HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bybee purifiers
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/14 :  23:14:28  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Morello

Om vi antar att Bybee brusar mindre (termiskt brus och hagelbrus) än motsvarande läng kopartråd, hur förklarar man då att det skulle brusa mindre än att inte ha någon Bybee elelr koppartråd alls.

Dessutom bör man betänka att det termiska bruset i en kabel med resistansen 0.1 ohm vid rumstemperatur(290K) ligger cirka 175 dB UNDER 2.83 volt. (redogjorde för det i en annan tråd)

Med en högtalare vars känslighet är 90dB/(2.83 volt) hamnar bruser 85dB UNDER ÖRATS TRÖSKELNIVÅ. Det är en marginal som heter duga. Att överhuvudtaget tala om brus framstår i mina ögon som helt absurt.

mvh

PS. har Jorma kontemplerat att det möjligtvis kan vara så att Bybee ger distortion? (en hypotes värd att pröva)DS.

Dom ger ingen hörbar eller mätbar distorsion. Om dom hade gjort det, så hade inte upplösningen ökat på det sätt som den gör.
Och det utan att det låter sämre. Tvärtom. En högre upplösning med distorsion är klart hörbar isåfall.
Det du läser inom elektronik kan inte användas till att förklara Bybee,s. Quantumbrus som det snackas om är inget hörbart brus, utan ligger alltså på kvantnivå. Det är ett brus som stör elektroner.
Vi snackar alltså inte om något brus som det ordet normalt används inom elektroniken. Utan det är en term som används av kvantfysiker.
Så om du inte har blivit kvantfysiker dom senaste dagarna, så kommer du inte att hitta något om detta inom ditt fack.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/14 :  23:19:24  Show Profile Send drgreen a Private Message

quote:
Originally posted by Jorma

Bybee Quantum Purifiers to eliminate high frequency distortion caused by RFI and other high frequency noise.

Om RFI kan jag inte hitta något på Bybee,s hemsidor, så det kan vara en dålig gissning från Schweikert. Dom arbetar inte på det viset om jag har förstått det hela rätt. Det är därför som Jack Bybee har valt att kalla dom för Purifiers istället för filter.

purifiers blir ju ungefär "rengörare" och filter ..hm kanske även kan filtrera bort bra saker? skillnaden är nog inte så stor semantiskt...
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/14 :  23:23:27  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by drgreen

quote:
Originally posted by Jorma

Bybee Quantum Purifiers to eliminate high frequency distortion caused by RFI and other high frequency noise.

Om RFI kan jag inte hitta något på Bybee,s hemsidor, så det kan vara en dålig gissning från Schweikert. Dom arbetar inte på det viset om jag har förstått det hela rätt. Det är därför som Jack Bybee har valt att kalla dom för Purifiers istället för filter.

purifiers blir ju ungefär "rengörare" och filter ..hm kanske även kan filtrera bort bra saker? skillnaden är nog inte så stor semantiskt...

Hade det varit på det viset, så hade dom inte suttit i Coltrane idag.
Jag har inget mer att tillföra i den här tråden, så jag avslutar här.
Goodnight boys and girls.

Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/10/14 :  23:58:32  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
Jorma,

Du är inte fullt på det klara med vad brus är om du tror att begreppet har olika betydelse för en kvantfysiker eller ingenjör.
Termiskt brus som jag talade om tidigare är en kvantfysikalsik effekt.
Jag skall nog börja med att definiera ström: Ström är elektronflöde per tidsenhet.

1 ampere= 5.24 *10^18 elektroner /sekund.

Termisk brus härleds till termisk excitation av elektroner.
Varje elektron får den kinetiska energin:

E=3/2*k*T , K=boltzmans konstant.

Vi ser att sådant brus inte excisterar vid den absoluta nollpunkten.

Hagelbrus härleds till det faktum att elektronerna är diskreta på en kvantfysikalisk nivå. Laddninbgsbärarna är allstå ändligt små elementarpartiklar. Hagelbrus försummas normalt såtillvida bruset inte genereras i komponenter med lavin-effekt såsom avalanche(lavin)-dioder och andra komponenter som bygger på lavineffekter. Optomotttagare är ett exempel där hagelbruset ofta visar sitt fula tryne.

