som läser istruktionböcker.. Men vem i helskotta bryr sig då man lirar Denver? inte har väl jag g´jort det i alla fall...
Nu blir det cantate domino här hör jag. Lena drog igång utvärdering här...
Men vi syns i morgon..
Denna tråd bör nog flyttas ifrån recentioner tror jag. Jag skall be pac göra det. Denna hör inte hemma här. Detta är nåt annat vi avhandlar nu här. Men alla får gå in. Tråden ä öppen...

Leif D.
Köp dig en Denver 816 i morgon. Jag återkommer med resultat då man kan mixa med nätkabklar osv.. Jag kan också hjälpa dig med dom enkla ingrepp som flyttar denna billiga maskin till en nivå den inte skall kunna spela. Men den gör ändå.. Du kommer direkt höra värdet av bra ljud.. Allt du hör går att få fram mera..Massor med mera. Så orginalspelaren är bra. Sendan blir den ruggig helt enkelt..
Att ha en bunt spelare över 10000 kr är bra troffer. Men att ens kunna säga ordet Denver i samma rum som Peter bremens licens one och dominos digitalkabel osv. är den sjuka biten. det är i vilket fall man gillar dessa saker eller inte spelare som kostar med ägarens driverk 130000 brutto berättade han.. Då fick hans kombo stryk på blåsinstrument och röster... . Och kunde ha levts med ansåg han...
Och den modellen är inte lika bra som den lite nyare med mycket billigare 141...

Om någon tror det var jag som sa denna sak. det var ÄGAREN till denna fina kombos ord...(Han borde bytt med mig ju ler)

Om du vill ha hjälp så säg till..Dom väger inte så mycket så dom går att sända billigt. Den blir lite tyngre då du får tillbaks den iofs. Men det är nog bra ett kilo ca tror jag... Inte mer..

Vincent. Glöm inte mera dämpmattor bara.. dom tryter i lagret.




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2005/02/02 :  23:17:46  Show Profile Send kme a Private Message  Reply
Maryo, hör att du är i toppform med dina inlägg dom är riktigt roliga att följa. Det lär nog bli fler som vaknar upp och ser sig om! KME

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/02 :  23:43:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
jajamenasan. Här löds det och klipps för fullt.. Denna DVD ser lika ut som min äldre modell. Lite skilejer mellan dom på layouten på kortet vid utgångarna. Även en aning kortare vägar på kortet på nätdelen. Så därav att den kanske låer väldigt bra ifrån start. Dom har kortat ner signalvägarna avsevärt.. det kommer bli ruggigt roligt att se varhän detta barkar..
Jag minns stegen den andra tog. och denna börjar snudd på samma nivå som min klara gamla dvd..
Sen klappar man in dom kanonbra silver resolution nätkablarna i den.. I morgon em finns nog det mesta om vilket håll detta går klart.. Jag tror på detta. Och om CC kan löda dit finare kontakter osv så får han den nog ännu bättre. Där har jag min begränsning tyvärr.. Men får jag inte hjälp med det så ger jag mig på även detta sen då det första steget är uppvärmt o klart..

Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/02/02 :  23:51:28  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply
Du säger att din nya Denver 816 omoddad, spelar bättre än din moddade Denver 141. Rätt uppfattat?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/02/02 :  23:56:25  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Mycket intressant läsning mayro! Kul erfarenhet, och en frisk fläkt att våga skriva om det här på HF.nu

Om du bara kunde skriva lite kortare inlägg skulle man orka läsa alla efterföljande inlägg också

quote:
mayro> Och du blindtestade naturligtvis mirakelmaskinen mot de andra?


BT BT BT. Får man inte berätta om erfarenheter om de inte är sprungna ur ett korrekt utfört blindtest? Yawn

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/03 :  00:08:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
nej. Men den spelar med samma typ av ljud... Sen då den får en nätsladd av klass så...

Men man kan direkt få uppfattningen om hur den spelar även sen. fast det står väl rätt klart att det blir stora skillnader då den får ström via en sladd som bara den kostar som 6 denvers...Självklart..

Samt att man tar bort en stor strömbrytare och kablar inuti...
Men jag har inte kollat klart ännu i den. Så hur den blir vet jag inte än som sagt.. Men att den förmodligen blir bättre tror och hoppas jag. detta för den var så mycket närmare ifrån start..
Men det visar sig nog. För 500 provar jag gärna som sagt..
Kan den gamla bli som den blev så vore det väl skit om denna inte blir åt samma håll.

Men den slog direkt som nu till med stor ljudbild osv.. Så alla egenskaper finns där. som sedan blir större o bättre..
Men den är närmare min omgjorda så kan man väl säga så blir inga missförstånd här.
I morgon kan man säga hur den blev efter modd. Men den ska sedan lira i en vecka på repeat med brännskiva innan den sista lyssningen blir och omdömme kommer...

En skillnad i min äldre och denna är att sladdstumparna som kommer ifrån startkontakten är inte så fina som på den äldre modellen..
Det var teflonisolerade kablar med förtennade ledare där.. Tur jag spart den kabeln som blev över så jag har till nätbrunnen på den nya..Jag skulle nog velat haft en ren silver där. Men det duger..

Om man inte hittar sådan kabel så kan man ju ta lite Van den hul kabel ifrån en högtalare. Dom är ju med i alla fall förtennade ledare.. Inte för jag vet om det gör skillnad på den biten. Men allt gör småsaker. Så det bidrar nog också kan ja tro,..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/03 :  00:16:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
AYN..
Jag trodde ett forum var till för att skriva om saker. dyra som billiga. Så jag tog chansen.
Men jag vet man blir totalt nersablad. Men som sagt. Jag har inbjudit till kamp om någon vill ifrån den firman som hade åsikter osv.. Om man tror jag skulle skriva om Denver i samma mening som licens one samt purist dominus osv..
Så korkad är jag inte..

