Author |
Topic  |
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:25:31
|
äh, skitsamma, detta leder inte till nåt.. tyck som du vill, bryr mig inte.. men en fråga, är du en vuxen person??=)
sitt i budget träsket ni, jag var där å letade ett tag innan jag började på "allvar" det är fan inget roligt man hittar där ändå..
gör vad ni vill... |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:26:30
|
quote: Originally posted by tek
tycker nog att beskylla nån för att ha "personliga problem" är ett betydligt grövre påhopp än nåt jag någonsin sagt. för övrigt får man faktist ha olika åsikter om förstärkare, men jag kan åtminstone förklara varför jag tycker som jag gör, hänvisa till tester, lista olikheter mellan förstärkare, för och nackdelar, nåt NI inte klarat av hittils.
hänvisa till en beg förstärkare? visst, om du IDAG kan lista en som säljer den - i nyskick - för det priset. annars är det helt ointressant. dessutom finns alltid en risk med att köpa beg, spelar ingen roll hur bra nåt är fungerar det inte så fungerar det inte och då är man stekt.
du jämför alltså en förstärkare i en viss prisklass, med en förstärkare från en helt annan prisklass. det tycker jag är lågt. och igen, ologiskt.
det kan jag men till skillnad från dig låter jag andra bedömma om jag har rätt eller inte, men det var väl klart inte det svar du ville ha ?? ledsen att jag inte gillar NAD och det är det fler som inte gör, vad skall du göra med dem ??? dumpa i hamnbassängen. Det finns ett namn på din sjukdom!! storhetsvansinne |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:29:19
|
ah nu kommer det fram! den XXXXXXXXXXXXi robin fischer tittar fram och visar XXXXXXXXXXXXXXXX! "sitt ni där i budgetträsket" en nedlåtande kommentar som visar vad han egentligen tycker! ändå, trots denna inställning så väljer han att gå in i en tråd med den glasklara rubriken "ta fram bästa budgetalternativet" trots att han egentligen AVSKYR allt vad budget heter!
sen kommer hans support-polare farande och beskyller MIG för att ha storhetsvansinne, jag som gladligen ägnar mig åt budgetprylar =)
ni är rätt komiska grabbar! |
din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer. |
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 14:51:15 |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:32:21
|
ah nu kommer det fram! den lilla elitisten i robin fischer tittar fram och visar sitt fula tryne! "sitt ni där i budgetträsket" en nedlåtande kommentar som visar vad han egentligen tycker! ändå, trots denna inställning så väljer han att gå in i en tråd med den glasklara rubriken "ta fram bästa budgetalternativet" trots att han egentligen AVSKYR allt vad budget heter!
sen kommer hans support-polare farande och beskyller MIG för att ha storhetsvansinne, jag som gladligen ägnar mig åt budgetprylar =)
ni är rätt komiska grabbar!
den enda komsiska, dessvärre tragiskt komiska figuren är du själv. Här kommer en budgetvariant Klockradio 300 kr Öl 2.700 kr |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:33:33
|
XXXXXXXXXXXXXXXXsom om inte det är påhopp då.. sade jag nåt sånt personligt till dig kanske? skärp dig.. XXXXXXXXnej jag avskyr inte all budget.. Nad är säkert ett bra alternativ.. cambrdge med.. det är du som retar upp stämmningen med att hoppa på alla som inte tror på allt vad tidningarna skriver å att nad är bäst i hela världen.. |
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 14:52:39 |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:36:36
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
xxxxxsom om inte det är påhopp då.. sade jag nåt sånt personligt till dig kanske? skärp dig.. XXXXXX nej jag avskyr inte all budget.. Nad är säkert ett bra alternativ.. cambrdge med.. det är du som retar upp stämmningen med att hoppa på alla som inte tror på allt vad tidningarna skriver å att nad är bäst i hela världen..
Hur ska man bära sig åt för att ta bort sådana XXXXXXXXXXXXX??? |
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 14:54:20 |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:38:18
|
vända ryggen till larsho.. jag lämmnar denna diskussion.. tek får som alla andra tycka vad han vill.. men man ska ju inte behva blir förbannad å ojja sig å trycka ned andra bara för att man inte litar på tidningar osv..
låna hem är det enda som funkar.. |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:41:50
|
i övrigt tycker jag ni är väldigt off-topic med era inlägg. försök hålla er till det vi faktist diskuterar, jämförelser mellan olika budgetalternativ. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX |
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 14:56:54 |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:42:49
|
tek, får man fråga varför du surar över att jag från började sade att jag inte litar på tidningar?