För vidare studier kan jag rekommendera boken "Modern Physics", Blatt.
Boken behandlar den moderna fysiken, dvs kavntfysiken.

mvh\Joe

PS. Jag har studerat ganska mycket kvantfysik, så du behöver inte vara orolig för det och/eller spekulera i hurvida så är fallet. Du får gärna anstalta om förhör om så önskas. DS

Driver:https://www.sybariteaudio.se

Edited by - Morello on 2002/10/15 00:00:18
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/15 :  00:59:10  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Jorma,

Du är inte fullt på det klara med vad brus är om du tror att begreppet har olika betydelse för en kvantfysiker eller ingenjör.
Termiskt brus som jag talade om tidigare är en kvantfysikalsik effekt.
Jag skall nog börja med att definiera ström: Ström är elektronflöde per tidsenhet.

1 ampere= 5.24 *10^18 elektroner /sekund.

Termisk brus härleds till termisk excitation av elektroner.
Varje elektron får den kinetiska energin:

E=3/2*k*T , K=boltzmans konstant.

Vi ser att sådant brus inte excisterar vid den absoluta nollpunkten.

Hagelbrus härleds till det faktum att elektronerna är diskreta på en kvantfysikalisk nivå. Laddninbgsbärarna är allstå ändligt små elementarpartiklar. Hagelbrus försummas normalt såtillvida bruset inte genereras i komponenter med lavin-effekt såsom avalanche(lavin)-dioder och andra komponenter som bygger på lavineffekter. Optomotttagare är ett exempel där hagelbruset ofta visar sitt fula tryne.

För vidare studier kan jag rekommendera boken "Modern Physics", Blatt.
Boken behandlar den moderna fysiken, dvs kavntfysiken.

mvh\Joe

PS. Jag har studerat ganska mycket kvantfysik, så du behöver inte vara orolig för det och/eller spekulera i hurvida så är fallet. Du får gärna anstalta om förhör om så önskas. DS

Och vad vill du bevisa med det här Morello. Att du är duktig på att bläddra fram formler i en bok???
Och hur låter det ovanstående
Ursprungsfrågan från räven har du inte besvarat:
"Är det någon som har erfarenhet av bybee purifiers i högtalare av lite bättre sort."
Jag tar dom förklaringar som jag eventuellt kan få fram från Sten.
Och inte från en som är duktig på att hitta formler i böcker eller på internet. Vad hade du i den här tråden att göra överhuvudtaget.
Du har väl ingen erfarenhet av Bybee,s i högtalare av bättre sort
Nej, det var väl ormoljedisskussioner som ligger dig varm om hjärtat som du ville ha igång.
Det var mycket om ormolja i en annan tråd nyligen där du verkligen visade vad du går för. Jag ser dina formler som ormolja.
Och till sist är det inte hur något mäter som är intressant för en musik och hifivän. Det är hur det låter.
Och oavsett vilka formler som du lyckas skrapa fram, så kan du aldrig bevisa något för mina öron med sådant. Och jag vet att jag inte är ensam om att tycka på det viset. Så skärp dig nu Morello, och visa att du inte bara har teknisk intelligens. Annars kommer jag att betrakta dig som en ointelligent räknemaskin, som bara kan haspla ur sig formler och uttryck som ormolja. Och den andra versen som du nog har sjungit på ett hundratal gånger vid det här laget:
Peters Belts .......

Edited by - Jorma on 2002/10/15 10:04:19
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/10/15 :  01:13:32  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
Jorma, ditt inlägg visar på ett intellekt av helt oanade mått. Jösses, maken till oförmåga att föra en saklig diskussion har jag aldrig tidigare skådat. Du tar alla priser.

Försök istället att hitta några vettiga argument till varför Bybee skulle medge högre återgivningskvalitet!

quote:

Jag ser dina formler som ormolja.

Den var bra. Fysik är numera -enligt dig- ormolja.

Dina argument är så absurda att inte vokabuläret i språket kan beskriva dom.

Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2002/10/15 :  01:21:52  Show Profile Send LCohen a Private Message
quote:

Jorma, ditt inlägg visar på ett intellekt av helt oanade mått. Jösses, maken till oförmåga att föra en saklig diskussion har jag aldrig tidigare skådat. Du tar alla priser.