Men detta är inte skrivet för att bevisa något. Utan för jag är så förbaskat förvånad. och inte förstår VARFÖR och hur detta kan gå..

För ingen är väl så jäkla korkad så han tror jag skulle vilja att en jäkla Denver spelar här.
Jag skulle väl hellre ha något som impar även om det skulle va larvigt att tänka så..
Så därför efter så många som frågat per mail osv så tänkte jag.
"Skit samma" ut med det. så får folk själv se/höra vad en skitspelare för 995 kr kan göra. Att sedan det kom in en ny modell efter första trådinlägget var inget jag själv knappt visste. Lena köpte den för att ersätta den jag snodda av vår dotter ..
Nu har jag snott den också....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/02/03 :  01:17:00  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Nån gång ska syster min få lämna tillbaka min Kodak/Philips CD så den kan få gå en match mot Sony CDP-XA3000ES & Pioneer Dv-575:an...jag undrar om det inte kommer bli rätt jämnt...(?)
Sonyn klår iaf Pioneeren på CD-plattor, men hur mkt är det egentligen som skiljer en gammal CD som Kodaken mot dessa, måste jag få veta bara hon låter mej "låna tillbaka" den ;-)

Minns inte att Kodaken nånsin lät illa eller trött...men Sony 3000ES
har ju mer som gör den go' än enbart gött ljud ;-)

KUL Mayro, jätteskoj att läsa din story!
Jag kanske ska ta och låna hem nån billig DVD från mitt jobb...om så bara för att testa denna sak lite mer som du gjort;
"Vad finns att hämta ur en 'sub 1000 kr' DVD?" typ...


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/02/03 01:20:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/03 :  02:54:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Edison.

Jag har inte en enda susning alls. Jag har aldrig förut i hela mitt liv ens funderat på hur billiga saker låter. Detta var en ren slump.. Så jag vet absolut inte ett någe ens...

Sen har väl en sagt angående dessa dvd som finns att dom han har provat ut för mellan 1000 och uppåt 6500 har inte låtit bra. Bara denna denver som han hört för dom priserna.

Hur som helst. Nu står den omfixade nya och bränner in här. Och Accupasen är inkopplad igen. Jag klara inte rör helt enkelt. För hårt o kallt ljud för min smak...Det måste va nåt fel då rör får stryk. Jazz lirar rören bra som fasiken. Men rock går bara inte. ACDC skrek som en gris man avlivar med en tandborste.. Det går bara inte..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/02/03 :  08:51:53  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
ACDC skrek som en gris man avlivar med en tandborste

Jag får hysteriska skrattanfall av din uttryck. Nu får du sluta.

MartinH, jag reagerade som du i början. Fast i tanken. Jag hade aldrig skrivit det eftersom jag inte vill klanka ner på produkter som jag inte hört. Har haft denon 2900, denon 3800, pioneer 668, pioneer 575, philips 963sa bla Ingen av dessa
kan spela musik. När jag blev inbjuden till mayro suckade jag
när han snackade om denver dvd-141. Sen resten av dagen spisades det musik som aldrig förr. Denna spelare är inte "the wholy grail" men den spelar ut ovan nämnda.
Modigt att starta denna tråd. Killen som sa att jorden inte är platt var också modig.
Jag hade inte själv startat denna tråd. Fast där gör jag fel
för forumet är till för att dela erfarenheter.

EDIT: måste tillägga att denvern jag lyssnade på var modifierad för 100kr jobb utfört på 1-2timmar. Med en bra nätkabel.

Edited by - Per100 on 2005/02/03 10:58:22
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/02/03 :  09:20:43  Show Profile Send mapem a Private Message  Reply
Hej på er, nu hoppar jag in. Jag är benägen att tro på dig, mayro.

Jag har nämligen en DVD-spelare vid namn United och jag tror den har samma innanmäte som Denver. Namnet utanpå beror på var den säljs. Min DVD-spelare köptes för ett år sen för den ohemula summan av 1395 kr för att ersätta den gamla videon som började fungera dåligt. Och den sitter nu under TVn i ett annat rum än det där HiFianläggningen finns, och gör utmärkt tjänst som DVD-spelare.

Självklart testade jag DVDn som CD-spelare också, nyfiken som jag är. Och jag blev faktiskt chockad över ljudkvaliten jag med. Den har ett ljud som man kan känneteckna som rakt på, engagerande, lite rått, spelglatt. Kul helt enkelt. En ganska charmerande upplevelse. Någon förfining är det inte tal om. Men det är ändå den näst bästa CD-spelare jag har haft hemma!

Den slår dock inte min Naim CD3. Naimen har alla de där egenskaperna som att vara rakt på och spelglad och engagerande, men har dessutom "djup" och "förfining" och "mellanrum" och allt möjligt sånt som är svårt att sätta ord på och som gör den till en så underbar spelare.

Alltså, finesserna saknas hos den simpla DVD:n men spelglädje och raktpå-känsla finns i övermått. Den var mycket roligare att lyssna på än den halvdyra Technics CD-spelare jag hade före Naimen och som nu är på landet. Jag tror att om jag måste sända Naimen på service ellr om jag kom på obestånd och måste sälja den skulle jag hellre ersätta den med den billiga DVD:n än med Technics-spelaren.

En stor nackdel är dock att DVD:n är irriterande slö när det gäller att starta och byta spår.
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000