och, hur gammal är du egentligen? |
 |
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:48:28
|
Vad det kan uppstå känslor för små och tämligen obetydliga grejer..Kan man inte bara respektera att man tycker olika? Kul att alla inte tycker lika tycker jag! Men man behöver inte bråka för det! |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:49:40
|
du kanske kan förklara för mig vad du, som bevisligen avskyr budgetalternativ och tycker "det inte ger nåt" gör i denna tråd? vad tillför du? menar du på fullt allvar att en som står i valet och kvalet och ska köpa stereoprylar och har en snäv budget blir hjälpt av uttalanden som "budget ger ingenting" ? menar du att du HJÄLPER folk med dina uttalanden? är det konstruktivt? du kanske känner dig lite duktig nu när du kommer med massa nedlåtande kommentarer?
förstår inte vad du gör här överhuvudtaget. skäms.
Syftar du på Robin ?? jag har aldrig sagt att budetalt. är förnedrande, men även du måste inse att det finns andra produkter är NAD oavsety om du vill eller inte, inse det !!!!! För övrigt litar jag mer på Robins råd än dina, som egentligen inte är några råd från dig själv, eftersom du bara kan handla efter tidningars rekommendationer, synd man inte jobbar med tv-reklam, då hade man kunnat ha sålt många prylar till dig, för inte kan väl en halv miljon tv-tittare ha fel ??? |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:50:19
|
jag tycker inte heller man behöver bråka. men slänger man ur sig grejer som "nad är bara skräp" är det på plats med en förklaring vad man menar. att sen aktivt delta i en tråd, om något man egentligen avskyr och ser ner på är i mitt tycke väldigt märkligt agerande. nej låt oss som VILL hjälpa och som KAN diskutera, utan att kalla folk "idioter" eller beskylla dom för att ha "personliga problem", i fortsättningen få diskutera i lugn och ro.
tror det blir bäst. |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:52:23
|
det är stor skillnad på tv reklam och faktista, omfattande tester, av nationell och internationell expertis, år efter år.
detta väger ofantligt mycket tyngre än nåt du nånsin slänger ur dig, du har ju hittils inte kunnat förklara varför du inte gillar nad's grejer, och du har haft 3 sidor med inlägg på dig. inte ett ord.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX |
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 15:00:04 |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:52:50
|
tek, jo varför inte är för att jag vet att alla tidningar e inte helt ickeobjektiva alltid + att det är ju via deras smaker å öron de bedömmer å skriver...
dessutom, så talade du om att man inte kunde bedöma en produkt i en affär pga dess lyssningsrum å kablar å etc..
är det lättare att bedöma via en tidning?
det är ju naturligtvis upp till var och en å tola som de vill..
men okej, lägg ned pajkastningen å sandlådestilen nu..
tek, varför är du så inne på att lita på tidningar till 100%, de som skrver upplever ju det troligtvis annorlunda en tex dig eller mig.. |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:55:00
|
jag tycker inte heller man behöver bråka. men slänger man ur sig grejer som "nad är bara skräp" är det på plats med en förklaring vad man menar. att sen aktivt delta i en tråd, om något man egentligen avskyr och ser ner på är i mitt tycke väldigt märkligt agerande. nej låt oss som VILL hjälpa och som KAN diskutera, utan att kalla folk "idioter" eller beskylla dom för att ha "personliga problem", i fortsättningen få diskutera i lugn och ro.
tror det blir bäst.
OK det var onödigt att kalla dig "idiot" sorry, jag har heller aldrig sagt att NAD bara gör skit, ja sa bara at jag inte har hittat en produkt från dem under 10.000 kr som låter bra, och det står jag för, hoppas det är OK för dig ?? annars sorry för de hårda orden men det var bara för att du skulle inse att det finns de som inte tycker som du och anser att en del NAD produkter är skräp. Liksom du tycker det finns andra, OK ?????????????? |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 14:57:20
|
har man en snäv budget, så gäller det att hitta alternativ inom ungefär samma prisklass, detta har visat sig inte vara så lätt då ingen av er har kommit med nya alternativ till nad's prisvärda modeller.
istället hänvisar ni till nån, betydligt dyrare, modell som är bättre, förutsatt att man hittar den begagnat.
detta håller inte.
prisvärda begagnade produkter är ofta en äldre variant, det är lättare att hitta hk's förra och förr-förra modell begagnat, än den senaste. det är lättare att hitta en nad340 begagnat, än en nad350.
detta gör att köper man nåt begagnat, så kan man INTE lyssna på den, dom som säljer begagnat vill göra en snabb affär, utan krångel, det är inte tal om att 'låna hem o provlyssna' eller liknande. det kan man glömma.