Försök istället att hitta några vettiga argument till varför Bybee skulle medge högre återgivningskvalitet!

quote:

har ingen aning vad detta bybee är för något. Men för en tid sedan så sade man att man skulle kvävas om man färdades fortare än 15km/h, jorden var platt och världens snurrade runt jorden.

Om nånting låter bättre så låter det bättre, oavsett om du kan definiera ström eller inte.

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/15 :  01:31:55  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

quote:

Jag ska förtydliga det som jag sa om dina formler. Det är ditt sätt att bevisa vad folk hör och inte hör som jag kallar för ormolja.
Detta är ett forum för hifi och musik. Du snackar enbart i tekniska termer som en räknemaskin. Och att föra en saklig debatt är inte att dra fram formler för att bevisa vad jag och andra hör. Ibland kan det vara motiverat, men du har inte förstått när du går över gränsen.
Eller du kanske har gjort det och drar fram dom därför att du borde veta vid det här laget att sådant som du håller på med ställer till en massa onödigt tjafs. Isåfall gör du det medvetet av något skäl.
Du kanske är road av det, men har du inte märkt att det finns många som inte är det.

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/10/15 :  02:13:21  Show Profile Send mag a Private Message
Varför kan inte Byee företaget själva tala om vad den inehåller det här hemlighetsmakeriet gör bara att trovärdigheten minskar kraftigt.

Vilken idiot* som helst kan fatta att det inte kan ha med militär hemligheter att göra, då skulle den inte kunna köpas i butik.

Skulle inte ta många dagar/veckor för nån intresserad konkurerande militär makt att ta reda på hur dom funkar och vad dom består av.

Jag tycker det verkar som dom försöker spela på att det är nån spännande militärhemlighet som man nu kan köpa hem, ska bli väldigt intressant att se vad slöjdskolan kommer fram till.

edit* inte riktat mot nån speciell utan mest ett uttryck, alla kan vara idioter ibland även jag, så slipper nån ta åt sig

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath

Edited by - mag on 2002/10/15 02:15:05
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/10/15 :  02:15:28  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
quote:
Originally posted by Tifosi

Ursäkta att jag frågar men vad är dessa bybee purifiers och vad skall man ha dem till?
Bara lite nyfiken..

Jorma,
Det finns som tur är människor som är nyfikna och undrar hur saker och ting fungerar.

Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/10/15 :  06:14:06  Show Profile Send JM a Private Message
Livliga diskussioner tycker iaf jag är både intressanta och roliga faktiskt. Jag är oxo skeptiskt till många nya tweaks som sägs kunna göra underverk för ljudet, men som ingen kan förklara varför.

Personligen så tror jag det är mycket mer psykologi än ngn vill erkänna inblandat i våra lyssningsintryck av nya apparater och eller div tweak-produkter...

Mvh/Janne

Mer blindtester !

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/15 :  06:31:50  Show Profile Send n00b a Private Message
Ähh jag tycker det kan vara ganska kul med formler och förklaringar ibland, men inte varje tråd ??? Och inte samma dravel helatiden. Alltså för mig som inte är så insatt så verkar det som att nåog driver en hetsjakt på Jorma. Han kan ju knappt skriva något förens det skall benas upp i små bitar och hackas på.

Alltså ni har snackat så mycket om IÖ och Morellos kunskaper och hur tekniskt kunniga dom är. Ja så kanske det är. Men Morellos eviga tjatande i vare tråd börjar väl endå bli förmycket.

Det är lite som om alla måste tycka likadant ???

Nu så har väl jorma ett företag där han säljer diverse prylar. Jag tror nog att Morello sågat varenda pryl han säljer ???? och detta sedan hifimagasinet !!!

Skall jag vara ärlig så bryr jag mig tillexempel inte så mycket om nu hans JPC-kablar funkar som ett filter eller inte (vilket också har bråkats mycket om) Jag hade lätt kunnat lägga dom 700kr eller vad dom nun kostar för 1.5meter enbart för att dom är snygga, kanske man till och med hört någon skillnad. Sen om nu den skillnaden går att mäta eller om det bara är jag som uppfattar det psykiskt det kvittar väl ?? Jag uppfattar ju den även om den är psykisk ??

Så kanske alla skiter i vad jag skriver, men en liten klapp i ryggen skall Jorma ha för jag tycker han verkar kunnig han med, kanske inte fysiker och ingenjör men inte fan skall man behöva vara ingenjör för att få tycka nåogt är bra ???!!!

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/15 :  06:37:59  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Nu läste jag nånstans att dessa var ändrade eller uppgraaderade, men i high fidelity från 200 stod det så här.

Enligt high fidelity kommer teknologin från ett "topphemligt ubåt projekt" ala 16 miljarder dollar. Med filtrena monterade på batteridrivna dc kretsar skulle avlyssningsapparaturen ha betydligt längre räckvidd. De blockerar kabelresonanser och filtrerar elektromagnetiskt brus och skall enligt uppgift innehålla ett gäng passiva filter av keramiska blandningar av zirconium, neodym, praeseadoyium och lantanum.

Sammanfattningen av testen var bla annat att begreppet intertransient tystnad fick en ny mening.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/15 :  06:39:11  Show Profile Send Timbre a Private Message

Utan att jag tar ställning för eller emot någon, så var det ett mycket bra inlägg n00b.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/15 :  06:44:41  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

Utan att jag tar ställning för eller emot någon, så var det ett mycket bra inlägg n00b.

till och med den ordblinda 25-åringen från STHLM kan ibland =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/15 :  07:01:21  Show Profile Send s.m.f a Private Message
quote:

Det är lite som om alla måste tycka likadant ???

Nu så har väl jorma ett företag där han säljer diverse prylar. Jag tror nog att Morello sågat varenda pryl han säljer ???? och detta sedan hifimagasinet !!!

Skall jag vara ärlig så bryr jag mig tillexempel inte så mycket om nu hans JPC-kablar funkar som ett filter eller inte (vilket också har bråkats mycket om) Jag hade lätt kunnat lägga dom 700kr eller vad dom nun kostar för 1.5meter enbart för att dom är snygga, kanske man till och med hört någon skillnad. Sen om nu den skillnaden går att mäta eller om det bara är jag som uppfattar det psykiskt det kvittar väl ?? Jag uppfattar ju den även om den är psykisk ??

Så kanske alla skiter i vad jag skriver, men en liten klapp i ryggen skall Jorma ha för jag tycker han verkar kunnig han med, kanske inte fysiker och ingenjör men inte fan skall man behöva vara ingenjör för att få tycka nåogt är bra ???!!!

//jonas

Detta skriver jag under på.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/10/15 :  07:09:32  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Sätt upp även mig på denna lista. Bra skrivet n00b och kul Jorma, att du hittar, testar och presenterar nya tweaks för oss med jämna mellanrum.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/10/15 :  07:24:39  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Det är väl mycket teknik som har sitt ursprung i militär forskning utan att slutprodukten för den skull är hemlig?

Sedan behöver man väl inte alls kunna förklara allt man säljer. Funkar det så funkar det. Ingen behöver handla. Det finns mycket som man genom tiderna börjat använda med god effekt utan att kunna förklara sig. Gick det bra då går det säkert bra nu med. Det finns så många skeptiker här. 'Mögel, det kan man väl inte bli frisk av att äta?' Utan att vara nyfiken på det okända kommer vi nog ingen vart.

Vet inte vad Bybee är, så tyvärr kan jag inte hjälpa till i ursprungsfrågan, jag bara reagerar mot några av argumenten här.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/15 :  08:32:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag ställer mig i kön av "medtyckare" n00b. Om man har invändningar av detaljerad kvantfysisk natur får man väl se till att vara på plats när prylarna uppfinns, vara opponent då någon doktorerar eller posta artiklar i de vetenskapliga tidsskrifter som står till buds.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/15 :  08:44:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
n00b! En mycket lyckad och träffande forumlering! Kändes som mina egna ord...
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2002/10/15 :  09:11:07  Show Profile Send bernu a Private Message
Jag hörde talas om dessa för första gången på arkenmässan och blev naturligtvis nyfiken. Eftersom jag ändå har byggt högtalarna själv så riskerar jag ju inte någon garanti om jag sätter in dom

Var kan jag köpa dom? (jorma?) hur mycket kostar dom? Är det olika till olika element?

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/15 :  09:13:03  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hej Bernu!