alltså går rådet 'köp begagnat' stick i stäv med rådet 'lyssna först'.
att det sen finns andra svårigheter att köpa beg vet vi ju sen tidigare.
slutsatsen är: jämför nya produkter, inom ungefär samma prisläge, med ungefär samma funktioner.
hittils har INGEN av er kommit med alternativ till NAD. ni har alltså misslyckats. |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 15:01:18
|
har man en snäv budget, så gäller det att hitta alternativ inom ungefär samma prisklass, detta har visat sig inte vara så lätt då ingen av er har kommit med nya alternativ till nad's prisvärda modeller.
istället hänvisar ni till nån, betydligt dyrare, modell som är bättre, förutsatt att man hittar den begagnat.
detta håller inte.
prisvärda begagnade produkter är ofta en äldre variant, det är lättare att hitta hk's förra och förr-förra modell begagnat, än den senaste. det är lättare att hitta en nad340 begagnat, än en nad350.
detta gör att köper man nåt begagnat, så kan man INTE lyssna på den, dom som säljer begagnat vill göra en snabb affär, utan krångel, det är inte tal om att 'låna hem o provlyssna' eller liknande. det kan man glömma.
slutsatsen är: jämför nya produkter, inom ungefär samma prisläge, med ungefär samma funktioner.
hittils har INGEN av er kommit med alternativ till NAD. ni har alltså misslyckats.
Jodå, Primare A-10 kan du köpa demoex. för cirka 7.000 kr och i begagnat "nyskick" för 3.500 kr max 4.000 kr, så säg inte att jag inte har lyckats, låt mig ställa en motfråga, om man har cirka 4-5 tusen kronor att spendera på en förstärkare, vilken skulle du rekommendera ?? |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 15:02:14
|
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ekman! Skärpning!
Pjotre
|
Edited by - Pjotre on 2002/10/14 15:04:54 |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 15:03:46
|
Okej pojkar. Ni får chansen att styra upp denna tråden och debatten själva. Jag har varit inne och tagit bort en hel del dummheter från båda sidor i debatten. Ägna nu eran kraft åt att ta fram flera bra budgetalternativ som topicen säger.
Får jag se ett endaste snedsteg till i tråden låser jag dem bums. Och härmed utdelas ett antal feta gula kort till er.
Pjotre
|
 |
|
Naimare
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 15:18:07
|
Ett begagant LP-alternativ (kanske inte så neutralt men väldigt roligt)
Rega Planar 3 med Linn K18 pick-up (2000 - 2500 kr) Förstärkare Naim Nait 2 (2500 - 3000 kr) Linn Kan I eller II + Kan II stativ (3000 kr) Högtalarkabel Naim Naca 5 (500 kr)
Totalt 8000 - 9000 kr |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 15:25:31
|
[quote]Originally posted by Pjotre
Okej pojkar. Ni får chansen att styra upp denna tråden och debatten själva. Jag har varit inne och tagit bort en hel del dummheter från båda sidor i debatten. Ägna nu eran kraft åt att ta fram flera bra budgetalternativ som topicen säger.
Får jag se ett endaste snedsteg till i tråden låser jag dem bums. Och härmed utdelas ett antal feta gula kort till er.
Pjotre
Pjotre
Jag är den första att sträcka ut handen till tek, sorry för alla hårda ord, det är bara att hoppas att han tar emot den. Mer kan jag inte göra, ibland blir man upphetsad, men brukar sällan mena så mycket med man säger |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 16:02:44
|
detta håller inte.
hittils har INGEN av er kommit med alternativ till NAD. ni har alltså misslyckats.
Hmmm tycker tek har blivit väldigt tystlåten !!!! vadan detta ??? |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 16:12:37
|
hej igen... var ute på lunch
jo det är lugnt med mig, no hard feelings. kan förstå att det kan hetta till ibland det e ingen fara.
hittade ingen beg primare a-10 på hifimagasinet.com och den fick 3/5 i what hifi hehe.  |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 16:17:30
|
hej igen... var ute på lunch
jo det är lugnt med mig, no hard feelings. kan förstå att det kan hetta till ibland det e ingen fara.
hittade ingen beg primare a-10 på hifimagasinet.com och den fick 3/5 i what hifi hehe. 
jaja, så var det där med tidningar, har själv en Primare A-10:a och den är bättre än många i den prisklassen, oavsett vad engelsmännen tycker, men om man har 4-5 tusen kr att spendera på en förstärkare, vad skulle du föreslå??? |
 |
|
Topic  |
|