I dessa frågor vet jag att Jorma helst vill att du mailar honom direkt, kolla i profilen för korrekt mailadress.

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/15 :  09:31:51  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by mag

Varför kan inte Byee företaget själva tala om vad den inehåller det här hemlighetsmakeriet gör bara att trovärdigheten minskar kraftigt.

Vilken idiot* som helst kan fatta att det inte kan ha med militär hemligheter att göra, då skulle den inte kunna köpas i butik.

Skulle inte ta många dagar/veckor för nån intresserad konkurerande militär makt att ta reda på hur dom funkar och vad dom består av.

Jag tycker det verkar som dom försöker spela på att det är nån spännande militärhemlighet som man nu kan köpa hem, ska bli väldigt intressant att se vad slöjdskolan kommer fram till.

edit* inte riktat mot nån speciell utan mest ett uttryck, alla kan vara idioter ibland även jag, så slipper nån ta åt sig

Innehållet är inte hemligt. Jack Babyy skriver på sina hemsidor vad dom innehåller. Den militära hemligheten ligger väl isåfall i var och hur dom används. Militären släpper knappast ut ritningar på atomubåtarnas sonarsystem, och visar exakt hur dom använder dom.
Jack Bybee är idag 75 år gammal, och verkar inte att bry sig om huruvida folk tror på honom eller ej. Han lade ned tillverkningen för några år sedan, trots att prylarna sålde bra, därför att han orkade inte med det hela då. Han är också en audiofil, som efter pensioneringen har fortsatt att experimentera med det som han arbetade med en gång. Den militära hemligheten om innehållet släpptes fri för 7 år sedan, och det var då Jack Bybee började experimentera med dom i hifisammanhang.
Han är välbärgad och behöver inte hålla på med detta för sin försörjning. Så att tvinga ur honom något kan ingen göra.
Jag har försökt att få mer informationn från honom än det han skriver på sina hemsidor, men han vägrar. Då jag frågade honom om att sänka priset lite om jag köpte hem i större kvantiteter, svarade han att han är inte intresserad att sälja i större kvantiteter.
Han orkar inte med det, och om dom kommer att öka för mycket, så klarar han inte av att tillverka så mycket mer. Då får folk vänta tills jag hinner ikapp, sa han med en smiley i mailen.
Han har inte släppt sitt telefonnummer heller, så det blir via email som jag håller kontakten. Och han verkar att vara handikappad då han skriver med en röststyrd dator. Han ursäktar sig emellanåt att det blev lite fel därför att datorn inte alltid tolkar hans röst korrekt.
Att Chalmers startar med att kolla innehållet har inte med att göra att innehållet skulle vara hemligt. Om dom innehåller det han säger, så finns det inte idag någon komersiell tillverkare som kan tillverka dom. Det är bara tekniska högskolor som har tillgång till den utrustning som behövs. Och Jack Bybee. Militären också förstås

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/15 :  09:42:29  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Sätt upp mig med..

quote:
Originally posted by StefanB

Sätt upp även mig på denna lista. Bra skrivet n00b och kul Jorma, att du hittar, testar och presenterar nya tweaks för oss med jämna mellanrum.

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/15 :  09:42:37  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by bernu

Jag hörde talas om dessa för första gången på arkenmässan och blev naturligtvis nyfiken. Eftersom jag ändå har byggt högtalarna själv så riskerar jag ju inte någon garanti om jag sätter in dom

Var kan jag köpa dom? (jorma?) hur mycket kostar dom? Är det olika till olika element?

/Björn

Det finns små och lite större av den vanliga typen. Skillnaden ligger i hur mycket ström dom klarar. 4,3 Ampere klarar dom små och 15 Ampere klarar dom stora. Upp till 1000 Volt går att köra i bägge typerna. Dom små lämpar sig alltså till diskant och mellanregister, och dom stora används till basarna. eller i tvåvägssystem, stora till bas/mellanrsgister. Till strömförsörjningen på apparater är det likadant. Stora till förstärkare och små till cdspelare och försteg.
Det finns också en specialvariant som är avsedd för digitalkretsar.
Den är en bra bit dyrare.
Om priser kan du mejla. Eller se mina hemsidor. Klicka på symbolen med huset i överkant på detta inlägget, så hamnar du där.

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000